#2 af Girl next door
jeg er sulten konstant
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Girl next door
re: jeg er sulten konstant
Nu er det lidt svært at vide, hvad du spiser, for det gør selvfølgelig en stor forskel om det er det ene eller det andet.
Jeg tænker to ting:
- Du er (måske) så vant til at have maven rigtig godt fyldt op efter at du har spist at du har vænnet kroppen til at tro at det er sådan det skal føles for at være mæt (nok). Det kan sagtens tage lidt tid før mavesækken trækker sig sammen og affinder sig med at der nu kommer mindre portioner. Det kunne måske være en mulighed?
- Nogle gange hjælper det at få flere fibre i kosten. De fylder godt op især hvis de er ledsaget af godt med vand. Hvis det er svært at få fibre i kosten, så kan pillerne Husk være en idé at supplere op med.
Jeg har selv samme problem af både den ene og den anden grund og pillerne Husk gør en stor forskel. Hvis jeg har taget dem om morgenen har jeg mindre tendens til at blive vildt sulten i løbet af dagen, hvorimod hvis jeg ikke tager dem, så er jeg nærmest hungrende hele dagen og kan finde på at spise hvad som helst.
Der er nok ikke meget andet for end at prøve sig lidt frem - hvad der virker for den ene virker jo ikke nødvendigvis for den anden ;-)
Jeg tænker to ting:
- Du er (måske) så vant til at have maven rigtig godt fyldt op efter at du har spist at du har vænnet kroppen til at tro at det er sådan det skal føles for at være mæt (nok). Det kan sagtens tage lidt tid før mavesækken trækker sig sammen og affinder sig med at der nu kommer mindre portioner. Det kunne måske være en mulighed?
- Nogle gange hjælper det at få flere fibre i kosten. De fylder godt op især hvis de er ledsaget af godt med vand. Hvis det er svært at få fibre i kosten, så kan pillerne Husk være en idé at supplere op med.
Jeg har selv samme problem af både den ene og den anden grund og pillerne Husk gør en stor forskel. Hvis jeg har taget dem om morgenen har jeg mindre tendens til at blive vildt sulten i løbet af dagen, hvorimod hvis jeg ikke tager dem, så er jeg nærmest hungrende hele dagen og kan finde på at spise hvad som helst.
Der er nok ikke meget andet for end at prøve sig lidt frem - hvad der virker for den ene virker jo ikke nødvendigvis for den anden ;-)
12 år14. februar 2012 kl. 17:51
Benni (slettet)
Lyder som mangel på fibre (grøntsager) .. Skal personlig have min. 700 gram grøntsager om dagen for at kroppen er tilfreds :=)
12 år14. februar 2012 kl. 17:53
flid (slettet)
piller, hvilke piller ??
grøntsager !! jeg prøver virkelig ...
men de smager jo ikke godt !
har været igang i 3 uger med kuren og har tabt 2,8 kg
spiser meget varieret og meget groft + en del fisk
også grønt sefølig men ikke mere end 400-500 gr
grøntsager !! jeg prøver virkelig ...
men de smager jo ikke godt !
har været igang i 3 uger med kuren og har tabt 2,8 kg
spiser meget varieret og meget groft + en del fisk
også grønt sefølig men ikke mere end 400-500 gr
12 år14. februar 2012 kl. 18:41
Benni (slettet)
Desuden synes jeg motion hjælper utrolig meget, af en eller anden mærkelig grund bliver man mindre sulten ved at dyrke godt med motion. Nu kan jeg ikke se, hvad du spiser, så er jo svært med rent gætværk, men sørger du fx for at få groft brød og ikke franskbrød.. Hvor meget kød får du ? Jeg får typisk omkring 350 gram kød om dagen.. med mindre det fx er røget fisk, så får jeg mindre..
Ps: der findes altså 1000 vis af grøntsager, der igen kan tilberedes på flere 1000 måder, så det kan nu altså ikke passe, der ikke er noget, der lokker,.. det er bare igang med at eksperimentere :=)
Ps: der findes altså 1000 vis af grøntsager, der igen kan tilberedes på flere 1000 måder, så det kan nu altså ikke passe, der ikke er noget, der lokker,.. det er bare igang med at eksperimentere :=)
12 år14. februar 2012 kl. 21:07
gtfh (slettet)
Er du mon blevet "fedtforskrækket"? Det er en fælde jeg selv har siddet i i mange mange år. At komme op på det anbefalede niveau af fedt, har for min krop gjort det hundrede gange lettere at være i energiunderskud.
En erfaring mere - der er sikkert andre som ikke reagerer på samme måde. Mellemmåltider er gode. Men de skal være små. Så små at man kan spise sig rigtigt mæt ved hovedmåltiderne.
Ellers spis en halv eller en hel pose wokgrønt eller lign (skal varmes, selvfølgelig) og drik drik vand til, en halv times tid inden du skal spise "rigtigt". Så er bunden lagt uden det er for dyrt i kalorier.
Som Benni skriver, så mætter kød ret meget. I modsætning til ham, bliver jeg til gengæld overdreven sulten af motion - også i en grad så det i det samlede regnskab ville være meget lettere uden, men nu er det jo både sundt og også min hobby, så......
P.S. 86% chokolade er guld for mætheden.
En erfaring mere - der er sikkert andre som ikke reagerer på samme måde. Mellemmåltider er gode. Men de skal være små. Så små at man kan spise sig rigtigt mæt ved hovedmåltiderne.
Ellers spis en halv eller en hel pose wokgrønt eller lign (skal varmes, selvfølgelig) og drik drik vand til, en halv times tid inden du skal spise "rigtigt". Så er bunden lagt uden det er for dyrt i kalorier.
Som Benni skriver, så mætter kød ret meget. I modsætning til ham, bliver jeg til gengæld overdreven sulten af motion - også i en grad så det i det samlede regnskab ville være meget lettere uden, men nu er det jo både sundt og også min hobby, så......
P.S. 86% chokolade er guld for mætheden.
12 år14. februar 2012 kl. 22:07
kis (slettet)
Godt gået du har tabt 1kg om ugen:)
Sulten.....ja du får jo mindre kalorier end før.
Måske er du ikke vant til at føle sult og kender ikke ordet nej.
Det gjorde jeg ikke selv da der blev serveret kage hver dag på job. Nu får jeg sjældent kage.
Om jeg er sulten......ja ind i mellem men jeg går ture.
Det kan man godt blive afhængig af:)
God tur til dig:)
Sulten.....ja du får jo mindre kalorier end før.
Måske er du ikke vant til at føle sult og kender ikke ordet nej.
Det gjorde jeg ikke selv da der blev serveret kage hver dag på job. Nu får jeg sjældent kage.
Om jeg er sulten......ja ind i mellem men jeg går ture.
Det kan man godt blive afhængig af:)
God tur til dig:)
12 år14. februar 2012 kl. 22:36
calcit
Hvem siger man skal være mæt konstant.....kender det godt nogle aftener.......jo senere jo værrer...problemet er bare hvis jeg giver efter kan jeg fortsætte med at spise....jeg spiser så godt som aldrig fed mad......i løbet af dagen oplever jeg det ikke det kommer snigende samtidig med tidspunktet for jeg burde være gået i seng....gode forslag det har jeg ikke...sorry.
12 år14. februar 2012 kl. 23:14
bruger slettet
Jeg ved af erfaring at der går et stykke tid hvor man føler sig sulten hele tiden når man lægger sin kost om. Personligt skal jeg bruge ca. 14 dage på at omstille min mave fra at være vant til at være proppet til at blive vant til bare at være mæt.
Jeg gik engang hos WW og de havde sådan et godt billede af en ballon. En lille ballon uden luft i, en ballon der var tilpas pustet op og så en ballon der var pustet op til bristepunktet. Kunsten er så at lære når ens mave svarer til den ballon der er pustet tilpas op og lære at føle sig frem til hvor "mæt" man egentlig er. Men det tager tid at lære.
Jeg føler mig mest mæt når jeg får tilstrækkelig med proteiner og de mætter mig også i længst tid. Hvis jeg føler mig alt for sulten nupper jeg lidt frugt eller grønt mellem måltiderne eller lidt yoghurt.
Håber mit svar hjalp dig lidt på vej.
Jeg gik engang hos WW og de havde sådan et godt billede af en ballon. En lille ballon uden luft i, en ballon der var tilpas pustet op og så en ballon der var pustet op til bristepunktet. Kunsten er så at lære når ens mave svarer til den ballon der er pustet tilpas op og lære at føle sig frem til hvor "mæt" man egentlig er. Men det tager tid at lære.
Jeg føler mig mest mæt når jeg får tilstrækkelig med proteiner og de mætter mig også i længst tid. Hvis jeg føler mig alt for sulten nupper jeg lidt frugt eller grønt mellem måltiderne eller lidt yoghurt.
Håber mit svar hjalp dig lidt på vej.
12 år15. februar 2012 kl. 12:51
Ablanu
Her er mange gode forslag :)
Jeg har en tilføjelse.. Måske er din 'mæthed' bare for meget? Personligt spiser jeg mig ikke (ok, meget sjældent) helt mæt mere, jeg spiser nærmere, til jeg ikke er sulten mere.. Jeg får ikke den der lidt tunge fornemmelse af mæthed i maven (og kroppen), men er ikke længere sulten.. Kan det være det? At den mæthed du søger er for 'meget' mæthed?
Og ja, sørg for at spise fedt.. Prøv f.eks. lidt mandler eller olie på salaten, kan være det kan hjælpe :)
Jeg har en tilføjelse.. Måske er din 'mæthed' bare for meget? Personligt spiser jeg mig ikke (ok, meget sjældent) helt mæt mere, jeg spiser nærmere, til jeg ikke er sulten mere.. Jeg får ikke den der lidt tunge fornemmelse af mæthed i maven (og kroppen), men er ikke længere sulten.. Kan det være det? At den mæthed du søger er for 'meget' mæthed?
Og ja, sørg for at spise fedt.. Prøv f.eks. lidt mandler eller olie på salaten, kan være det kan hjælpe :)
12 år15. februar 2012 kl. 13:35
Jeg er sulten konstant, syntes ellers der bliver spist fornuftigt og regelmæssigt ,men alligevel bliver jeg kun "fyldt" og jeg mangler den goe mætheds fornemmelse, den kommer desværre kun når det er rimelig fed mad jeg spiser!!
Nogen gode forslag ???