Stilstand !!?!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Stilstand !!?!
Hej Alle.
Jeg har siden 1. januar tabt 9,1 kg., men nu er vægten gået helt i stå.
Det er så frustrende at træne, spise sundt og stadig ikke smide nogle kg. Jeg er 173 cm og startede med en startvægt på 99,4 kg. og nu siger vægten 90,3 kg.. jeg vil gerne ned på 72 kg., men kan slet ikke se hvordan det skal lykkes, når vægten har stået stille de sidste 2,5 uger.
Jeg motionere ca. 8 timer pr. uge og spiser sundt samt holder mig fra alkohol.

Er der nogen af jer der har gode råd ? Så jeg kan overkomme min kriseperiode ;)
12 år24. februar 2012 kl. 15:24
re: Stilstand !!?!
Nogen gange står vægten bare stille, uden der rigtigt er andet at gøre ved det end at fortsætte den gode stil..
Ellers skal du sørge for at få de vitaminer og mineraler du skal have, undgå at få for lidt kalorier, få din søvn, få vand nok.. Varieret kalorieindtag (f.eks. med et underskud på 500 den ene dag, 300 den næste og 800 herefter) kan også hjælpe.. Eller en dag med meget højt/lavt indtag..
Men som sagt: Fortsæt, så skal det nok komme :)
12 år24. februar 2012 kl. 15:38
Det kan være jeg skal prøve at tage en dag med flere kalorier og en med mindre. Jeg har indtil nu spist ca. 1000 kcal. pr. dag. men uden at sulte.
Tak for rådet, det vil jeg afprøve :)
12 år24. februar 2012 kl. 15:43
1000 kcal er også for lidt..!! Dit stofskifte indretter sig efter at du sulter din krop og den holder derfor på den næring den får.
Jeg spiser 1500-1800 kcal om dagen nogen dage lidt mindre.
Samtidig skal du huske at muskler vejer 4 gange så meget som fedt. Så for hvert kg fedt du smider har du 4 kg muskler.. Sådan cirka.. hehe
Så tab ikke modet...
12 år25. februar 2012 kl. 14:53
hvis man dagligt over længere eller kortere tid indtager mindre end 12oo KCal så taber man sig ikke nævneværdigt da man så pr automatik nedsætter sit stofskift, det er derfor at selv nupokuren indeholder omtrent 1200 KCal hvis man overholder anviningerne
12 år25. februar 2012 kl. 15:56
Jeg ved godt jeg skuffer mange, men det er altså ikke rigtigt at muskler vejer 4 gange så meget som fedt, men kun 1,2 - 1,3 gange så meget. Tilgengæld sidder muskler meget pænere på kroppen end fedt
12 år1. marts 2012 kl. 13:13
skousen har ret på det område
12 år2. marts 2012 kl. 00:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...