#1 af Maney (slettet)
Mål +30 kg
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Maney (slettet)
Jeg har brug for at tabe mig +30 kg og jeg tog beslutningen i maj at gøre noget ved det. Jeg købte en racercykel og tilmeldte mig til et motionscenter. Jeg har motioneret meget hele sommeren og tastet alle data ind i Endomondo, men det sker ingen ting med vægten. Jeg har kun tabt mig 3 kg på 3 måneder så jeg tror at det skyldes de mængder mad jeg spiser. Nu vil jeg prøve at bruge madital og se om de hjælper. Er det nogen andre som også træner meget men har også svært med at tabe de ekstra kg?
12 år10. august 2012 kl. 22:38
Chimichanga
re: Mål +30 kg
Tit sker der jo det, at når man begynder at træne stiger appetitten og man indtager således automatisk de kcal man har forbrændt ekstra. Så man er nødt til også at have fokus på maden. Og det synes jeg virkelig den her sige er fantastisk til!
Held og lykke med vægttabet - og tillykke med de første 3 kg :)
Held og lykke med vægttabet - og tillykke med de første 3 kg :)
12 år10. august 2012 kl. 23:38
bruger slettet
Jeg startede for alvor vægttab i marts måned (skal tabe 50+) - startede hos en diætist - og havde et regelmæssigt pænt vægttab, indtil midt i juni, hvor jeg for alvor kom igang med motion. I min 3 ugers sommerferie var jeg på motionscenter 6 dage om ugen - med alle mulige forskellige slags træninger. Der tabte jeg mig slet ikke, og det går stadig kun meget langsomt (er der stadig næsten hver dag, og går ellers en del hver dag).
Så min oplevelse er at motion "forplumrer" billedet. Det er jo fordi kroppens muskler vokser, man får mere blod, måske væske i ømme muskler osv osv. Men jeg tænker at det er en midlertidig "bivirkning" og det jeg jo i hvert fald kan mærke, er at min krop har skiftet facon. Derfor er det også man anbefaler at måle sig.
Så jeg tror du taber fedt, selvom du ikke taber kilo. MEN samtidig skal du igang med kosten - det er faktisk temmelig meget nemmere at få underskud i kalorier ved at spise, end ved at motionere. 1 kilo fedt svarer til 3 maratonløb, siges der. Tænk på at 1 kg fedt svarer til ca 30000 kJ (ca 7000 kcal) - der skal rigtig meget motion til - men samtidig forbrænder man mere, jo mere muskelmasse man har, og man får en pænere krop, når man motionerer.
Det virker jo heldigvis til at du er lidt stædig - så bare hold ud. Bare det at skrive sin kost ned, kan jo have en effekt :)
Så min oplevelse er at motion "forplumrer" billedet. Det er jo fordi kroppens muskler vokser, man får mere blod, måske væske i ømme muskler osv osv. Men jeg tænker at det er en midlertidig "bivirkning" og det jeg jo i hvert fald kan mærke, er at min krop har skiftet facon. Derfor er det også man anbefaler at måle sig.
Så jeg tror du taber fedt, selvom du ikke taber kilo. MEN samtidig skal du igang med kosten - det er faktisk temmelig meget nemmere at få underskud i kalorier ved at spise, end ved at motionere. 1 kilo fedt svarer til 3 maratonløb, siges der. Tænk på at 1 kg fedt svarer til ca 30000 kJ (ca 7000 kcal) - der skal rigtig meget motion til - men samtidig forbrænder man mere, jo mere muskelmasse man har, og man får en pænere krop, når man motionerer.
Det virker jo heldigvis til at du er lidt stædig - så bare hold ud. Bare det at skrive sin kost ned, kan jo have en effekt :)
12 år11. august 2012 kl. 09:23
Maney (slettet)
Tak for jeres svar :)
Jeg bliver nød til at tro på at motion giver pote til sidst. Jeg bliver ved, og holder øje med hvad jeg spiser, så skal det nok lykkes til sidst. Mit mål er ca 1/2-1 kg pr. ugen :)
Jeg bliver nød til at tro på at motion giver pote til sidst. Jeg bliver ved, og holder øje med hvad jeg spiser, så skal det nok lykkes til sidst. Mit mål er ca 1/2-1 kg pr. ugen :)
12 år11. august 2012 kl. 11:38
fedania
Der skal altså rigtig meget tung styrketræning til, for at man tager på i muskelmasse mens man har energiunderskud. Så med mindre man virkelig har lav muskelmasse før man begynder at træne, så er det altså ikke [fed]så[/fed] meget muskelmasse man tager på i et slankeforløb.
Men som der bliver sagt: Hold øje med, hvor meget du spiser. Hvis du har fokus både på mad og motion, så er jeg helt sikker på, at vægttabet nok skal komme :)
Men som der bliver sagt: Hold øje med, hvor meget du spiser. Hvis du har fokus både på mad og motion, så er jeg helt sikker på, at vægttabet nok skal komme :)
12 år11. august 2012 kl. 13:45
Maney (slettet)
Jeg er så glad :) Jeg var på vægten her til morges og den viste -1,4 kg siden i fredags. Jeg ved godt at den bliver ikke ved med at gå så hurtigt men jeg er meget tilfreds fordi de seneste 3 måneder har jeg kun tabt 3 kg. Jeg har kun været på madital i 3 dage nu, men har meget fokus på hvad jeg spiser og hvilke mængder jeg spiser.
12 år14. august 2012 kl. 09:05