Makker søges :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Makker søges :)
Hej

Jeg er en pige på 26 år der har sat mig for at tabe mig. Jeg har et mål der hedder 15 kg på 5 måneder. Jeg vejer 90 kg og er 175 høj.

Jeg er lige startet og føler at NU har jeg viljen og gejsten til det...!!

Findes der en der har nogenlunde samme mål og vil følges ad? :)
12 år29. februar 2012 kl. 22:21
re: Makker søges :)
Hej,

Da jeg læste at du har et mål der hedder minus 15kg med start vægt på 90kg, fik jeg lige et flash back, det minder meget om mit mål da jeg startede. Da jeg startede vejede jeg 90kg – nu vejer jeg 77,8kg godt på vej mod mit minus 15kg mål..

Held og lykke til dig, jeg er sikker på at du nok skal klare det :-)
12 år1. marts 2012 kl. 09:48
Hej :)

Hvor er du sød. Jeg tror også på det. Og hvis du kan kan jeg også :) Har du bare lagt hele livsstilen om?

Tillykke med det, synes det er stærkt gået!
12 år1. marts 2012 kl. 13:27
Ja, jeg har ’bare’ lagt livsstilen om ;-)
Først så begyndte jeg at følge alle mulige forskellige råd og faste kost planer, men det fandt jeg hurtig ud af at det ikke virker for mig.. Derfor begyndte jeg i stedet at lave mine egen ’regler’ som faktisk er at der ikke er regler, på den måde at der ikke er noget der er forbudt, men hvis jeg vælger at spise usundt så har det en konsekvens, f.eks. hvis jeg vælger at spise en lille pose chips (30g) så skal jeg ud at løbe/gå en tur på 5km INDEN jeg vælger at spise de chips! Og som regel så har jeg pludselig ikke lyst til chips mere..

Jeg spiser som jeg altid har gjort, nu laver jeg bare en fedtfattig udgave og med masser af grønt til, dyrker motion to gange om ugen. Og det er det der er mit store problem, jeg kan ikke motivere mig til motion, og derved anerkender jeg at det er min ’dårlige’ side og den ’gode’ side er at jeg er god til at lave velsmagende fedtfattig mad – derfor har jeg mest fokus på min gode side, for skulle jeg have meget fokus på min dårlige side ville jeg køre sur i det, hvis du forstår?

Desuden tastede jeg ALT ind i mad i tal, for at få en fornemmelse af hvad maden koster, og nu ligger det hele tiden i baghovedet.. Derfor skal du også prøve dig frem, og det gode er at hvis du skriver det hele ned fra uge til uge, kan du gå tilbage og se på hvor meget du tabte dig da du spise/motion den og den uge.. Derfor find ud af hvad der virker for dig!

Det er nemlig rigtig, hvis jeg kan, så kan du også! Det er ’bare’ at komme i gang og hele tiden huske på hvorfor du vælger at ændre på det! Jeg tror nemlig at psykologien er lige så stor en del af det som det vi gør for at nå målet.. Jeg vil følge dig :-)
12 år1. marts 2012 kl. 14:33
Tak fordi du tager dig tid til at "hjælpe" mig. Det sætter jeg stor pris på. Og dejligt du vil følge mig :) Jeg er lige blevet medlem af siden og skal nok få den oprettet med tilgængelig profil osv. Så bliver det hele lidt sjovere og nemmere.

Det handler nemlig super meget om motivationen. Ellers går det bare ned af bakke hurtigt. Jeg er også begyndt at taste al mad ind hvilket jeg aldrig har gjort før. Jeg synes det er "irriterende" at taste det hele ind, men det er vel bare en vanesag og til sidst som du skriver, ved man hvad der er hvad :)

12 år1. marts 2012 kl. 18:24

Jeg kan tydeligt huske hvor træls det er at skulle gå ind og taste mad ind hele tiden. Jeg gjorde det at jeg havde en lille blok med mig, skrev alt ned hvad jeg spiste i løbet af dagen, og om aften skrev jeg så det hele ind, på den måde syntes jeg ikke det var træls, det gjorde det nemmere for mig, måske du kan bruge det?

Hvad er din plan med dit vægttab? Starter du ud med at følge et bestemt program eller hvordan vil du smide de ekstra kilo?

Forresten, så kan jeg anbefale at måle sig, jeg har brugt siden herinde, du finder det under mine grafer, cm.. For hvis eller når vægten står stille så kan du se centimeterne stadig arbejder og så er det ikke så sort at vægten står stille.. Jeg valgte at måle mig en gang i måneden, det kan du også se under min profil..
12 år2. marts 2012 kl. 08:52
Godmorgen

Helt fantastisk dejlig start på dagen! Jeg har tabt mig 1,3 kg og jeg er så småt på vej ned til StepIntro i Fitness World.

Jeg har målt mig og vil gøre det hver 14. dag. Har for 3 år siden tabt mig 12 kg. og målte mig også der. Nu er det bare de sidste 15 kg. der mangler.

Rigtig god idé at skrive ned i løbet af dagen! Det vil jeg helt sikkert gøre. Jeg er rigtig glad for du "hjælper" mig og følger mig...

Jeg har ikke nogen bestemt plan udover at jeg skal have tabt mig 15 kg. inden 21/7. Datoen er sat fordi en kollega ikke tror på jeg kan tabe mig på 5 måneder, men har som sagt tidligere tabt de 12 kg på 3 måneder så jeg tror på det!!

Jeg spiser sundt og tager hold i fitness 4 gange om ugen. Jeg tillader mig sødt fredag eller lørdag såfremt jeg har lyst. Denne weekend er arbejdsweekend så er sikker på dette også bliver en sund weekend. :)

Jeg synes virkelig det er flot du har tabt dig så meget. Hvor lang tid har du taget om det?
12 år2. marts 2012 kl. 08:59
Mange gange tillykke med 1,3kg, det er da helt vild flot, fortsæt endelig den gode stil, er du med i torsdagsvejningen?

Da du tabte dig de 12kg, holde du så ved dem, eller blev de taget på igen?
Så du spiser også, lige som mig, efter din sunde fornuft?

Ja, jeg er bestemt også stolt af mig selv over at jeg har fået smidt 12kg, det er virkelig dejligt, og livet bliver bare meget nemmere jo slankere jeg bliver. Nu har jeg heller ikke rigtig nogle bukser jeg kan passe mere, det er da også en fantastisk dejlig oplevelse at man ikke kan holde bukserne på fordi man har tabt sig så meget :-)
Jeg startede i slutningen af oktober 2011, og mit mål har været -0,5 pr. uge – jeg har også tabt mig for nogle år siden, 5 år siden, og det hele plus lidt mere kom på igen efter et års tid, da spiste jeg efter ddv principperne. Men jeg har nu fundet ud af at for mig handler det om at følge sin sunde fornuft, så man kan leve efter det resten af livet, og så har jeg det bedst med at jeg ikke har en dato hvor jeg siger at dertil da skal jeg have tabt mig så og så meget.. For andre er det super motiverende, men for mig virker det ikke.. Da er vi jo heldigvis forskellige, men jeg syntes det er super sejt at kunne leve efter mål til bestemte datoer.. Har dog et mål om at til sommer skal jeg føle mig tilpas i en bikini..

Go lørdag til dig..
12 år3. marts 2012 kl. 10:00
God morgen

Hvor er det super flot på kun 4 måneder! Det er også den rigtige måde fremfor 10 kg på en måned. Det er jo ikke den sunde måde man gør det på så.
Og ja det er en skøn fornemmelse at mærke det på tøjet. Jeg kan også passe bukser fra H&M igen! :) Dejligt!!

Nej jeg har ikke taget dem på igen, jeg har bare endnu en gang fået gejsten til at tabe mig. Tænk at jeg til sommer kan sige jeg har tabt mig 27 kg!!! Det fatter man jo slet ikke....!!

Ja, jeg følger også den sunde fornuft. Man ved jo godt hvad det indebærer at skulle tabe sig. Sund mad og motion. :) Jeg vil ikke kunne veje min mad hver dag+følge en bestemt plan.

Så på det punkt er vi meget ens... :)

God lørdag :)
12 år3. marts 2012 kl. 10:23
Hej igen,

Nej er ikke med i torsdagsvejningen, men kan da begynde på det :) :)

og er sikker på du bliver smækker lækker til sommer i bikini :)
12 år3. marts 2012 kl. 10:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...