#12 af ringostar (slettet)
Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+ringostar (slettet)
re: Søger en "slanke-makker" at f'ølges med.
Det lyder bare dejligt :) Glæder mig meget til at følges med jer.
Hovedårsagen til at jeg vil tabe mig er, at jeg er ikke af den bredskuldrede slags og så absolut æbleformet, så det klæder mig absolut ikke at have lidt for mange kg på sidebenene. Jeg føler mig heller ikke specielt tilpas i min krop.
Jeg har fået to børn og efter det er det gået helt galt for mig. Inden min første graviditet vejede jeg mellem 57 og 59 kg og var meget aktiv (løb, red, cyklede og svømmede). Men nu er jeg bare lad og flommet, og det er gået rigtig meget ud over mit selvværd, så nu vil jeg vende bøtten og få energien og livslysten tilbage.
Jeg holder rigtig meget af at løbe og når jeg får taget mig sammen til at komme ud så nyder jeg det. Jeg læser biologi på Syddansk Universitet og der kan vi gratis benytte svømmehallen så det prøver jeg på et par gange om ugen. Jeg vil også prøve at blive bedre til at tage cyklen på arbejde selvom der er 15 km hver vej (!), men har fået købt mig en racercykel så det burde kunne gøres på under en time.
Men NØJ, hvor er der altså mange undskyldninger for ikke at rejse sig op af stolen!
Hovedårsagen til at jeg vil tabe mig er, at jeg er ikke af den bredskuldrede slags og så absolut æbleformet, så det klæder mig absolut ikke at have lidt for mange kg på sidebenene. Jeg føler mig heller ikke specielt tilpas i min krop.
Jeg har fået to børn og efter det er det gået helt galt for mig. Inden min første graviditet vejede jeg mellem 57 og 59 kg og var meget aktiv (løb, red, cyklede og svømmede). Men nu er jeg bare lad og flommet, og det er gået rigtig meget ud over mit selvværd, så nu vil jeg vende bøtten og få energien og livslysten tilbage.
Jeg holder rigtig meget af at løbe og når jeg får taget mig sammen til at komme ud så nyder jeg det. Jeg læser biologi på Syddansk Universitet og der kan vi gratis benytte svømmehallen så det prøver jeg på et par gange om ugen. Jeg vil også prøve at blive bedre til at tage cyklen på arbejde selvom der er 15 km hver vej (!), men har fået købt mig en racercykel så det burde kunne gøres på under en time.
Men NØJ, hvor er der altså mange undskyldninger for ikke at rejse sig op af stolen!
12 år23. februar 2012 kl. 13:38
andreadot (slettet)
Åh, ja Malene. Men sådan går det jo en gang i mellem. Men mon du ikke allerede næste uge kan se noget på vægten.
Hvad har du sat som energi niveau?
Tror mit er sat til 1,7.
Jeg Var til noget jumping fittness igår. er du gal jeg har ondt idag. Sådan en lille trampolin fik godt mig ned med nakken. Regner med at gå en 2-3 km med hunden idag og så skal jeg sikkert til noget spinning på søndag. Hvis altså jeg kan mærke mine lår:-)
Ringostar. jamen velkommen indenfor.
Jeg er normalt doven som få med hensyn til motion. Men efter at have set hvad jeg har klaret på kun 1 mdr var motivationen der altså bare lige pludseligt.
Jeg arbejder på Århus universitet. Men der er ingen svømehal til rådighed. Du kan nåa at skrive dig på til torsdagsvejning så er du med i næste uge.
Hvad har du sat som energi niveau?
Tror mit er sat til 1,7.
Jeg Var til noget jumping fittness igår. er du gal jeg har ondt idag. Sådan en lille trampolin fik godt mig ned med nakken. Regner med at gå en 2-3 km med hunden idag og så skal jeg sikkert til noget spinning på søndag. Hvis altså jeg kan mærke mine lår:-)
Ringostar. jamen velkommen indenfor.
Jeg er normalt doven som få med hensyn til motion. Men efter at have set hvad jeg har klaret på kun 1 mdr var motivationen der altså bare lige pludseligt.
Jeg arbejder på Århus universitet. Men der er ingen svømehal til rådighed. Du kan nåa at skrive dig på til torsdagsvejning så er du med i næste uge.
12 år23. februar 2012 kl. 15:11
malene85 (slettet)
Mit er sat til 1,6. Er mega stolt af mig selv i dag for for første gang i laaang tid har jeg været ovre og træne en fredag. Vi har fitnesscenter ude på arbejde, så jeg træner mandag og onsdag med en kollega, men hun vil ikke fredag så normalt plejer jeg at bruge det som undskyldning for også at springe over, men nu skal det være slut med undskyldninger, så i dag tog jeg en times styrketræning:)
Håber i får en dejlig weekend og ikke løber ind i for mange fristelser - jeg skal heldigvis have en stille weekend, så den del burde jeg undgå.
Håber i får en dejlig weekend og ikke løber ind i for mange fristelser - jeg skal heldigvis have en stille weekend, så den del burde jeg undgå.
12 år24. februar 2012 kl. 17:41
ringostar (slettet)
Godt gået Malene! Thumps up herfra :)
Jeg har ikke fået gjort noget som helst ud af træning, men gjorde hovedrent i går, og i dag har jeg kæmpet i to timer med at få samlet et kæmpe partytelt. Så håber at jeg har forbrændt nogle kalorier på mine anstrengelser.
Jeg har sat mig en strategi som hedder: 250 kcal til de tre hovedmåltider og 50 kcal til hvert af mine fem mellemmåltider. Derved spiser jeg hver anden time. Det har fungeret fint de sidste tre dage, og endda uden at jeg har følt mig helt vildt sulten eller energiforladt. Min krop må have masser at tære af :p
Har så tilladt mig selv at frådse lidt med kalorierne i aften og har købt mig en plade rigtig lækker 70 % chokolade som jeg må spise 10 g af samt 150 g frisk ananas.
Rigtig god weekend til jer.
Jeg har ikke fået gjort noget som helst ud af træning, men gjorde hovedrent i går, og i dag har jeg kæmpet i to timer med at få samlet et kæmpe partytelt. Så håber at jeg har forbrændt nogle kalorier på mine anstrengelser.
Jeg har sat mig en strategi som hedder: 250 kcal til de tre hovedmåltider og 50 kcal til hvert af mine fem mellemmåltider. Derved spiser jeg hver anden time. Det har fungeret fint de sidste tre dage, og endda uden at jeg har følt mig helt vildt sulten eller energiforladt. Min krop må have masser at tære af :p
Har så tilladt mig selv at frådse lidt med kalorierne i aften og har købt mig en plade rigtig lækker 70 % chokolade som jeg må spise 10 g af samt 150 g frisk ananas.
Rigtig god weekend til jer.
12 år24. februar 2012 kl. 18:49
andreadot (slettet)
det er da super.
Har tabt 1,5 kg siden sidste torsdag.
Jeg var som sagt i centret i onsdags. Og er du svimmer jeg er bustede... Har meldt mig til spinning på søndag. hvis altså mine ben kan bære mig.
Ringostar: du lyder til at være godt på vej i den rigtige retning.
Har tabt 1,5 kg siden sidste torsdag.
Jeg var som sagt i centret i onsdags. Og er du svimmer jeg er bustede... Har meldt mig til spinning på søndag. hvis altså mine ben kan bære mig.
Ringostar: du lyder til at være godt på vej i den rigtige retning.
12 år24. februar 2012 kl. 19:25
ringostar (slettet)
Al jeres snak om træning og aktivitet fik mig til at hanke lidt op i mig selv, så trak i løbetøjet og løb 4 km på 30 min :)
12 år25. februar 2012 kl. 10:28
andreadot (slettet)
what! Altså jeg kan ikke løbe. Jeg plejer at gå med hunden hver dag. Normalt er det ca 3 km. men et par gange om ugen er vi oppe på 5-6 km. Og når jeg virkelig går stærkt kan jeg klare 5,5 km på 45 minutter. Men løbe det tror jeg aldrig jeg kommer til...'
Godt gået
Godt gået
12 år25. februar 2012 kl. 13:27
ringostar (slettet)
Det giver altså også rigtig godt at gå en tur i rask gang. Jeg er derimod ikke så god til at gå; så hellere løbe :)
Jeg synes det er mega fedt at I går i fitnescenter. Jeg har total skræk for at gå ind sådan et sted!
Jeg synes det er mega fedt at I går i fitnescenter. Jeg har total skræk for at gå ind sådan et sted!
12 år25. februar 2012 kl. 17:40
malene85 (slettet)
Hold op sidder jo og får helt dårlig samvittighed over at jeg kun tog en times gåtur i dag i normal tempo efter at have læst jeres input (godt gået!), men må hellere følge lidt med jer to, så må gøre den del lidt bedre i morgen. Jeg ville ønske jeg kunne løbe ligesom dig Katrin, men har et ødelagt korsbånd så løb ender i for mange smerter, hvilket også er den enste grund til at jeg får i fitness.. FØrhen spillede jeg meget håndbold og fodbold, men det må jeg ikke mere, og så er fitness en af de få muligheder jeg har tilbage for at træne og selv om jeg ikke synes det er det mest spændende, så går man hjem med god samvittighed. Tror dog jeg vil prøve ligeså stille at begynde på et af de der løbeprogrammer sammen med min kollega, hvor man begynder helt fra begyndelsen.
@Katrin: Kun 250 kal. pr hovedmåltid? Puha det er godt nok ikke meget, mon ikke du kan se store resultater allerede på torsdag:)
Så "hård" har jeg ikke været ved mig selv fordi jeg så er bange for at falde i - det er nemlig desværre det der er sket før.
Jeg holder mig min. 400 kalorier under det jeg må indtage, hvilket vil sige at jeg spiser maks. 1900 kal. på en dag, men normalt holder jeg mig omkring de 1700-1800, og så registrerer jeg ikke min motion, så jeg ikke spiser ekstra de dage jeg har trænet. Ved godt at det nok kommer til at gå lidt langsomt med vægttabet, men lidt er vel også godt;)
@Katrin: Kun 250 kal. pr hovedmåltid? Puha det er godt nok ikke meget, mon ikke du kan se store resultater allerede på torsdag:)
Så "hård" har jeg ikke været ved mig selv fordi jeg så er bange for at falde i - det er nemlig desværre det der er sket før.
Jeg holder mig min. 400 kalorier under det jeg må indtage, hvilket vil sige at jeg spiser maks. 1900 kal. på en dag, men normalt holder jeg mig omkring de 1700-1800, og så registrerer jeg ikke min motion, så jeg ikke spiser ekstra de dage jeg har trænet. Ved godt at det nok kommer til at gå lidt langsomt med vægttabet, men lidt er vel også godt;)
12 år25. februar 2012 kl. 18:32
Du skal være velkommen - jeg er jo også først lige gået i gang så perfekt timing:)
Hvad er din motivation for at tabe dig?
Hvordan er dit forhold til motion lige pt.?
Som Andrea har skrevet så er torsdagsvejningen måske en god ting at komme igang med - jeg har i hvert fald lige været inde og melde mig til, så det forhåbentlig kan give lidt ekstra motivation.