Tabe 20kg som kørestolsbruger?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tabe 20kg som kørestolsbruger?
Er ny her inde og ved ik om jeg skriver det rette sted. Jeg har længe bøvlet med for mange kg og vil rigtig gerne tabe dem nu og her.

Mit "problem" er bare at jeg ikke så let kan dyrke en masse motion da jeg sidder i kørestol. Hvis andre kan tabe sig kan jeg vel også ;) men hvordan syns det er så svært at tabe sig udelukkende på kosten og svært at sammensætte mad der er 100% sundt lækkert og til at holde ud i længere tid.

Nogen der har nogen gode ideer? Er åben for faktisk alt da jeg virkelig ønsker at smide de kg
12 år16. maj 2012 kl. 17:49
re: Tabe 20kg som kørestolsbruger?
Velkommen til :-)
12 år16. maj 2012 kl. 21:25
Først og fremmest velkommen til :-)

Ja, det er lidt af en udfordring, du der har fået sat foran dig. Det kan sagtens lade sig gøre for dig at tabe dig, men du kommer nok ikke udenom at skulle ændre din kost og primært tabe dig den vej igennem

Er der noget sport du kan som du samtidig synes om? Tænker at det er dit funktionsniveau, der sætter grænsen for, hvad der kan lade sig gøre og lysten der begrænser eller opmuntrer for resten?

Med et lavt aktivitetsniveau skal der selvsagt ikke ret mange kalorier til før du tager på. Så maden skal selvfølgelig vælges med omhu, så du ikke kører sur i det efter kort tid.

Hvad plejer du f.eks at spise, hvilken slags mad kan du li...
Kan du være mere fysisk aktiv i det daglige eller er det ikke en mulighed...

Lidt flere oplysninger gør det lidt lettere at hjælpe ;-)
12 år16. maj 2012 kl. 21:51
Hej Binen.
Man kan spise meget mere end man kan forbrænde. så i starten er kosten det vigtigste, fx. a38 1%fedt, 1 teske Hørfråolie, forskellige supper.

motion: måske kan du træne i vand. eller bruge håndvægte,
12 år17. maj 2012 kl. 07:33
Heps,

Et råd fra mig, hvis jeg var dig, ville jeg gå til min læge, og få ham/hende til at henvise dig til et forløb hos en diætist.

Dermed vil du kunne mødes med en som virkeligt ved meget om kost, og samtidig kan sætte sig ind i dit liv, og den måde du lever det - og derefter lægge en plan som kan virke for dig! :)

Ved at få doktoren til det, er der også den fordel at du slipper for selv at skulle punge ud. :)

Mvh,
KeyserSoze
12 år18. maj 2012 kl. 09:15
har mødt en kvinde der sad i kørestol som manglede den ene fod. Hun tabte sig 35 kilo på en alm diæt.
12 år18. maj 2012 kl. 10:21
Wow dejligt med så meget respons på ens oplæg. :)

Jeg er lam fra knæerne og ned, har et medfødt handicap. Kan ret meget dog bare ikke gå.
Ved der skal sætte ind ved kosten og der er også meget plads til forandring.

En spurgte hvad jeg kan lide af mad og er slet ik kræsen faktisk og slet ik hvis jeg kan se og mærke det hjælper.
Førhen spiste jeg ikke morgen det er jeg begyndt på vilket er havregryn med skummemælk og det er målt af.

12 år18. maj 2012 kl. 20:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...