Hvad spiser i til morgenmad ?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvad spiser i til morgenmad ?
Jeg er igen igen igang med at få smidt de 15 kg. som jeg har for mange af.
Så jeg er endnu engang i gang.
Men har brug for nogle input til hvad i spiser til morgenmad ?

Hilsen Malene
12 år23. august 2012 kl. 13:50
re: Hvad spiser i til morgenmad ?
Alt muligt forskelligt...

Havregryn med mælk, blødkogt æg suppleret, lidt gulerod og andet grønt ved siden af, knækbrød med mager ost eller magert kødpålæg, frugtsmoothies, koldskål med frugt.... En eller anden kombination af ovenstående... Eller nogle af de mange opskrifter jeg har fundet inde på foodiesnfashion.blogspot.dk som er blevet mine nye favoritter... F.eks. spinatbrød med et spejlæg eller lignende, eller nogle af de madpakke opskrifter jeg lige har ekstra af :)

Håber du kunne finde lidt inspiration iblandt !
12 år23. august 2012 kl. 14:11
knækbrød med ost
12 år23. august 2012 kl. 14:13
30 g havregryn med 1 spsk rosiner og 1½ dl minimælk... kl. 6, men så skal jeg også have noget igen kl. 9 !! Er det weekend blander jeg ofte havregryn med A 38 med hindbærsmag og ½ banan, lidt jordbær og måske rosiner. Kan godt lide at kombinere gryn med et yoghurtprodukt i stedet for mælk...
12 år23. august 2012 kl. 14:22
spiser også havregryn/ ruggryn en gang i mellem - men jeg kan ikke spise mindre end 100 gram.....så det er kalorietungt. De fleste dag spises a38 for at holde maven i gang med fibersund og jeg har selv puttet hørfrå og kanel imellem - det har jeg det bedst med. A38 smager også skønt med bær eller banan og kanel.
12 år23. august 2012 kl. 15:18
a38 0,1%fedt med frugt til.
12 år24. august 2012 kl. 12:08
En pakke nupo kl 7.30 og så 4 fiberkiks med tranebær og 2 stk den leende ko 7% kl 10.00
Giver god mæthed, er nemt og kcal billigt.
Jeg spiser lidt mere om aftenen og gemmer lidt kcal til det.
12 år24. august 2012 kl. 17:15
Det varierer hvad jeg spiser. Oftest skyr m.bær eller banan. Havregryn m.skummetmælk.
Men da jeg ofte ikke kan spise så meget, da jeg skal tidligt op, tager jeg tit en proteinshake. Den indeholder ca.200 kcal. Men holder mig til gengæld mæt indtil middag. Der er meget protein i, og det smager vildt godt. Den findes i fx banan, choko/kokos, vanilieis smag osv.
12 år26. august 2012 kl. 14:23
Jeg spiser 2 skiver rugbrød med noget let pålæg og lidt grønt til :)
12 år26. august 2012 kl. 19:53
Spiser enten yoghurt, havregrød eller rå havregryn med skummetmælk. Nogen gange groft brød med spejlæg eller blødkogt æg.
Men uanset hvad så starter jeg altid måltidet med 1-2 stk frisk frugt og en masse vand :-)

Så til frokost får jeg enten rugbrød, groft knækbrød eller en grovbolle med magert pålæg(ost, magert kød, fiskepålæg, avocado, tomat, kartoffel, hytteost og lign) og dertil noget grønt som tomat eller agurk

Eftermiddag, får jeg en frugt mere + en lille håndfuld nødder eller en myslibar

Aften får jeg et stykke magert kød eller fisk(eller en portion bønner, linser eller tofu hvis det er en kødfri dag) og dertil en portion grov stivelse(brune ris, grovpasta, quinoa, grovbulgur, kartofler mm) og en halv tallerken grønsager/salat og en spsk pesto

Sådan er hele min dag skruet sammen hvis den ellers forløber optimalt uden smuttere! ha ha
12 år26. august 2012 kl. 22:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...