#2 af Benni (slettet)
tak
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Benni (slettet)
re: tak
Hej Mona,
vil anbefale dig at undlade at skele alt for meget til BMI, det er en ufattelig dårlig skala i min verden, der er jo ikke meget 'præcision' ved den, det bedste er jo at kigge i spejlet og se om du er tilfreds.
Men super godt gået, de sidste kilo er jo heller ikke så akutte, så måske du "bare" skal acceptere at det går lidt langsommere, eller også vælge at give den en skalle (ville jeg nok personlig), hvor det mest effektive er motion og træning.. Ved godt I kvinder typisk ikke er vilde med det, men styrketræning er altså et hit for at øge muskelmassen og dermed hæve forbrændingen når musklerne bruges ved motion som fx svømning, cykling løb eller hvad du føler for :=)
Dejligt at se folk gennemføre, hvordan er dine planer for at holde fast ved vægten, som for mange af os jo desværre er den største udfordring af alle ?
vil anbefale dig at undlade at skele alt for meget til BMI, det er en ufattelig dårlig skala i min verden, der er jo ikke meget 'præcision' ved den, det bedste er jo at kigge i spejlet og se om du er tilfreds.
Men super godt gået, de sidste kilo er jo heller ikke så akutte, så måske du "bare" skal acceptere at det går lidt langsommere, eller også vælge at give den en skalle (ville jeg nok personlig), hvor det mest effektive er motion og træning.. Ved godt I kvinder typisk ikke er vilde med det, men styrketræning er altså et hit for at øge muskelmassen og dermed hæve forbrændingen når musklerne bruges ved motion som fx svømning, cykling løb eller hvad du føler for :=)
Dejligt at se folk gennemføre, hvordan er dine planer for at holde fast ved vægten, som for mange af os jo desværre er den største udfordring af alle ?
12 år17. februar 2012 kl. 08:46
mona0524 (slettet)
hej benni
jeg tror jeg har bestemt mig for at give den en skalle. vil da gerne helt i mål.
jeg ved godt bmi kun er vejledende - men det er blevet et mål for mig.
jeg bliver her på siden selvom jeg når det jeg ved jo af erfaring at det at holde vægten er sværere i alfald for mig end at tabe mig. men jeg tror på det denne gang, da det jo ikke er nogen skrap kur jeg er på - men jeg har bare lavet nogle ændringer i min hverdag. dem kan jeg fint leve med
tak for dit svar
mona
jeg tror jeg har bestemt mig for at give den en skalle. vil da gerne helt i mål.
jeg ved godt bmi kun er vejledende - men det er blevet et mål for mig.
jeg bliver her på siden selvom jeg når det jeg ved jo af erfaring at det at holde vægten er sværere i alfald for mig end at tabe mig. men jeg tror på det denne gang, da det jo ikke er nogen skrap kur jeg er på - men jeg har bare lavet nogle ændringer i min hverdag. dem kan jeg fint leve med
tak for dit svar
mona
12 år17. februar 2012 kl. 10:11
Benni (slettet)
Nu har jeg stadig langt igen selv, men har før tabt en masse kilo, der stoppede jeg dag til dag.. pænt dumt :=) Så denne gang har jeg som udgangspunkt besluttet at blive ved et års tid på madital, når jeg forhåbentlig bliver færdig engang i slutningen af året :=)
12 år17. februar 2012 kl. 17:11
mona0524 (slettet)
held og lykke med det
det skal nok komme
det skal nok komme
12 år17. februar 2012 kl. 17:15
jeg har tabt de første 30 kilo nu det er gået ganske fint er forud for målet. Skoønt jeg nyder ikke at fylde så meget i landskabet, så kommer menet mangler de sidste 5-6 kilo de sidder lidt bedre fast end de første 30 kilo - gode råd til at få et pænt BMI tal søges. Tak til madital og jer medtabere for støtten i det sidste års tid. fantastisk at kunne bruge alm størrelser i tøj - og føle at jeg har fået noget af bevægeligheden samt opnået et flot blodtryk tilbage - men de sidste 6 kilo driller meget og vil åbenbart ikke sådan forsvinde -