My, hvor meget "må" man tabe sig om dagen/ugen?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

My, hvor meget "må" man tabe sig om dagen/ugen?
Hej jeg er ny herinde pg vil lige høre hvordan I gør? Og Hvor længe jeres vægt tab har været i gang? Har I evt gode råd? Jeg startede lørdag med en vægt på 75,8 og idag fredag er jeg på 73,2, synes godt nok det går langsomt...
12 år7. september 2012 kl. 06:55
re: My, hvor meget "må" man tabe sig om dagen/ugen?
Det går da overhovedet ikke spor langsomt for dig :-)

Jeg har været i gang siden april og har tabt 13 kilo, så hvis jeg tabte over 2 kilo på en uge ville jeg da være ovenud lykkelig.

Du kan godt regne med at det kommer til at gå langsommere fremover, det er helt naturligt.

12 år7. september 2012 kl. 07:12
Tak for svar :-) hvad har du gjort for at tabe 10 kg? (rigtig flot i øvrigt-:) )
12 år7. september 2012 kl. 07:15
Hov *13 kg :D
12 år7. september 2012 kl. 07:16
Jeg har meldt mig ind hos WW fordi jeg behøvede noget face to face støtte. Men det som WW har hjulpet mig med er at gøre mine portioner mindre og sætte indtaget af søde sager drastisk ned.

Jeg spiser alt, men med måde og jeg synes det er dejligt ikke at skulle være underlagt en bestemt metode at tabe sig på. Hos WW tæller vi point og det er i princippet det samme som at tælle kalorier som man gør her på siden, så så længe jeg holder mig indenfor mit tilladte indtag så falder vægten også.

Jeg spiser mindre brød, kartofler, pasta og ris, men jeg holder mig ikke helt fra det, for jeg vil gerne bibeholde disse ting i min mad. Og så vælger jeg fedtfattigt og proteinrigt mad, for så holder jeg mig mæt længere. Og så er der ingen søde sager mere hver aften når børnene er lagt i seng.

12 år7. september 2012 kl. 07:23
Tak for svar :-)
12 år7. september 2012 kl. 07:24
Man plejer at sige et halvt kilo om ugen er passende. I starten vil det altid gå hurtigere, og for fede mennesker er det også ok med lidt mere (hurtigere). Dit vægttab denne uge skal du være glad for! Det kommer desværre ikke til at gå hurtigere fremover :)

Tænk på, at det har taget dig flere år at samle de ekstra kilo, og nu kan du altså ikke bare fjerne 'skaden' på et par uger - Det tager måneder eller år!
12 år7. september 2012 kl. 07:57
Ja og to graviditeter ;-) men altså mit mål er at være nede på min "egen" vægt igen inden 1/11-12 så satser da ikke på det ta'r flere år :D
12 år7. september 2012 kl. 08:00
Jeg har "kun" tabt mig lidt over 4,5 kg på nuværende tidspunkt, men jeg må give Annnja ret: Du skal slet ikke være utilfreds med tempoet på dit vægttab :)
Tænk på, hvor længe det har taget at få kiloene på - så er det vel naturligt, at det også ta'r noget tid at komme af med dem igen, hi hi :)

Mit vægttab har betydet, at jeg tænker mere på portionsstørrelser - for morgenmaden betyder det, at portionen er større og for aftensmaden, at den er mindre. Og så forsøger jeg at holde fokus på proteinrig kost, og har skåret ned på kartofler, ris og pasta. Ikke at de er helt udelukket fra min kost, men hvor jeg før sagtens kunne spise 200g (ukogt) pasta nøjes jeg nu med 50g. Ikke fordi jeg som sådan har et problem med pasta - men det indeholder jo ret mange kcal, så hvis jeg skal holde mig i "det grønne felt" så er jeg bare nødt til at erstatte en stor del med grøntsager. Og det smager maden jo ikke dårligere af :)

Mit mål er 0,5 kg om ugen, fordi jeg mener jeg skal leve på en måde som jeg kan holde ud resten af livet. Det betyder også, at der ikke er nogen fødevarer som er forbudt hos mig - men der er nogle som ikke bliver indtaget så ofte, og nogle som bliver indtaget i meget små mængder (10-20g), når de bliver indtaget.

Og så dyrker jeg mere motion. Eller, en gåtur på 3 km, kan man vel nærmest næppe kalde motion, men det er mit mål hver dag, som minimum. Det gør det lettere at få plads til det mad jeg har lyst til at spise hver dag :)
12 år7. september 2012 kl. 08:09
Det med år er nok mest for dem der skal tabe sig 50kg+ ;)

Hvad vil du tabe på den tid? Hvor høj er du? :)
12 år7. september 2012 kl. 08:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...