BMI på 40 skal ned på 32 på max 2 mdr

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

BMI på 40 skal ned på 32 på max 2 mdr
Hejsa til alle

Jeg har været i fertilitetsbehandling i ca. 4 år - desværre endnu uden held. (Har heldigvis en søn på 8). Jeg bliver nu snart 40 år og er ved at panikke fuldstændig over det. For omkring 3 uger siden fik jeg igen sat to æg op - som desværre ikke blev til noget....igen igen igen.. MEGA ØV. Så nu skulle der ske noget drastisk. Min fertilitetslæge sagde (igen), at det allerbedste jeg kunne gøre det var at få et BMI på under 32??? Mit BMI er pt på 40. Da jeg kun har få æg tilbage, er min tid meget knap :-( Jeg har derfor sat mig for, at tabe mig omkring 20 kilo på omkring 2 måneder. Det er lidt over 2 kilo om ugen. Jeg har valgt den "hårde" med Nupo - det vil sige, at jeg siden i mandags uelukkende har været på Nupo. Mit spørgsmål er så -Er det gjort før? Er der andre her der har tabt sig så meget, på så kort tid? Kan det overhovedet lade sig gøre hvis man kun lever af Nupo? Hvad har i andre tabt hvis i har prøvet den "hårde" med Nupo?

Mvh
En der efterhånden vil gøre hvad som helst
12 år14. september 2012 kl. 17:10
re: BMI på 40 skal ned på 32 på max 2 mdr
Jeg ved ik så meget om nupo - men har du prøvet at skrive den ind under måltid? Den ser ikke videre sund ud? Mit mål er også ca 20 kilo på to måneder og har siden 1/9 tabt 4,2 så det går da frem ad :-) jeg har boycuttet brød, pasta, osv og søde sager selvfølgelig og skiftet ud med salat, laks, kylling, kalkun, osv kogt eller i ovn uden skind.. Cheasy a 38 med friske frugt stykker i osv.. Alt i små mængder og "kød" spiser jeg helst til frokost så jeg har lidt længere tid til at forbrænde det i, og jeg kører også med fedt forbrændings suppen oven i som mellem måltider - men stadig heller ikke som eneste nærig.. Også har jeg købt en motions cykel og skiftet de fleste køreture i bilen ud med gå ture, håber det hjalp lidt? :-)
12 år14. september 2012 kl. 17:19
prøv at låne bogen:"Spis dig gravid" på biblioteket.
held og lykke
12 år14. september 2012 kl. 20:26
20 kg på to måneder er virkelig meget.. Og selvom Nupo klart er en 'sundere' få-kalorier-kur, er det aldrig sundt at indtage så lidt i en længere periode.. Jeg kunne faktisk forestille mig, at du ender med at skade din fertilitet mere end det gavner på de to måneder, når du går så meget i ekstremerne..
Du vejer meget, så 1 kg, måske 1,5 om ugen ville være realistisk, men du bliver nødt til at passe på, at du ikke ender med at få problemer med stofskiftet, fordi det skal gå så hurtigt..
Hvis ikke af andre grunde, så for at give din søn et mere realistisk og 'normalt' syn på mad (men nu ved jeg jo intet om jeres hverdag, så det behøver ikke betyde noget)..

Når det er sagt, må du da have held og lykke :)
Du vejer så meget, at det ikke er et helt urealistisk mål, og jeg forstår udmærket din motivation (også for, at det gerne skal gå hurtigt). Bare sørg for at holde øje med dig selv og din krop imens :)
(Og husk så på, at de tabte kilo skal vedligeholdes bagefter :)
12 år14. september 2012 kl. 22:30
20 kilo på 2 mdr...puha...
Tænker bare om hvorfor du ikke har gjort det før? Er det fordi nogen har sagt det er årsagen til du ikke bliver gravid eller er det først gået op for dig nu?
Der er andre som har kørt skrappe mål men jeg husker ikke de har gennemført. Der er det at kroppen tager pauser og kan stå stille 3 ugers tid...og det vil ske på et tidspunkt. Bare så du ikke går ned hvis det ikke er muligt for dig at opnå....det er et højt mål...trods alt.
12 år15. september 2012 kl. 05:00
Tak for jeres kommentarer. Jo det er nok først nu efter det sidste mislykkedes fertilitetsforsøg at det sådan rigtigt er gået op for mig - at jeg skal tabe mig mega meget hvis jeg nogensinde igen skal opleve en graviditet....... Jeg skulle selvfølgelig have gjort noget for laaaang tid siden, men det nytter jo ikke noget at blive deprimer. Over noget jeg ikke kan ændre nu. Jeg kan dog tilføje at jeg allerede har tabt omkring 20 kilo i løbet af de sidste 2 år.
12 år15. september 2012 kl. 14:12
Det synes jeg godt de kan oplyse at en så stor overvægt ikke fremmer noget....uden ønske om at lyde forkert. I en graviditet med et forud hurtigt vægttab af rigtig mange kilo er du i højrisiko for det kommer på igen og starter du med e 100 kilo så er det næppe uden risiko for jer begge....der er en grund til naturen har indrettet at så overvægtige ikke kan blive gravide naturligt. Men det bliver spændende at se hvordan de næste måneder forløber ;-)
12 år15. september 2012 kl. 18:35
hvordan mon det går?
12 år21. september 2012 kl. 12:35
Hej igen
Tak fordi du spørger :-)
Jeg er faldet i vandet et par gange i forhold til min beslutning om udelukkende at leve af Nupo.... I dag er det præcis to uger siden jeg startede og vægten viser 4,9 kilo mindre!!!! Så jeg er ovenud tilfreds og mægtig stolt af mig selv :-) Jeg har elvfølgelig rigtig meget at tage af og i starten er der vel også en del vædske man taber - så jeg passer meget på med ikke at bilde mig selv ind at det bliver ved med at være så "let" og tabe sig så meget så hurtigt.....
12 år24. september 2012 kl. 09:47
Det er flot....men er sikker på du havde tabt det samme på 1200 kcal eller mere, bare så du ikke kører død i det pulver men mærker glæden med at fylde noget i munden. Skriver kun dette for dit eget bedste.....
12 år24. september 2012 kl. 11:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...