Vægttabs-partnere søges!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vægttabs-partnere søges!
Hej alle sammen,
Jeg har ikke rigtigt været aktiv herinde på forummet før, men jeg har benyttet hjemmesiden en del gange over de sidste par år, desværre endte jeg altid med at miste motivationen hver eneste gang. Nu har jeg så nået min højeste vægt nogensinde, hele 97kg, hvilket giver mig et BMI på 37,9 (ja, det er jo næsten smertefuldt at anerkende det tal!). Tidligere var min 'rekord' på 85kg, men pga. en depression, som jeg er ved at komme mig over nu, så fandt jeg det helt umuligt at lave mad, så det blev bare til pizza og diverse ting som kunne spises uforberedte (ja... desværre alt for meget sødt og fedt).
Jeg er ikke sikker på, at jeg tør starte med en hel masse madlavning endnu, så indtil videre forsøger jeg med Nupo barer & færdig-shakes, men jeg regner med snart at starte med at lave noget ordenligt mad.
Jeg vil gerne hele vejen ned på 55kg (BMI 21,5), hvilket vil sige, at jeg skal tabe hele 42kg(!). Dog har jeg ikke været længere nede end 67kg i efterhånden alt for mange år, men det skulle gerne være næste år…
Jeg har ikke tænkt mig at sætte en masse deadlines, da jeg synes det bringer for mange skuffelser – jeg vil gerne bare ned på en sund vægt. Og jeg må hellere lige nævne, jeg er en kvinde på 21 år, 160cm høj første års universitetsstuderende (for anden gang).

Jeg søger en eller flere ’vægttags-partnere’, som har lyst til at skrive sammen udenfor MIT, helst over email. Det helt konkrete jeg søger er, at man motiverer hinanden til at spise og leve sundt. Deler opskrifter og tips, glæder og sorger, fremskridt og tilbagegang og alt hvad der hører til kampen mod vægten. Det kunne være skønt, hvis du også bor i Sønderjylland, så man evt. kunne mødes en gang i mellem. Køn og alder betyder ikke det store.

Min email er Ph0esz@gmail.com – men ellers kan du også bare skrive her, og så kan vi finde ud af en måde at kommunikere på, hvis det er.

Mvh. Dawn
12 år29. august 2012 kl. 16:20
re: Vægttabs-partnere søges!
Er der nogen speciel grund til, at det skal være udenfor MIT? Jeg tænker, at det du savner - støtte, opbakning, medjublen, dele opskrifter osv. jo sagtens kan foregå herinde, hvor du ikke bare vil få én du deler med, men en hel håndfuld.

Jeg har selv rigtig stor glæde af, at det ikke bare er én persons perspektiver jeg får på mine op- og nedture, men derimod en masse forskellige reflektioner. Ofte er det jo komplekse mekanismer som ligger bag vores vægtproblemer, og ofte ser andre forskellige dele af årsagskæderne.
12 år29. august 2012 kl. 18:21
Hej Dawn :)

Jeg har sendt dig en mail :)
12 år30. august 2012 kl. 09:05
Jeg er ret genert, og egentlig en ret privat person - det var utroligt grænseoverskridende for mig at skrive selve indlægget, så det var egentlig derfor, at jeg helst ville have det udenfor MIT. Jeg synes det ville være utroligt svært at dele mine op- og nedture med en hel masse mennesker, men ja, det kunne vel være meget sundt at gøre det.
12 år30. august 2012 kl. 19:13
Du kan jo måske eksperimentere dig lidt frem - ha' en personlig tråd her på forum under personlige dagbøger, hvor du deler det mindst private, og samtidig dele det lidt mere private med andre. Så kan du se hvordan det føles? :)

Uanset hvordan du kommer til at gøre det, så ønsker jeg dig held og lykke på rejsen mod et lettere liv :)
12 år30. august 2012 kl. 21:36
Hej Dawn..

Sender dig en mail :) Kommer godt nok ikke fra Sønderjylland.. men vi har en del andet tilfælles :)

Mvh. Line
12 år31. august 2012 kl. 20:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...