Hvor tit bør man veje sig?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvor tit bør man veje sig?
Hvor tit vejer I jer?
Og Hvorfor?
12 år18. september 2012 kl. 09:27
re: Hvor tit bør man veje sig?
Du skal gøre hvad du selv har det bedst med. Bliver man totalt nedtrykt når vægen stiger eller står stille og går i sort så er det måske ikke dagligt. Selv har jeg vejet men næsten dagligt det var en god motivationsfaktor for mig.
12 år18. september 2012 kl. 09:44
Hejsa. Jeg vejer mig stort set hver dag på samme tidspunkt- det er en mægtig god motivator for mig. Men da det kan variere en helt del fra dag til har jeg valgt kun at indtaste min vægt her på siden en gang om ugen. Det tror jeg giver mig det mest retvisende billede når kurven kommer til at gå ned ned ned over de næste måneder ;-)
12 år18. september 2012 kl. 13:32
Jeg vejer mig dagligt... Hver morgen lige efter mit morgentoilette. I starten var det min plan ikke at veje mig så ofte, men jeg fandt ud af at vægten er en rigtig god motivator for mig, uanset hvilken vej den svinger (og svinger - det gør den altså når der er tale om daglige vejninger)

Men det er meget individuelt hvad folk gør herinde, hvad de har det godt med og hvad der virker for dem, så der er desværre ingen gyldne leveregler, men det handler om at lytte til dig selv og overveje hvor ofte det vil passe dig at gå på vægten udfra hvordan du kender dig selv...

Og så kan man jo altid revurdere sin første indskydelse senere, hvis det nu viser sig at en anden måde måske er mere effektfuld for dig :D
12 år18. september 2012 kl. 15:57
Jeg vejer mig ca 6:25 i hverdagene, og ikke lørdag/søndag. Det kræver, at man ikke går i panik over de svingninger som kroppen automatisk laver, og derfor samler jeg også op i min personlige dagbog på ugebasis (hver fredag) for at få det store perspektiv.

Men som de andre siger: Vej dig på den måde som du har lyst til. Men husk at mærke efter, om det er godt for dig eller skidt, og vær klar til at justere. Og så er det en god idé at måle sig med målebånd også - det gør jeg en gang om måneden (når jeg husker det, hehe)
12 år18. september 2012 kl. 16:16
Årh ja.. Glemte helt målebåndet :) Det er absolut mit vigtigste værktøj - og kan vise at kroppen ændrer sig. Selv når vægten stå mere stille i perioder :)
12 år18. september 2012 kl. 16:50
1000 tak for alle jeres indspark...

Jeg lytter til mig selv, med hvornår jeg skal gå på vægten, lige pt er den onsdag mogen kl 6:00 efter 1. toiletbesøg. Og så vejer jeg mig igen Søndag morgen. Jeg tror jeg vejer mig 2 gange i ugen fordi jeg er nysgerrig, for jeg ved jo at jeg godt kan. Har gjort det før, og jeg vil gøre det igen...
Målebåndet er også kommet i brug, det bruger jeg hver 14 dag...
12 år20. september 2012 kl. 11:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...