#12 af Kathja24 (slettet)
Hvor mange kalorier om dagen?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kathja24 (slettet)
re: Hvor mange kalorier om dagen?
Hej Stine
Jeg kan se, at vi skal tabe det samme :O) Kunne du tænke dig at følges med mig ??
Mvh. Kat
Jeg kan se, at vi skal tabe det samme :O) Kunne du tænke dig at følges med mig ??
Mvh. Kat
12 år17. april 2012 kl. 09:09
barbiebie (slettet)
re: Hvor mange kalorier om dagen?
altså en menneske krop har brug for minimun 1200 kcal om dagen for at fungere som den skal. men hvis du også gerne vil have en kur der er til at holde så er 1500 kcal dagligt et godt bud. regner med at du vejer en del siden du vil smide 40 kg. dvs at du også forbrænder mere end en kvinde på.. lad os sige 65 kg. da din krop er større og skal bruge mere energi (kcal) på at fungere. jeg har selv vejet 108 kg. vejer nu 81,3. har selv tabt mig ved at spise omkring de 1500 kcal dagligt. det giver også en plads til at nyde det en lille smule. mange hilsner og held og lykke med dit vægttab. håber for dig at det vil lykkedes!
12 år17. april 2012 kl. 11:47
Jeg har også fundet ud af at de dage hvor det lykkedes mig at få alle de gule glade smileys, er de dage hvor jeg føler det går nemmest og hvor jeg har overskud hele dagen både til hverdagen og den ekstra motion jeg forsøger at få ind i dagligdagen - Har desværre ikke selv været i gang længe nok til at sige noget om, om det foreslåede kalorieforbrug passer til mit ønskede vægttab (eller Kj for mig, kan godt lide at se de store tal over hor MEGET jeg må spise - men man skal selvfølgelig lige huske at regne i Kj hele vejen så ;) )
Uanset hvad så held og lykke med dit vægttab. Det ser som udgangspunkt ud til at du er godt på vej, og det har i hvert fald hjulpet mig meget allerede at jeg kan gå herind på madital og se hvilke madvarer der er de store "syndere" i min dagligdag - samt blive ved med at holde et overblik over mit vægttab og min målsætning i den sidste ende...