Jeg er nattevagt - hvad må jeg spise ??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeg er nattevagt - hvad må jeg spise ??
hejsa alle ... jeg vil rigtig gerne tabe med mindst 25 kg... mit problem er bare at jeg ikke kan finde ud af hvad der er bedst for mig at spise ... jeg er nattevagt og har prøvet meget forskelligt og har fundet ud af at salat om natten bare ikke er nok for kroppen ....
er der nogen der kan hjælpe mig ?? nogen der evt har en "plan" over hvordan en dag/nat kan se ud i forhold til mad ??

håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig .. .

- nattevagten :-)
12 år14. august 2012 kl. 02:29
re: Jeg er nattevagt - hvad må jeg spise ??
Jeg har selv arbejdet om natten og det betød at jeg byttede rundt på mine måltider for at få det til at hænge sammen.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan din døgnrytme er, men jeg stod op kl 16 og spiste lidt frugt inden vi skulle spise aftensmad. Om natten spiste jeg det som svarede til mit morgenmåltid og min frokost.

Morgenmaden var havregryn eller yoghurt dengang. Min frokost var meget varieret, men ofte grønt og kød, men det virker ikke jo for dig. Kan du evt. spise rugbrød eller en sandwich i stedet? Eller måske en rest fra aftensmaden?
12 år14. august 2012 kl. 07:15
Jeg har arbejdet om natten - og der var altid en del usundt..Det bedste var at spise mindst muligt og ikke besøge cola og chokolade automaten....have lidt frugt med....men det var en kunst ikke at indtage for meget....jeg frøs altid på nattevagterne...
12 år15. august 2012 kl. 23:03
Synes det her ser meget fornuftigt ud - hvad synes du, tror du det kan bruges?

(et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)
12 år17. august 2012 kl. 23:08
Når jeg har været nattevagt har jeg spist mindre måltider to - tre gange i løbet af natten. Ofte noget mælkeprodukt som har gode proteiner der mætter godt. Enten med havregryn eller müsli på. Når jeg kom hjem (hvis jeg ikke havde nået at spise inden jeg kørte hjem) spiste jeg en bolle eller 1 stk rugbrød med ost. Når jeg stod op igen spiste jeg som regel lidt frugt inden aftensmåltidet som var dagens "store" måltid.
Calcit: jeg frøs også altid når jeg havde nattevagt *brrrrr* glad for det ikke er hverdags"kost" med de nattevagter mere ;)
12 år23. august 2012 kl. 07:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...