#1 af Kristine maria (slettet)
bønner og linser
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kristine maria (slettet)
nogen der har erfaringer med at spise bønner , linser, kød og grønt? har hørt at det skulle gøre et vægttab. Hvad mener i. mvh kristine
12 år24. april 2012 kl. 07:23
elis
re: bønner og linser
Det er nogle gode ting at spise uanset om man skal tabe sig eller ej.
Du bliver nok nødt til at være lidt mere specifik i dit spørgsmål. Hvor meget skal du tabe dig, hvordan vil du tilberede maden og hvor meget vil du spise af det osv. før du kan forvente mere præcise svar.
Du bliver nok nødt til at være lidt mere specifik i dit spørgsmål. Hvor meget skal du tabe dig, hvordan vil du tilberede maden og hvor meget vil du spise af det osv. før du kan forvente mere præcise svar.
12 år24. april 2012 kl. 08:22
Kristine maria (slettet)
Jeg skal tabe omkring 15-20 kilo. Jeg havde tænkt at jeg spiser 100 gr bønner til morgenmad, linsesuppe til frokost, tun og æg om eftermiddagen og bønner og kød til aften. Synes der findes så mange forslag til hvad man skal spise og ikke skal spise at det kan være svært at finde ud af.
12 år24. april 2012 kl. 09:24
Girl next door
Det der gør, at den kost du der nævner kan være gavnlig, er, at der er et stort indhold af proteiner i. I bund og grund kan du spise hvad som helst, som er fyldt med proteiner og ikke indeholder store mængder fedt og så tabe dig.
De "kloge" siger, at hvis man vil tabe sig, så skal ens daglige indtag af protein ligge på 22-25% af det daglige madindtag.
Du kan sikkert finde noget om det på nettet.
det er også godt at sørge for at få nok fibre, da de er med til at mætte i længere tid.
Og så er grønt selvfølgelig altid godt at spise, fordi det er sundt, det mætter og du kan spise større mængder af det uden at få vildt mange kalorier indenbords. Men alt tæller selvfølgelig.
De "kloge" siger, at hvis man vil tabe sig, så skal ens daglige indtag af protein ligge på 22-25% af det daglige madindtag.
Du kan sikkert finde noget om det på nettet.
det er også godt at sørge for at få nok fibre, da de er med til at mætte i længere tid.
Og så er grønt selvfølgelig altid godt at spise, fordi det er sundt, det mætter og du kan spise større mængder af det uden at få vildt mange kalorier indenbords. Men alt tæller selvfølgelig.
12 år25. april 2012 kl. 12:06
veile
I hvertfald bønner (ved ikke om det gælder linser) laver en slags gele i maven som til en vis grad indkapsler maden og gør den mindre nedbrydelig. Jeg ved dog ikke hvor mange kalorier man i teorien burde spare på den konto.
De mætter desuden godt, så bønner er bestemt god slankemad.
Det tager dog under alle omstændigheder noget tid at tabt 20 Kg, så pas nu på med ikke at spise for ensidigt (ikke sundt) eller for kedeligt, så du risikerer at miste gejsten :)
De mætter desuden godt, så bønner er bestemt god slankemad.
Det tager dog under alle omstændigheder noget tid at tabt 20 Kg, så pas nu på med ikke at spise for ensidigt (ikke sundt) eller for kedeligt, så du risikerer at miste gejsten :)
12 år25. april 2012 kl. 12:49