hejsa allesammen
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ablanu
re: hejsa allesammen
Stort tillykke med det flotte vægttab! :) Og velkommen til :)
Kan det virkelig passe, at du fik under 1000 kcal i går?
Selvom det giver hurtigt vægttab i første ende, er det en dårlig taktik. Du risikere at lave bøvl med dit stofskifte, så du frem i tiden ikke kan spise særligt meget uden at tage på. Til at starte med vil jeg råde dig til at få til din minimum (som du kan se under smileyen - NNA-oversigt), så kroppen har til basisfunktionerne. Når du træner, skal du så gerne have lidt ekstra :)
Lyder ellers fornuftigt med de 1,5 år! En god tidsramme.
Sørg for at lave lidt delmål undervejs, ellers kan det være svært at holde motivationen. Du kan f.eks. sige, at når du rammer 100 (eller 99,9, afhængig af hvad du har det bedst med), får du en lille belønning. Det behøver ikke være noget dyrt, det kan også bare være en dag i lænestolen med en bog (og uden dårlig samvittighed), men ellers er former for luksus meget brugt herinde (frisør, massage o.lign.) og så tøj, selvfølgelig, for det gamle bliver jo for småt efterhånden ;)
Kan det virkelig passe, at du fik under 1000 kcal i går?
Selvom det giver hurtigt vægttab i første ende, er det en dårlig taktik. Du risikere at lave bøvl med dit stofskifte, så du frem i tiden ikke kan spise særligt meget uden at tage på. Til at starte med vil jeg råde dig til at få til din minimum (som du kan se under smileyen - NNA-oversigt), så kroppen har til basisfunktionerne. Når du træner, skal du så gerne have lidt ekstra :)
Lyder ellers fornuftigt med de 1,5 år! En god tidsramme.
Sørg for at lave lidt delmål undervejs, ellers kan det være svært at holde motivationen. Du kan f.eks. sige, at når du rammer 100 (eller 99,9, afhængig af hvad du har det bedst med), får du en lille belønning. Det behøver ikke være noget dyrt, det kan også bare være en dag i lænestolen med en bog (og uden dårlig samvittighed), men ellers er former for luksus meget brugt herinde (frisør, massage o.lign.) og så tøj, selvfølgelig, for det gamle bliver jo for småt efterhånden ;)
12 år11. september 2012 kl. 08:13
Jeg er lige opstartet herinde og tror jeg bliver rigtig glad for det. Jeg har levet sundt i ca 3 måneder nu og jeg føler det er ved at blive en livsstil. Jeg vejede 114 kilo da jeg startede og vejer nu 105,5 jeg skal tabe 40 kilo endnu for at komme ned på min ideal vægt. Jeg har sat 1,5 år af til det, men så spiser jeg slet ikke det jeg skal i går havde jeg 2000 kcal tilbage da jeg skulle i seng. Jeg træner meget: styrke træner hver anden dag og tager 40 min på cross traineren og dyrker Zumba 4 gange om ugen og yoga 1 gang om ugen.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre fra fredericia da jeg godt kunne tænke mig at komme i kontakt med andre i samme situation som mig.