Hvad sker der?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvad sker der?
Hejsa
Min veninde og jeg har et kæmpe problem.
Mit kalorieindtag ligger normalt på 1000-1500 kcal, og jeg træner moderat næsten hver dag. Men i to uger har min vægt ikke rykket sig en tøddel.
Min veninde spiser også sundt og løber 8 km næsten hver dag, og hendes vægt rykker sig heller ikke.
Vi er så frustrerede, for vi kæmper virkeligt hårdt for det.
jeg har både prøvet at spise flere og færre kcal, lige meget hjalp det!
Er der nogle som har prøvet det samme eller kender noget til problematikken og kan hjælpe os?
På forhånd tak!
12 år11. september 2012 kl. 11:41
re: Hvad sker der?
Har I prøvet med målebånd at se, om der sker noget den vej rundt?

Hvis I træner, så kan det jo være muskelmasse som kommer på, og det fylder mindre end fedt - så du vil tabe cm uden at tabe kilo.

Dernæst så er kroppen en stor maskine - det er slet ikke unormalt at stå helt stille i vægttab i nogle uger, for så at ta' et ryk igen. Det er helt normalt, selvom det er voldsomt frustrerende.

Hvis du virkelig ved, at du indtaget over dit minimale behov, så skal du bare klø på. Hvis du får mindre end dit minimale behov, så skru op for maden til du er over, så skal vægttabet nok komme :)
12 år11. september 2012 kl. 12:44
Jeg ved selvfølgelig ikke om det virker for jer, men jeg havde en elev på efterskolen som også gerne ville tabe sig, det gik fint i starten, men så gik hun i stå. Hun tog til diatist, og fik at vide at hun burde spise lidt mere ( hun havde ca. samme indtag som dig) og så blev der skruet op for kød indtaget det hjalp.
Forklaringen skulle være at stofskifte var komme langt ned, og kunne øges igen ved øget kød indtag. Jeg mener hun kom op på ca. 1800.
En anden forklaring kan være jeres menstruationscyklus, som kan have stor indflydelse på vægten
12 år11. september 2012 kl. 23:00
Jeg tilslutter mig de andre og knytter en ting til der også kan være årsag eller del af årsagen.

Hvis man er utrænet og begynder at motionere , er det ikke unormalt at blodvolumen øges. Så det kan godt være at vægten ikke har flytet sig, men man kan sagtens have tabt fedtmasse alligevel og det er jo det det handler om ;=)

Dig og din veninde skulle prøve om I kunne blive vejet på en " rigtig" vægt hvor man måler, vand, fedt og muskler. I nogle kommuner er der gratis diætist hvor man kan få råd og vejledning og blive vejet. Eller evt. et motionscenter der har sådan en vægt ? Så kunne I virkelig følge med, hvad der sker inden i kroppen.

Mvh
12 år15. september 2012 kl. 17:45
vægten står stille i perioder...op til 3 uger.
12 år18. september 2012 kl. 09:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...