Vejning og måling af fedtprocent....

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Vejning og måling af fedtprocent....
Jeg er under uddannelse, og vil gerne undgå at skulle investere i en badevægt med kropsfedtmåler selv....køber jeg sådan et monstrum, skal den måle meget præcist, og jeg har læst mig til på forskellige forbrugsdebatter, at de fleste vægte i handlen er mere eller mindre upræcise, og at de fleste - enddog også kendte mærker - har det med at vise 2 forskellige aflæsninger, når man vejer sig 2 gange lige efter hinanden.... Flere forskellige kendte mærker bliver skamrost af flere forbrugere i samme tråde, og straks efter haglet ned og buet af, af mindst lige så mange, men skuffede forbrugere i præcis de samme tråde, derefter...suk!

Så jeg leder efter alternative(økonomiske) måder at blive vejet/målt på ugentligt, så jeg kan udsætte investering i et produkt jeg måske/måske ikke kan stole på.....Findes der mon andre muligheder end at besøge lægen hver eneste uge (er mildest talt ikke særligt glad for min læge + jeg kan ikke være sikker på at hun kan booke mig hver torsdag kl 16, som er eneste dag jeg kan pga arb tid.) eller betale en diætist 1 jammerdyr kostvejledningstime hver uge(jeg ikke har brug for), blot for at stå få minutter på en vægt uden at spørge om noget?

Hvad er jeres erfaringer med både pålidelige kropsanalyse-vægte og alternative ugevejnings-muligheder?

VH og på forhånd tak,
Optimisten :-)
12 år27. juni 2012 kl. 20:59
re: Vejning og måling af fedtprocent....
En tang det er billigt og nemt og kan gøres hjemme i privaten mht til brugen er der flere vejledninger til det på nettet. så kan du købe en billig badevægt ved siden af

(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
12 år27. juni 2012 kl. 21:17
Spørg i fitnesscentrene, jeg ved at man nogle steder kan få en måling/vejning for et beskedent beløb selvom man ikke er medlem. Man kan også bruge en alm. vægt hjemme og så fedtmålingen i centeret fx en gang om måneden
12 år28. juni 2012 kl. 09:51
Celia: hvilke fitnesscentre/kæder er det?
12 år28. juni 2012 kl. 19:57
Jullemayn: Tak for oplysningen. Har checket metoderne med fedttangen ud, og tror alligevel jeg hellere vil stå på en vægt/lade en prof. veje mig...muligvis er det blot fordi jeg ikke stoler så godt på jeg så kan lave måling/udregningen rigtigt, og muligvis er metoderne sikre, men...En vægt ved jeg hvad er :-)

Tak alligevel...
12 år28. juni 2012 kl. 20:06
langt de fleste vægte du finder i fitness dk og lignende vil jeg ikke stole på alt for mange ubekendte faktorer der spiller ind, de fleste vægte af den type virker mig bekendt ved at lede en impuls igennem ens krop. og ud fra det laver den beregningerne. men den tager ikke højde for mængden af aktivitet i løbet af dagen, indtag af fødevarer osv. og ofte får man målinger i hhv øst og vest.
hvorfor tidspunkt pludselig bliver en meget afgørende faktor

derfor ville jeg vælge tangen og en billig badevægt evt suplere det med en månedlig måling i et commecielt center fitDK el. lign.

team4orce.com ellers kan du evt prøve og sammenligne med de billeder her
12 år28. juni 2012 kl. 21:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...