Jeg kan IKKE!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeg kan IKKE!!!
Hej...

Jeg er ikke så gode venner med den post der siger kartofler, ris eller pasta og Fuldkornsbrød hver dag. Der står jeg skal spise 500 gr og det er fuldstændigt umuligt for mig. Jeg spiser rugbrød til formiddag, frokost og efter middag. Til aftensmad spiser jeg kartofler, ris eller pasta. (ris og pasta er fuldkorn) Men når dagen er omme har jeg "kun spist" 250-400 gr.

Hvad gør man lige her?
12 år23. september 2012 kl. 10:39
re: Jeg kan IKKE!!!
Aner det ikke.. Men jeg får absolut heller ikke spist det.. Får rugbrød til frokost og nogle gange havregryn til morgen.. Det er sjældent jeg får ris, pasta eller kartofler..
Men lad det bare være et gennemsnitlig mål og så hvis du opfylder de andre punkter.. Så længe du får det du har brug for :-)
12 år23. september 2012 kl. 11:20
næ og jeg vil ikke....hvis jeg havde indtaget det ville jeg ikke have tabt mig....jeg bliver hundesulten af pasta...spiser en enkelt kartoffel men har altid haft svært ved at omsætte ris, hvidt brød og kartofler.....efter min mening er det kun få personer som det kost råd gælder for måske folk i puberteten.....havde jeg i dag børn i den alder ville jeg bruge grøntsager i stedet.
12 år23. september 2012 kl. 12:52
Den her desuden en fejl, da kostråddet om de 500 gram er kogt pasta/ris/kartoffel, men den tæller 1:1 på ukogt ris/pasta. Så hvis jeg spiser 50g ukogt pasta (som vel bliver til 150g når det er kogt) så tæller det kun som 50g i regnskabet, selvom det burde været mere.

Jeg har bare besluttet, at jeg er godt tilfreds selvom den smiley er sur ;)
12 år23. september 2012 kl. 14:39
jeg har også altid fået afvide at man skal holde igen med ris, pasta og kartofler, så syns da det underligt at man pludselig skal spise SÅ meget....
12 år23. september 2012 kl. 15:51
Jeg kan se jeg ikke er den eneste der tænkte at det må da være en fejl at der er sat 500 g stivelses produkter af , som kartofler ris pasta og brød hører under
Jeg mente faktisk at jeg har hørt det er dem der skal luges ud for at opnå tab

Stivelse = kulhydrat og fedt Mener jeg at have lært
12 år30. september 2012 kl. 11:27
Ved mig står anbefalingen ved "Spis kartofler, ris og pasta og fuldkornsbrød hver dag" (under de 8 kostråd) på 348 g (som et forslag).

På altomkost.dk står der:
"Kostrådene er ikke slankeråd, men råd om, hvad der skal til for at leve et sundt liv. Ønsker du at tabe dig – så gør kostrådene til din livsstil, men spis mindre portioner, og bevæg dig mere end 30 minutter om dagen. Så opnår du et sundt vægttab, som det vil være nemmere at holde, og du får nogle sunde mad- og motionsvaner."
12 år7. oktober 2012 kl. 17:53
man kan da bare lade være... der er ingen tvang, det er forslag... personligt går jeg mere op i at mit proteinintag skal være lidt over det anbefalede, at jeg drikker nok vand og at jeg motionerer nok... og selvfølgeligt at jeg spiser rigeligt med grøntsager.... hold dig gerne fra at spise meget brød ris og pasta for det forsinker dine resultater betydeligt
12 år9. oktober 2012 kl. 23:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...