Morgenmad - hvad skal jeg spise?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+fedania
re: Morgenmad - hvad skal jeg spise?
Hvad du kan tillade dig at spise er måske lidt svært at svare på - men hvis du har tastet et mål ind her på siden, så kan du i NNA-oversigten (under "Mine Smileys") se hvor meget energi (kJ eller kcal) du ca. skal indtage til morgenmad. Og så er det jo egentligt bare at regne ud fra det.
Jeg spiser ind i mellem foodiesnfashion.blogspot.dk til morgenmad, andre dage er det spejlæg eller røræg med rugbrød til - og ellers havregrød. Det kunne også være en lille rest fra aftensmaden der bliver hevet frem til morgen - det afhænger lidt af aftensmaden og humøret :)
Jeg spiser ind i mellem foodiesnfashion.blogspot.dk til morgenmad, andre dage er det spejlæg eller røræg med rugbrød til - og ellers havregrød. Det kunne også være en lille rest fra aftensmaden der bliver hevet frem til morgen - det afhænger lidt af aftensmaden og humøret :)
12 år7. august 2012 kl. 18:50
bruger slettet
Selvfølgelik kan du spise en bolle om morgenen hvis du har lyst til det. En sund bolle med ost eller pålæg er en ganske glimrende morgenmad. Ellers er der yoghurt m. mysli, der fås mange udmærkede myslier uden sukker i.
12 år7. august 2012 kl. 19:22
calcit
A38 med fibersund eller som andre nævnte et spejlæg......du kan jo spise hvad du vil hvis du tæller kalorier indgår det jo i regnskabet.Eller A38 med friske bær...eller med lidt banan med kanel....
12 år7. august 2012 kl. 22:02
Fimsse (slettet)
Jeg spiser ofte fromage frais til morgen med friske bær på - mums :) og så er der mange proteiner i som holder en godt mæt ;) også spiser jeg også et stk groft knækbrød med ost (20 g) af den fedtfattige slags.
12 år8. august 2012 kl. 08:57
Autum (slettet)
Hej
Nu ved jeg jo ikke om du er mand eller kvinde ?
Men røræg af 2 æg, 3 g olie, 40 g skinke, grovtoast 30g
Det kunne være en mulighed.
Den opskrift bruger jeg hvis jeg kører træt i havregryn eller andet.
Nu ved jeg jo ikke om du er mand eller kvinde ?
Men røræg af 2 æg, 3 g olie, 40 g skinke, grovtoast 30g
Det kunne være en mulighed.
Den opskrift bruger jeg hvis jeg kører træt i havregryn eller andet.
12 år8. august 2012 kl. 09:10
biologi c
A38 0,1%fedt. te, kaffe
12 år8. august 2012 kl. 09:35
bruger slettet
Jeg er en kvinde på 20 år [:
Jeg kan se, at nogle af jer anbefaler noget med æg og sådan noget. Men er det virkelig sundt at spise varm mad til morgenmad? Jeg har nemlig altid troet, at man kun skulle have varm mad en gang om dagen.
Jeg har overvejet noget yoghurt med noget müsli i, men jeg aner bare ikke, hvilken müsli jeg skal spise dertil. Jeg er nemlig rigtig rigtig kræsen, så jeg kan ikke lide rosiner, nødder og frugt i min müsli. Derimod elsker jeg chokolade müsli! Men det er jo ikke ligefrem det sundeste.
Jeg kan se, at nogle af jer anbefaler noget med æg og sådan noget. Men er det virkelig sundt at spise varm mad til morgenmad? Jeg har nemlig altid troet, at man kun skulle have varm mad en gang om dagen.
Jeg har overvejet noget yoghurt med noget müsli i, men jeg aner bare ikke, hvilken müsli jeg skal spise dertil. Jeg er nemlig rigtig rigtig kræsen, så jeg kan ikke lide rosiner, nødder og frugt i min müsli. Derimod elsker jeg chokolade müsli! Men det er jo ikke ligefrem det sundeste.
12 år8. august 2012 kl. 09:44
frinu (slettet)
Jeg spiser 25 g. havrefras m. 100 g skummetmælk til morgenmad. På vej ud af døren og hen til bussen spiser jeg en banan, og så er bunden lissom lagt. Op ad formiddagen spiser jeg en pære, en banan eller spiser en rugbrød med smør og ost (ja, jeg spiser altså hvad jeg vil - også smør! Og det er jo skideligemeget hvad man spiser, bare man er klar over at spiser man noget med højt kalorieindhold, tæller det fra til resten af dagen)
Mit trick er at spise lidt ad gangen, fordi kroppen ikke kan kapere at bruge al den energi der er på 3 måltider om dagen. Så er det bedre at spise 10 måltider om dagen, for så har kroppen noget at arbejde med hele tiden, istedet for den ikke kan nå at bruge den energi du indtager 3 gange om dagen, og det så lagrer sig på sidebenene til "hårdere tider".
Du skulle vel aldrig være på prednison/prednisolon?
Mit trick er at spise lidt ad gangen, fordi kroppen ikke kan kapere at bruge al den energi der er på 3 måltider om dagen. Så er det bedre at spise 10 måltider om dagen, for så har kroppen noget at arbejde med hele tiden, istedet for den ikke kan nå at bruge den energi du indtager 3 gange om dagen, og det så lagrer sig på sidebenene til "hårdere tider".
Du skulle vel aldrig være på prednison/prednisolon?
12 år8. august 2012 kl. 10:09
frinu (slettet)
Jeg kan faktisk spise hvad som helst til morgenmad. Hvis der er noget kylling fra aftenen før, så kan jeg sagtens spise det. Men jeg er tilhængere af blødkogte æg! Jeg elsker det virkelig, og det gør at jeg ser frem til at spise morgenmad, hvorimod jeg tidligere overhovedet ikke har kunnet klemme noget som helst ned om morgenen.
Lav et stykke toastbrød og rist det i olie på panden (ikke ret meget olie, det skal ikke søppe, men bare blive sprødt), skær en cirkel i når du har vendt det, og slå et æg ud i det. Tag evt. noget skinke eller hamburgerryg og drys ned oveni ægget. Drys med slat og peber.
Det smager supergodt!
Lav et stykke toastbrød og rist det i olie på panden (ikke ret meget olie, det skal ikke søppe, men bare blive sprødt), skær en cirkel i når du har vendt det, og slå et æg ud i det. Tag evt. noget skinke eller hamburgerryg og drys ned oveni ægget. Drys med slat og peber.
Det smager supergodt!
12 år8. august 2012 kl. 10:13
Lige nu får jeg lidt havregryn med skummetmælk.
Jeg ved, at rugbrød er sundt, men desværre kan jeg ikke klemme sådan en ned om morgenen. Men det bliver også bare kedeligt i længden, at spise havregryn hver eneste morgen hele ugen.
Og kan jeg tillade mig en bolle eller noget til morgenmad i weekenderne? Jeg har taget 45 kg på, siden jeg begyndte på medicin, og nu siger den snart 100 kg, så jeg har virkelig brug for alle de råd, jeg kan få!
På forhånd tak [: