Glukosebelastning - snyde ??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Glukosebelastning - snyde ??
Hej allesammen... Jeg vil gerne høre jeres råd. I sep '11 var jeg hos min læge for at snakke om GB operation. Jeg har været meget overvægtig hele mit liv (174 cm / 129 kilo nu) og alle tidligere forsøg op kostomlæging er mislykkedes. Min læge sagde ok , men mente jeg skulle begynde at tabe mig lidt inden henvisning - for det ville sikkert tælle med og vidste egentlig ik meget om GB. Det var for "ladt" og ikke faste rammer som jeg har brug for. Tiden går lidt og i april snakker jeg med ham igen - at NU vil jeg sættes igang. Nu er reglerne imidlertid lavet om og man skal have et BMI +50 eller et på +35 og en følgesygdom (diabetes, PCOS ). Det har jeg ikke (bmi 42,6) - tirsdag skal jeg have lavet en glukosebelastning. Jeg er så bange for at den ikke viser en risiko for sukkersyge at jeg overvejer om man kan snyde lidt - evt have et par vingummi i tasken og tage i ventetiden ml 1. og 2 blodprøve. Jeg VIL opereres og bliver totalt knust hivs jeg ikke kan. Jeg har ikke selv 80.000 kr og magter heller ikke at tage 20 kilo for at nå BMI +50. Hvad skal jeg gøre ????
12 år27. maj 2012 kl. 22:11
re: Glukosebelastning - snyde ??
Det er surt, når man havner midt mellem to stole og dermed havner i en kattepine, hvor det ene er lige så svært som det andet.
Jeg ved ikke, hvad du skal gøre. Jeg bryder mig ikke om at opfordre dig til at snyde og kan samtidig godt forstå at det er en rigtig træls situation for dig at stå i.

Er der en grund til at de siger bmi +50? Tænker at reglerne vel ikke er sådan uden grund?
Det ændrer selvfølgelig ikke ved din situation, hvorfor reglerne er som de er...

Held og lykke - håber du træffer en beslutning som viser sig at være bedst mulig for dig :-)
12 år29. maj 2012 kl. 22:57
re: Glukosebelastning - snyde ??
Søde MssMystic, du må i hvert fald ikke tage 20 kg på for at få operationen!! Det lyder helt forkert i mine ører, men jeg forstår godt dit dilemma.

Jeg ved ikke, hvad du endte med at gøre i går til testen, men jeg håber næsten for dig, at den viste risiko for sukkersyge, (uanset, du så tog en bette vingummi eller ej :-)) Ja, men håber jo normalt ikke for nogen, at de har risiko for sukkersyge, men du ved, hvad jeg mener.

Pøj pøj fra Karlslunde...
12 år30. maj 2012 kl. 09:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...