Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.
Først og fremmest mega flot af jer begge! Jeg har også lige været på vægten og den sagde 87,2, hvilket er okay da det stemmer overens med min plan om et halvt kilo pr. uge, men på den anden side ærgrer jeg mig lidt, da jeg var nede på 87 tirsdag morgen. Der fik jeg dog besøg af min bror - noget der kun sker hver tredje måned, så der blev hygget igennem og selv om det ikke var chips og slik, så spiste vi alligevel godt og jeg overskred kalorierne. Dog er det nok godt at prøve for så kan man se hvad der sker hvis man ikke holder fast i det... Lige meget hvad så har vi alle tabt os og det er den rigtige vej, så stort klap på skulderen til os seje tøser ;)

@Andrea: Giver Katrin ret i at grunden til at der måske er røget mindre vægtmæssigt end du håbede, er at du er begyndt at træne lidt mere - er der nogen af jer der måler jer? Måske var det en god ide at vi begyndte med at gøre det for nogle gange kan vægten jo snyde og det kan måske være en ekstra motivation for os.

@Katrin: er total imponeret over hvor meget du får trænet. Jeg træner 3 gange om ugen i en time til halvanden, men konditionsmæssigt må jeg nok erkende at jeg ikke presser mig selv nok. Begynder løbeprogrammet mandag morgen, så håber at det måske vil hjælpe lidt.

Sjovt at i to er i samme "branche" - jeg er vist lidt uden for kategori da jeg arbejder hos Ecco i Tønder som koordinator for kommunikationsudviklingen. Jeg bor dog i Flensborg...
12 år1. marts 2012 kl. 08:46
Hej Smidt.

Velkommen til:)

Vi kan sagtens følges, og passer nok meget godt da vi har de samme ønsker om at tabe et par kilo om måneden.
Mht. hvordan vi skal gøre det, så er det op til dig. Vi kan sagtens skrive herinde - du kan jo se på den tråd vi allerede har hvordan det fungerer eller hvis du hellere vil, kan vi skrive "private" mails. Jeg synes en gang om ugen er for sjældent, så ejg foretrækker nok at vi gør ligesom vi har gjort herinde, nemlig at vi skriver når vi har lidt ris/ros, brug for lidt motivation og gåde råd osv.
Et godt råd som jeg fik herinde af Andrea er at melde sig til torsdagsvejningen i vægttab 10+ gruppen, hvor man går ind hver torsdag og skriver dagens vægt.
12 år1. marts 2012 kl. 08:53
Det bliver i familien. Min svoger har arbejdet i ecco i tønder i mange år. men er nu taget til australien også for ecco. Mon du kender ham?

Ringostar: det er også det eneste rigtigte at være forsker:-) Jeg er nu selv dyrepasser på afdelingen. Men så kender du måske Peter teglberg madsen som er ved os? han laver da en masse med hvaler og er tit ved fjord og bælt.
12 år1. marts 2012 kl. 15:48
Stort klap på skulderen til dig Malene. Det er dejligt når det går som håbet.

@ Andrea: Jeg har kun mødt ham et par gange men har kigget Danuta, en af hans studerende, meget over skulderen i hendes arbejde med marsvinene.
12 år1. marts 2012 kl. 22:09
Tak:)

Jeg kender ham ikke personligt, men en af mine kollegaer er lige holdt her og rejst til Australien i går, da hendes kæreste hos Ecco havde fået job i Australien i 3 år, så mon ikke det er ham? Hehe hvor er verden lille nogen gange.
12 år2. marts 2012 kl. 10:08
Jeg tog mål i sidste uge om torsdagen og skrev ind i min profil. Jeg har så tænkt mig at måle mig en gang om måneden. Jeg tror ikke ændringen er så stor fra uge til uge, så derfor har jeg tænkt kun at gøre det en gang om måneden.
12 år3. marts 2012 kl. 17:59
Øv... 400 gram siden i går og jeg havde endda tastet alt ind som jeg havde spist og havde løbet 5 km. Øv...
12 år4. marts 2012 kl. 08:47
motion
har været til spinning idag. 1 time og 15 min. er helt flad.

Jeg har også målt mig, men syntes det svinger meget. tror og så at jeg kun vil måle mig en gang i mdr.

Jeg tager til afrika den 30 marts for at arbejde. Og er i den grad bange for hvad vægten siger når jeg kommer hjem...

For vi skal bo i et game reserve, hvilket betyder vi ikke må gå ture da der er vilde dyr. Og vi sikkert skal arbejde fra morgen til aften. Jeg som op sygeplejerske. og det er der jo ikke specielt meget motion i. og sidst vi var afsted fik vi ikke just sundt mad. og så fik vi jo øl næsten hver aften....

Nå men jeg har ikke vejet mig siden i torsdags da jeg er lidt bekymret for at vægten ikke falder. Men jeg vil ikke droppe motionen bare fordi det betyder det kommer til at tage længere tid. Er blevet meget glad for spinning. Så det er jo godt.

Men håber da at der er røget mindst 0,5 kg torsdag. og helst mere...
12 år4. marts 2012 kl. 14:30
Jeg har heller ikke målt mig endnu, men tror det er meget fornuftigt kun at gøre det en gang om måneden, så jeg gør det på torsdag så jeg kan gøre det samtidig som vejningen.
er lidt bange for at jeg ikke når mit mål på torsdag for havde en weekend i familiens skød som bl.a. stod på stor fødselsdag for min far. Madmæssigt holdte jeg mig indenfor min kaloriegrænse, men det gjorde jeg desværre ikke med drikkevarerne. Puha hvor er det skræmmende hvor meget en aften med alkohol kan gøre, så nu kæmper jeg for at komme af med de ekstra kalorier så jeg ikke bliver straffet for dem på torsdag.
12 år6. marts 2012 kl. 13:00
Jeg skal til en phd fest på fredag. OG jeg ved at jeg ikke gider være kedelig og ikke drikke. så det kommer også til at koste..
12 år6. marts 2012 kl. 13:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...