#1 af Fimsse (slettet)
Er SÅ stolt af mig selv!!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Fimsse (slettet)
Så er der gået 2 mdr (næsten) siden jeg besluttede at "sadle om" og status er minus 7 kg - hold kæft (ved godt man ikke må bande men her synes jeg det er på sin ret!) hvor er jeg stolt af mig selv!!! :)
12 år16. august 2012 kl. 06:52
bruger slettet
re: Er SÅ stolt af mig selv!!!
Hej Fimmse.
Hvor er det godt gået, dejligt at det lykkes for dig :-)
Hvor er det godt gået, dejligt at det lykkes for dig :-)
12 år16. august 2012 kl. 07:02
fedania
Super flot gået!
Må man spørge, hvad du har gjort? Er det en kostomlægning efter et veldefineret princip (atkins, Lene Hansson, Dukan osv.), kostomlægning efter dine egne principper eller "bare" ved at skrue op for motionen? :)
Må man spørge, hvad du har gjort? Er det en kostomlægning efter et veldefineret princip (atkins, Lene Hansson, Dukan osv.), kostomlægning efter dine egne principper eller "bare" ved at skrue op for motionen? :)
12 år16. august 2012 kl. 07:41
Fimsse (slettet)
Hej Fedania:
Følger ikke en bestemt "kur" som sådan - jeg spiser mellem 1200 - 1400 kcal dagligt (somme tider 1600) på en proteinrig kost som mætter længere end kulhydrat men spiser også stadig kulhydrat - og indtil nu har gjort at jeg ikke føler et behov for al det usunde jeg ellers spiste. Jeg sørger for at få lidt sødt stort set hver dag alligevel men i form af en hjemmelavet dessert der er inden for "rammerne" eller et stykke rigtig lækker chokolade ;)
Mht. motion - den er jeg ikke nået til endnu men regner med at der også lige pludselig er overskud til det også ;)
Følger ikke en bestemt "kur" som sådan - jeg spiser mellem 1200 - 1400 kcal dagligt (somme tider 1600) på en proteinrig kost som mætter længere end kulhydrat men spiser også stadig kulhydrat - og indtil nu har gjort at jeg ikke føler et behov for al det usunde jeg ellers spiste. Jeg sørger for at få lidt sødt stort set hver dag alligevel men i form af en hjemmelavet dessert der er inden for "rammerne" eller et stykke rigtig lækker chokolade ;)
Mht. motion - den er jeg ikke nået til endnu men regner med at der også lige pludselig er overskud til det også ;)
12 år16. august 2012 kl. 08:39
Fimsse (slettet)
og taak :) til jer begge
12 år16. august 2012 kl. 08:39
KeyserSoze (slettet)
Det er rigtigt godt gået Fimsse - dog bør du nok ikke sigte mod de 1200 - men hellere 1400 kcal - 1200 er lige i underkanten af at du kan ende med at blive underernæret.
Men hvis man eks. får en Gastric Bypass er 1400 målet at komme op på... :)
Du kan jo også, hvis du har brug for at spise lidt usundt engang imellem, planlægge i din dagskost, så der er plads til eks. lidt mørk chokolade, is fra ISIS eller lign - om aftenen - det kan sagtens lade sig gøre. :)
Men hvis man eks. får en Gastric Bypass er 1400 målet at komme op på... :)
Du kan jo også, hvis du har brug for at spise lidt usundt engang imellem, planlægge i din dagskost, så der er plads til eks. lidt mørk chokolade, is fra ISIS eller lign - om aftenen - det kan sagtens lade sig gøre. :)
12 år16. august 2012 kl. 08:49
Fimsse (slettet)
Tak KeyserSoze:
Ja jeg ender som hovedregel også på de 1400 kcal. Skal ikke have lavet operation... :)
Jeg spiser som du selv nævner isis produkter engang i mellem for at få tilfredsstillet den søde tand :)
Ja jeg ender som hovedregel også på de 1400 kcal. Skal ikke have lavet operation... :)
Jeg spiser som du selv nævner isis produkter engang i mellem for at få tilfredsstillet den søde tand :)
12 år16. august 2012 kl. 13:38
Ablanu
Du har også grund til at være stolt, tillykke med det!
Og så lige til nysgerrigheden:
De der hjemmelavede desserter inden for rammerne, hvad er det? ;)
Og så lige til nysgerrigheden:
De der hjemmelavede desserter inden for rammerne, hvad er det? ;)
12 år16. august 2012 kl. 14:25
bruger slettet
Hej Fimsse, jeg vil bare lige fortælle dig at det med motion skal der sikker nok blive plads og lyst til. Jeg har altid gået meget, jeg har 2 hunde, så det er nødvendigt, men så begyndte jeg også at cykle nogle lange ture. Og ca. 3 måneder inde i min kostomlægning bevægede jeg mig ned i vores lokale motionscenter, og jeg gjorde det af lyst. Men det er vigtigt at tage det i den rækkefølge man har lyst, for det nytter ikke noget at køre på med både sund kost og motion hvis man så kører sur i det.
12 år16. august 2012 kl. 21:32
MaggieTheCat (slettet)
Kan godt forstå du er stolt af dig selv - det har du bestemt også grund til.
tillykke med det flotte resultat på så kort tid.
tillykke med det flotte resultat på så kort tid.
12 år17. august 2012 kl. 10:25