Mod på atkins sammen med mig?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mod på atkins sammen med mig?
For nogle år siden havde jeg succes med atkins, men kulhydraterne fik overtaget mig igen.

Nu hvor jeg igen er 15-20 kg for tung, har jeg mod på at tage atkins-tyren ved hornene en gang til og forhåbentligt for stedse denne gang.

Jeg er klar over, at det strider imod manges principper herinde, men det kunne jo være, nogen havde tænkt tanken.

Jeg ser frem til at høre fra jer :)
12 år25. juni 2012 kl. 08:10
re: Mod på atkins sammen med mig?
hej, jeg er begyndt på atkins her til morgen. jeg tager ikk hele ugen med fuld knald, da der er noget studenter halløj, men fra næste gør jeg:)
12 år25. juni 2012 kl. 09:25
Et hurtigt råd: Lad være med at tænke å meget på hvad andre synes om det du gør. Hvis du ved med dig selv, at det er sådan du ønsker at leve dit liv, så er det sådan du skal leve det :)

Jeg er selv en "slankekursshopper" - det vil sige, at jeg har set en masse slankekure/livsstilskoncepter igennem, og så plukker jeg det jeg kan bruge fra den ene og kombinerer med det jeg kan li' fra en anden. Hele tiden med den tanke i baghovedet, at så længe jeg indtager mere energi end min krop behøver for at overleve, men samtidig mindre end jeg forbruger, så taber jeg mig. Det betyder også, at jeg har fundet stor inspiration i nogle af opskrifterne i både Atkins og South Beach, uden at jeg dog følger koncepterne slavisk.

Held og lykke med slankeprojektet - jeg ønsker dig af hjertet god vind, og håber at få lov til at følge med i både medvind og modvind :)
12 år25. juni 2012 kl. 09:57
hov, jeg ska dog kun tabe 5-7 kg, håber jeg ka være med alligevel
12 år25. juni 2012 kl. 11:21
Gothic queen, det er intet mindre end perfekt, for jeg skal også til kobberbryllup på lørdag.
Og 7 kg har da selvfølgelig også ret :)

Min plan er lige umiddelbart at holde en ugentlig vejedag om søndagen, så jeg er sikker på, at jeg har tid til at gå og måle det hele. Da jeg på sin vis er gået i gang, så holder jeg en utidsmæssig vejedag i morgen, og så hedder det ellers om søndagen. Hvad synes du om sådan en idé til motivation og inspiration?

Derudover kan vi måske bytte ideer mht. mad og sådan noget...?

Fedania, tusind tak for dine kærlige skub :)
Jeg har nemlig været lidt skeptisk over at skulle starte med at spise på den måde, men som du siger, så må jeg jo gøre, hvad der passer bedst ind i mit liv.

Det er da også en god idé at plukke lidt i de forskellige metoder. Jeg har desværre bare brug for strammere tøjler ;)
12 år25. juni 2012 kl. 19:25
Åh, som jeg dog har lagt mig ud, men senere vil jeg nok være meget glad for, at jeg tog mine "før-mål" :)
Her til morgen vejer jeg 80,3 kg, så nu skal det helst bare gå nedad...
12 år26. juni 2012 kl. 07:05
Så blev det søndag og altså min vejedag.

Jeg var jo til kobberbryllup i aftes, og jeg kan se, at det har kostet mig et halvt kg, for i går morges vejede jeg 78,5 kg, men 79 kg må også være et fint resultat på mindre end en uge.

Målene står rimeligt stille, men jeg er nu fint tilfreds med den første uge, og det var nok også fint nok at få testet, hvad en dessert kommer til at koste på vægttabskontoen. Det var nemlig det eneste "ulovlige", jeg spiste i aftes.

Mon dit studenterhalløj er ved at være ovre? - og fortsat god arbejdslyst :)
12 år1. juli 2012 kl. 13:37
ja jeg har været på atkins siden januar dog med 2 mdr pause hvor jeg bare har velligeholdt min vægt, på 43 dage tabte jeg 16 kilo og er nu startet op på de sidste 20, så jeg er med på lidt opbakning,
12 år4. juli 2012 kl. 11:04
Jamen, du er da bare en inspiration, Charlotte :)
Tager du også en ugentlig vejedag, eller hvordan griber du det an?

Og velkommen til :)
12 år4. juli 2012 kl. 22:14
Forresten, nu hvor du har så frisk erfaring i atkins... Min mave er gået fuldstændigt i stå. Har du været ude for det?
12 år5. juli 2012 kl. 07:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...