Fra 92 til 60

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Fra 92 til 60
Jeg har ikke altid været "tyk", eller "buttet". Derimod var det noget der satte tænderne i mig, da jeg kom på antidepressive i et år. Jeg gik fra 70 til 90 på lidt over et år! Jeg fik et wake-up call da jeg fik strækmærker på min mave. Nu hvor jeg er kommet ovenpå igen, så fik jeg samlet mig sammen. Jeg har altid været en meget viljefast ung pige, og jeg gennemfører alt hvad jeg sætter mig for. Det kræver blod, sved og tårer, og jeg ved at jeg har alle mine nærmeste til at støtte mig.

Nu hvor jeg lever sammen med min kæreste, så er han svær at vende om til en sund kost. Selv han har taget på, fordi han slap fra mors økologiske "helvede". Han skulle nærmere se sig selv som heldig. Han og hans familie er sund, og de er alle tynde og veltrænede. Men siden vi flyttede, så har han insisteret på at spise frysepizzaer foran sin computer hvor han sidder hver dag. Så jeg har bare måtte lave to separate måltider. Jeg gider simpelthen ikke diskutere med ham. Det her er noget jeg vil gøre for mig selv. Så må han vælge at følge med, eller lade være.

Har i nogen forslag til at forblive motiveret i kampen mod kiloene? Jeg har lagt mindst 300 numre ned på en MP3, jeg har kun friske grøntsager og frugter i køleskabet, og nogle enkelte proteinbarer til efter træning, som jeg starter med den 1. november (Løn).

Og desuden ville jeg også tage imod kostråd og snackidéer med kyshånd! :-)
12 år28. oktober 2012 kl. 02:24
re: Fra 92 til 60
Velkommen til herinde :)

Jeg kan helt sikkert anbefale at oprette sin egen personlige dagbog. Det er der en helt sektion til herinde i forummet og for mig og mange andre er det virkelig et fantastisk redskab i "kampen imod kiloene".

I forhold til motivation så har jeg selv arbejdet meget med dette, da jeg tror det er nøglen til et vellykket vægttab at have hovedet med i hele processen.

Da jeg startede lavede jeg blandt andet en motivationsliste med alle grundene til at jeg gerne ville tabe mig og had det var jeg ønskede mig når jeg engang nåede min drømmevægt. Dengang virkede det ret urealistisk -men i dag er jeg faktisk ikke så langt fra målet :)

Jeg lavede også en anden motivationsliste med små "belønninger" hver gang jeg nåede et delmål. Det inkluderer blandt andet at mig og kæresten skal på spa-dag med behandlinger og kærestehygge efter jeg nu har rundet de 20kg. Men der har også været massage af kæresten, nye bøger, skønhedsprodukter, nyt tøj osv. Det kan både være små og store ting og det behøver heller ikke være dyre ting hvis man ikke har økonomien til det.

Generelt hjælper madital forummet mig meget i forhold til at holde mig ved ilden og hele tiden åbne mit sind for nye tanker og betragtninger omkring vægttab og hele den proces man går igennem...

Rent snacks og madtips har jeg masser, men det er sent - og jeg skal ud at træne i morgen tidlig. Men jeg kan anbefale at læse omkring herinde, i sær i kostforummet kan du sikkert finde flere gode råd og tips :)
12 år28. oktober 2012 kl. 22:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...