#2 af Fade (slettet)
nye tider
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Fade (slettet)
re: nye tider
idag har jeg løbet i 60min skiftemis løbe 2 min gå 2min... og igår havde jeg en dag på 1800kcal... så det går rigtig godt... men ved jeg kan for jeg har jo gjort det 2 gange før......:) men er stolt... har allerede tabt 2kg :) så skal bare fortsætte...
12 år7. juni 2012 kl. 11:45
Fade (slettet)
ydeligere har jeg cyklet en time....:) og belønet mig selv med en honningmelon...
12 år7. juni 2012 kl. 15:46
mia_duberg (slettet)
Bare klø på :) heldigvis ved du at det kan lade sig gøre, men fokuser så på hvordan du kan holde det :) find nogen der kan støtte, motivere og hjælpe dig :)
12 år7. juni 2012 kl. 20:25
Fade (slettet)
idag skulle være min slap af dag.... da jeg godt kan mæske jeg ikke kan leve op til min tidligere form.... men har nu fået lavet lidt for at være sikker på at ha et aktivitens niveau over 1,6... er jo dog hjemmegående uden job... men har kun spist 969 kcal så det går nok oss....:)
har allerede tabt mig 3kg.... går næsten for stærkt... tror jeg hurtigt bliver forvent...:S og det er jo heller ikke sundt at tabe sig så meget...
mai duberg: mange tak for dit svar.... luner...
har allerede tabt mig 3kg.... går næsten for stærkt... tror jeg hurtigt bliver forvent...:S og det er jo heller ikke sundt at tabe sig så meget...
mai duberg: mange tak for dit svar.... luner...
12 år8. juni 2012 kl. 21:58
Fade (slettet)
så stod vægten stille idag... heldigvis stag den ikke... men det var jo som forventet....:P idag har jeg spist for 1200kcal og svømmet 1time og 15 min.... så må faktisk spise yderligere 500kcal... men det bliver ikke nødvendigt... har slet ikke været sulten.... :)
er godt nok slot af mig selv....
er godt nok slot af mig selv....
12 år9. juni 2012 kl. 20:45
Janowitch (slettet)
Kan jeg godt forstå. Godt gået
12 år9. juni 2012 kl. 20:47
Girl next door
Det er dejligt at høre, at du har fået nyt mod til igen at gøre noget ved din vægt :-)
Det er så svært det der med vægt og mad og følelser. Spiseforstyrrelser handler jo i bund og grund ikke så meget om mad, men meget mere om alt det der sker indeni. Tit på grund af det der sker indeni, men som et resultat af det, der sker i ens verden og dagligdag. Det er noget svært noget og det kan være helt uoverskueligt at forstå hvilke mekanismer, der er på spil og hvad der sætter dem i gang.
Jeg tænker lidt på, om du mon har fået noget hjælp, du kunne bruge til noget?
Og er det et godt tegn eller et skidt tegn, når du kun spiser omkring 1000 kcal?
Jeg spørger, fordi jeg kender fra mig selv, at hvis jeg en dag kun har spist 1000 kcal, så er der større risiko for at jeg kommer til at overspise dagen efter eller sidst på aftenen...
Håber du bliver glad for din dagbog herinde og rigtig meget held og lykke med dit projekt vægttab :-)
Det er så svært det der med vægt og mad og følelser. Spiseforstyrrelser handler jo i bund og grund ikke så meget om mad, men meget mere om alt det der sker indeni. Tit på grund af det der sker indeni, men som et resultat af det, der sker i ens verden og dagligdag. Det er noget svært noget og det kan være helt uoverskueligt at forstå hvilke mekanismer, der er på spil og hvad der sætter dem i gang.
Jeg tænker lidt på, om du mon har fået noget hjælp, du kunne bruge til noget?
Og er det et godt tegn eller et skidt tegn, når du kun spiser omkring 1000 kcal?
Jeg spørger, fordi jeg kender fra mig selv, at hvis jeg en dag kun har spist 1000 kcal, så er der større risiko for at jeg kommer til at overspise dagen efter eller sidst på aftenen...
Håber du bliver glad for din dagbog herinde og rigtig meget held og lykke med dit projekt vægttab :-)
12 år10. juni 2012 kl. 11:41
Fade (slettet)
vægten sagde idag 96,1.... det er 3,6 kg på en uge....:) sys det er okay af jeg vejer så meget og min krop li skal vende sig til de mindre kcal og ingen søde sager.... for vil ikke tabe mig mere end 2 kg om ugen normalt.... så går det for stærkt...
men er utroling glad for jeg har fået sparket tingene igang igen... at jeg har overskudet... og har indset hvor slemt det stod til... nåede heldigvis at stoppe det li på dørtrinnet til en tre sifret vægt....:) er så stolt.... vil ALDRIG over 100kg... kan ikke lade være med at tænke.. så hellere dø...
Girl next door:
tak for din komentar... giver dig ret i at 1000kcal både er godt og dårligt.... og nej har heldigvis ikke haft trang til overspisninger... men søger oss for der ikke er mulighed for at købe eller ha det i huset.... men for tiden får jeg oss helt kvalme ved tanken om usunde ting.... min eneste last er chokolade... og det holder jeg mig langt fra...
det med om jeg har fået hjælp... tja har været ved center for spiseforstyrrelser... over 2 omgange.... 1 gang var det i ca 7mdr... med 1 time 1 gang om ugen... da jeg ikke har været undervægtig... mit eneste problem var at jeg havde et lavt saltindhold så jeg kunne ha større risiko for hjerte stop... men da det var normalt igen blev jeg sat på egne vinger.... ca et år efter hvor jeg har gået jævnlig til egen læge for at forsøge at styre det og jeg tog de knat 30kg på ligen... blev det bare værre og værre... og de henviste mig derud igen... men efter 4 timer over 4 mdr... "udskriv" de mig... på den begrundelse at jeg var persomlighedsforstyret... borderlinge... så de kunne ikke gøre noget... jeg sku til klinik for personlighedforstyrrelser.... jeg har nu nok ventet 2mdr... for at høre fra dem... og har intet hørt...:(
men prøver at se på fremtinde... og ikke hvile i fortiden.... om et halvt år kan jeg komme i voksenlære.... vil jeg gerne... vil gerne være mure... elsker mønster, puslespil og fysisk arbejde... tror det vil være noget for mig...
men god søndag der ude...:)
men er utroling glad for jeg har fået sparket tingene igang igen... at jeg har overskudet... og har indset hvor slemt det stod til... nåede heldigvis at stoppe det li på dørtrinnet til en tre sifret vægt....:) er så stolt.... vil ALDRIG over 100kg... kan ikke lade være med at tænke.. så hellere dø...
Girl next door:
tak for din komentar... giver dig ret i at 1000kcal både er godt og dårligt.... og nej har heldigvis ikke haft trang til overspisninger... men søger oss for der ikke er mulighed for at købe eller ha det i huset.... men for tiden får jeg oss helt kvalme ved tanken om usunde ting.... min eneste last er chokolade... og det holder jeg mig langt fra...
det med om jeg har fået hjælp... tja har været ved center for spiseforstyrrelser... over 2 omgange.... 1 gang var det i ca 7mdr... med 1 time 1 gang om ugen... da jeg ikke har været undervægtig... mit eneste problem var at jeg havde et lavt saltindhold så jeg kunne ha større risiko for hjerte stop... men da det var normalt igen blev jeg sat på egne vinger.... ca et år efter hvor jeg har gået jævnlig til egen læge for at forsøge at styre det og jeg tog de knat 30kg på ligen... blev det bare værre og værre... og de henviste mig derud igen... men efter 4 timer over 4 mdr... "udskriv" de mig... på den begrundelse at jeg var persomlighedsforstyret... borderlinge... så de kunne ikke gøre noget... jeg sku til klinik for personlighedforstyrrelser.... jeg har nu nok ventet 2mdr... for at høre fra dem... og har intet hørt...:(
men prøver at se på fremtinde... og ikke hvile i fortiden.... om et halvt år kan jeg komme i voksenlære.... vil jeg gerne... vil gerne være mure... elsker mønster, puslespil og fysisk arbejde... tror det vil være noget for mig...
men god søndag der ude...:)
12 år10. juni 2012 kl. 12:40
fedania
Ligesom GirlNextDoor bliver jeg lidt bekymret, når jeg ser, at du nogle dage kun spiser 1000 kcal. Jeg kender ikke din alder, og kan derfor ikke tillade mig at dømme dig - hvilket jeg heller ikke på nogen måde vil - men i mine ører lyder 1000 kcal som langt under dit balase stofskifte, og det bør du aldrig nogensinde komme under.
Jeg ved godt, at det kan være svært at komme op på nok kcal hvis man er god til det med grøntsager. Så ind i mellem er det altså en fordel, hvis man lige nupper sig et stykke mørk chokolade for at få nogle kalorier indenbords samtidig med at man fodrer trangen til slik :)
Jeg ved godt, at det kan være svært at komme op på nok kcal hvis man er god til det med grøntsager. Så ind i mellem er det altså en fordel, hvis man lige nupper sig et stykke mørk chokolade for at få nogle kalorier indenbords samtidig med at man fodrer trangen til slik :)
12 år11. juni 2012 kl. 13:28
JAH... jeg har et komplseret forhold til mad, min krop og sind.... min vægt er gået meget op og ned.... startvægta 69kg sidst i folkeskolen...efter hg og min elevtid var jeg steget til 93kg... 76kg efter en suppekur da jeg skiftede elevplads... 96kg da jeg havde afslutet min uddannelse og havde gået ledig et lille års tid.... da jeg blev pædagogmedhjælper tabte jeg mig herinde til 67kg... for ca et år siden..hvor systement havde sat mig på egene ben for tidligt tog jeg på... og nu herfor en uge siden endte min vægt på 99,7kg.... nu 97,4kg...
jeg har en uddannelse som salgsassistent.... min elevplads endte skidt... der var dårlig arbejdesforhold og psykisk press...gjorde det færdig i en anden butik...men efter en periode som pædagogmedhjælper og et løntilskudsjob gik det helt galt.... og blev sygemeldt....og tog langsomt på igen.... idag står jeg med dårlig samvittighed over jeg har ladet det stå til så længe...
Nåh... ikke mere fortid... mere fremtid.... vil til at lave et indlæg her inde hvor jeg følger op hvordan mine fremskridt og nederlag er... så håber i vil støtte mig....