Hvorfor stiger vægten ?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvorfor stiger vægten ?
Jeg besluttede mig for et par siden at tabe nogle kilo. har valgt at ligge hårdt ud og får kun omkring 1500 kcal. om dagen, indtil jeg ved at jeg har vænnet mig til at spise mindre.
Har også tabt mig med forrygende fart det første stykke tid. ca 7 kilo er er der smuttet. Men da jeg stod på vægten i går havde jeg taget 200 g. på. Tænkte jeg nok ville tabe dem til idag men vægten idag sagde ydligere 200 g. Forstår det ikke helt for jeg spiser stadigvæk kun omkring de 1500 kcal. om dagen. Det er heller ikke sådan jeg bare sidder stille i sofaen men løber heller ikke hver dag, Er det naturligt eller er der noget jeg har glemt at tænke på ?
12 år9. juni 2012 kl. 08:34
re: Hvorfor stiger vægten ?
Det kan skyldes alt muligt... Men det er bestemt ikke unormalt det du oplever.

Det kan skyldes bl.a.:
- Væske i kroppen (får du væk ved at drikke masser af vand)
- At du har fået meget salt (binder væske i kroppen)
- At kroppen lige skal vænne sig til den nye vægt - det er trods alt gået hurtigt
- For kvinders vedkommende: cyklus
- Hvis du snyder dig selv og spiser mere end du selv tror
- Hvis du snyder dig selv og tror du er mere aktiv end du egentlig er
- At du ikke får sovet nok eller er stresset - det påvirker også evt. vægttab.
- Medicin kan påvirke vægten
- For lavt stofskifte (men så havde du nok ikke tabt dig så meget så hurtigt
- Hvis du er meget langt nede i vægt og kroppen helst ikek vil af med det sidste fedt

Men generelt for det hele er, at hvis du vitterligt forbrænder mere end du har spist, så vil vægten på et eller andet tidspunkt give efter og vise dig et lavere tal ;-)
12 år10. juni 2012 kl. 11:47
Tak for svaret

Kan se det nu igen går den rigtige vej, tror du muligvis har ret i det er væske, rendte en del på det 'det lille hus' igår.
Jeg har faktisk for højt stofskifte og får medicin mod det, så det er faktisk underligt jeg kæmper så meget med de kilo.
Ved at jeg ikke snyder mig selv :-)
12 år10. juni 2012 kl. 16:09
Ja, men mon ikke medicinen regulerer stofskiftet så det er mere almindeligt? Eller hvordan fungerer det?
12 år10. juni 2012 kl. 19:00
Jo medicinen får stofskiftet til at fungere helt ok :-)
12 år10. juni 2012 kl. 19:20
ja nu har jeg kun kendskab til at have for lavt stofskifte......men fordi jeg får medicin er den helligegrav ikke vel bevaret....tværtimod af hænger vægten af mange ting. Jeg har lært med en stofskiftesygdom er vi hver 8 som ikke har nok i et præperat til fedt omsætning. Jeg har lært jeg har svært ved at omsætte visse ting: hvedemel stivelse m.m. Jeg har lært at det ikke er et tal inden for margen som viser om jeg er veldoseret men hvordan jeg har det. Stofskiftet gør jeg også kan tage kilo på med væske som så igen smutter af af sig selv....
12 år10. juni 2012 kl. 19:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...