#82 af malene85 (slettet)
Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+malene85 (slettet)
re: Højde
Hejsa og endnu en gang må jeg hellere starte med en undskyldning for mit lange fravær. Det har desværre ikke været en god periode for mig med dødsfald i familien og selv lagt syg halvanden uge efterfølgende, hvilket er grunden til jeg ikke har været herinde og skrive. Jeg har nemlig slet ikke kunne overskue tanken om at skulle tabe mig igennem denne periode og det blev desværre også mad som jeg tyede til for trøst. Så nu skal jeg begynde forfra, hvilket bliver hårdt, men er indstillet på det og spændt på om der måske allerede er bare lidt resultat på torsdag. For at indhente det tabte følger jeg lige et lidt hårdere program de næste 14 dage, hvor jeg holder et kalorieindtag på under 1000. Jeg ved det er lidt og ikke en sund måde i længden, men simpelthen fordi jeg gerne vil over det første bump...og forhåbentlig også lidt være med til at få motivationen tilbage på det højeste niveau.
Jeg har dog stadig kunne følge med i jeres "kamp" og hold da op hvor er jeg altså bare imponeret. Må simpelthen være en kanon følelse at kunne se vægten ligeså stille gå ned uge for uge og komplimenterne må være en god bonus.
Jeg har dog stadig kunne følge med i jeres "kamp" og hold da op hvor er jeg altså bare imponeret. Må simpelthen være en kanon følelse at kunne se vægten ligeså stille gå ned uge for uge og komplimenterne må være en god bonus.
12 år15. maj 2012 kl. 08:47
andreadot (slettet)
Dejligt at høre fra dig i gen marlene.
når man går gennem en svær periode i sit liv har man jo ikke overskud til ret meget. så det er da helt forståeligt.
Vægten står lidt stille hos mig i denne uge, jeg har min periode og det kan irritere mig noget så grusomt at jeg kun mangler 200 gram for at nå de 20 kg og så sker der intet i denne uge.
når man går gennem en svær periode i sit liv har man jo ikke overskud til ret meget. så det er da helt forståeligt.
Vægten står lidt stille hos mig i denne uge, jeg har min periode og det kan irritere mig noget så grusomt at jeg kun mangler 200 gram for at nå de 20 kg og så sker der intet i denne uge.
12 år15. maj 2012 kl. 11:10
andreadot (slettet)
hvad så i to. Jeg syntes ikke i var med i sidste ugess vejning og jeg kan heller ikke se jer i denne uge.
Kom nu i kan godt.
Kom nu i kan godt.
12 år24. maj 2012 kl. 12:36
malene85 (slettet)
Nej det har du desværre ret i...jeg har lidt svært ved at holde motivationen igang for tiden fordi vi har så travlt på arbejde er jeg ofte er fuldstændig smadret når jeg kommer hjem og så bliver der desværre ikke trænet eller lavet sund mad. I stedet bliver det de nemme løsninger...jeg ved godt at jeg bare skal tage mig sammen, men puha hvor jeg synes det er svært. En af mine udfordringer er at jeg er meget kræsen (især med grøntsagerne) og derfor er det begrænset hvad jeg kan lave af sunde rettet og kører derfor ofte træt i dem...plus det er for det meste salater og når jeg kommer hjem kl. 18.30 efter en hel dag på arbejde, så er det nemmere bare at varme noget spaghetti.
Er udemærket klar over at det bare er dårlige undskyldninger, men skal lige have mig selv op af "hullet" igen. Er lidt for meget yo-yo for mig lige nu...
Anyway jeg er herinde i dag for kravlede et stykke op af hullet i går, så here we go again.
Lige nogle få spørgsmål som jeg håbede i kunne hjælpe med - når i planlægger i jeres mad går i så udelukkende kun efter at skrive kalorier op herinde eller tænker i også på kulhydrater, sukker, fedt og hvad der nu ellers er? For herinde er frugt jo godt, men mht. kulhydrater er det jo ikke særlig godt og ved ikke helt om det er en god ide at følge en kombination (altså tælle kalorier herinde, men samtidig fravælge kulhydrater) eller om man bare skal holde sig til for at holde det overskueligt?
Er udemærket klar over at det bare er dårlige undskyldninger, men skal lige have mig selv op af "hullet" igen. Er lidt for meget yo-yo for mig lige nu...
Anyway jeg er herinde i dag for kravlede et stykke op af hullet i går, så here we go again.
Lige nogle få spørgsmål som jeg håbede i kunne hjælpe med - når i planlægger i jeres mad går i så udelukkende kun efter at skrive kalorier op herinde eller tænker i også på kulhydrater, sukker, fedt og hvad der nu ellers er? For herinde er frugt jo godt, men mht. kulhydrater er det jo ikke særlig godt og ved ikke helt om det er en god ide at følge en kombination (altså tælle kalorier herinde, men samtidig fravælge kulhydrater) eller om man bare skal holde sig til for at holde det overskueligt?
12 år7. juni 2012 kl. 10:50
andreadot (slettet)
men du er her stadig og det er jo godt.
Jeg prøver at undgå kulhydrater. Dvs. ikke pasta, ris og brød. Men altså jeg er ikke hysterisk. Sukker prøver jeg virkelig at undgå.
Det samme med alt for meget fedt.
Vægten går meget langsomt nedad her for tiden. går ud fra det er fordi jeg træner en del.
Jeg prøver at undgå kulhydrater. Dvs. ikke pasta, ris og brød. Men altså jeg er ikke hysterisk. Sukker prøver jeg virkelig at undgå.
Det samme med alt for meget fedt.
Vægten går meget langsomt nedad her for tiden. går ud fra det er fordi jeg træner en del.
12 år7. juni 2012 kl. 13:46
malene85 (slettet)
Jeg prøver også at holde kulhydraterne på et minimum, men svært når alle yndlingsretterne indeholder pasta eller ris. Har dog skåret ned sådan at det kun er 3-4 gange om ugen og frokost prøver jeg at nøjes med et stykke rugbrød og så spæde op med kød og salat...er lidt mere fortrøstningsfuld end sidst jeg skrev for ja som du siger så er jeg endnu, hvilket betyder at jeg ikke har givet op.
Har prøvet at strukturere det lidt mere for mig selv med en madplan for hele ugen kombineret med en fastlagt træning og indtil videre går det rigtig godt, så forhåbentlig er det et godt hjælpemiddel for mig. Nu ser vi:)
Det er jo også gået super godt med dit vægttab så på et tidspunkt vil det jo begynde med at gå langsommere og ja hvis du samtidig træner en del så kommer der jo flere muskler - hvor meget vil du gerne tabe dig endnu?
Har prøvet at strukturere det lidt mere for mig selv med en madplan for hele ugen kombineret med en fastlagt træning og indtil videre går det rigtig godt, så forhåbentlig er det et godt hjælpemiddel for mig. Nu ser vi:)
Det er jo også gået super godt med dit vægttab så på et tidspunkt vil det jo begynde med at gå langsommere og ja hvis du samtidig træner en del så kommer der jo flere muskler - hvor meget vil du gerne tabe dig endnu?
12 år11. juni 2012 kl. 22:15
andreadot (slettet)
Jeg ved det faktisk ikke. vægten sagde her hil morges 68 kg. Og egentligt havde jeg troet at det ville være fint. Men har jo fået blod på tanden og vil helt sikkert gerne smide et par kg endnu.
Eller jeg vil gerne bytte lidt fedt på mave, arme og baller ud med muskler.
De sidste dage har jeg været i centret og cykle 1 time med en gennemsnitspuls på 135. hvilket skulle være ca 60-70% af min max puls. Det skulle give den bedste fedtforbrænding. Og det håber jeg jeg kan gøre hver da i mindst 14 dage. Og så går jeg jo på pump hold onsdag og fredag. mandag træner jeg selv vægte. Så der skal jo ske et eller andet.
Hvis vi derhjemme får pasta eller ris, laver jeg enten broccoli eller blomkål til mig selv. hvidt brød spiser jeg ikke( jo et rundstykke om lørdagen) igår fik vi hjemmelavet kebab ruller. Og mit fladbrød var så et salatblad. Det var godt nok trist. Men jeg ved jo det virker.
Kan man egentligt løgge billeder op herinde. Burde jo vise et før og efterbillede.
Eller jeg vil gerne bytte lidt fedt på mave, arme og baller ud med muskler.
De sidste dage har jeg været i centret og cykle 1 time med en gennemsnitspuls på 135. hvilket skulle være ca 60-70% af min max puls. Det skulle give den bedste fedtforbrænding. Og det håber jeg jeg kan gøre hver da i mindst 14 dage. Og så går jeg jo på pump hold onsdag og fredag. mandag træner jeg selv vægte. Så der skal jo ske et eller andet.
Hvis vi derhjemme får pasta eller ris, laver jeg enten broccoli eller blomkål til mig selv. hvidt brød spiser jeg ikke( jo et rundstykke om lørdagen) igår fik vi hjemmelavet kebab ruller. Og mit fladbrød var så et salatblad. Det var godt nok trist. Men jeg ved jo det virker.
Kan man egentligt løgge billeder op herinde. Burde jo vise et før og efterbillede.
12 år12. juni 2012 kl. 08:52
malene85 (slettet)
Hold da op - det er min drøm at komme derned hvor du er vægtmæssigt. Ved ikke om det er muligt at læge billeder op, måske en feature man kunne forslå herinde?
Jeg synes det er rigtig svært at undgå kulhydraterne, især til frokost og aftensmad. Morgenmaden har jeg helt styr på, men vi har kantine på arbejde, hvor deres salater for det meste er nogle de selv har blandet i stedet for ta' selv bar, og eftersom jeg er rimelig kræsen så tyr jeg ofte til rugbrød. Vil dog prøve at holde det på maks et stykke rugbrød til frokost og så begrænset mængde ris, pasta, kartofler til aften....
Den sidste halvanden uge har jeg været rigtig god med min træning og træner 6 dage ud af 7 - 3 med mit løbeprogram og så lidt mave/ryg øvelser og så 3 dage med et cirkeltræningsprogram som jeg har fra iForm.
Har også indgået et væddemål/støtteprogram med en rigtig god kollega så forhåbentlig hjælper det lidt at have en at stå til regnskab for.
Jeg synes det er rigtig svært at undgå kulhydraterne, især til frokost og aftensmad. Morgenmaden har jeg helt styr på, men vi har kantine på arbejde, hvor deres salater for det meste er nogle de selv har blandet i stedet for ta' selv bar, og eftersom jeg er rimelig kræsen så tyr jeg ofte til rugbrød. Vil dog prøve at holde det på maks et stykke rugbrød til frokost og så begrænset mængde ris, pasta, kartofler til aften....
Den sidste halvanden uge har jeg været rigtig god med min træning og træner 6 dage ud af 7 - 3 med mit løbeprogram og så lidt mave/ryg øvelser og så 3 dage med et cirkeltræningsprogram som jeg har fra iForm.
Har også indgået et væddemål/støtteprogram med en rigtig god kollega så forhåbentlig hjælper det lidt at have en at stå til regnskab for.
12 år20. juni 2012 kl. 15:03
andreadot (slettet)
Jamen det er svært. altså at undgå kulhydrater. Jeg køber faktisk sådan nogle stegt kyllinge strimler fra fakta eller brugsen. Hvor der er 16 gram protein og 1 gram fedt. Så spiser jeg 100-150 gram til frokost og så noget grønt.
eller også laver jeg omelet af 1 æg med en æggehvide med 1 spsk skyr steger på panden, lægger enten tun eller de der kyllingestrimler i og vender den halvvejs. Det smager altså rigtig godt og så med grønt igen:-)
Og for det ikke skal være løgn stod vægten på 66,9 kg til morgen. Det er så skønt
eller også laver jeg omelet af 1 æg med en æggehvide med 1 spsk skyr steger på panden, lægger enten tun eller de der kyllingestrimler i og vender den halvvejs. Det smager altså rigtig godt og så med grønt igen:-)
Og for det ikke skal være løgn stod vægten på 66,9 kg til morgen. Det er så skønt
12 år20. juni 2012 kl. 17:33
Jeg køber de der hunger control fætre i føtex, brugsen, løvbjer. Altså der er ca 300 kcal i dem men en halv hvis man er i det humør gør nu altså godt. De andre i samme mærke kan jeg ikke lide.