#1 af bruger slettet
På besøg
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
Hvad gør I når I tager på besøg hos familie og venner. Hjemme spiser jeg ikke brød, ris, pasta og kartofler. Men ude får jeg altid kartofler og brød. Og masser af kage og slik. Jeg plejer at spise det og bruger så en uge på at få vægten ned igen. Men det går mig lidt på. Jeg vil jo gerne tabe mig men jeg vil hellere ikke gøre folk kede af det. De forstår vist ikke det med at jeg er på kur selv om de godt ved det. De forventer jeg spiser både kage og alting. Mærkeligt nok forventer de samtidig at min vægt er gået ned siden sidst. Hvad gør I andre?
12 år9. februar 2012 kl. 20:59
Ablanu
re: På besøg
Hvis du nævner at du er på kur igen, når du er der, tvivler jeg på, at de tvinger dig til at spise kage..
Og kartofler er da ikke slemme? Mht. brød kan du jo bare tage en lille smule.. Det er i det hele taget det der er kunsten: Lidt er godt.
Og kartofler er da ikke slemme? Mht. brød kan du jo bare tage en lille smule.. Det er i det hele taget det der er kunsten: Lidt er godt.
12 år9. februar 2012 kl. 22:39
mia_duberg (slettet)
Bare sig nej tak til slik og kager. Når jeg er hos mine forældre beder jeg dem om at lave en masse grønt til maden, for ikke at få for mange kartofler/ris/pasta. Det kan man selvfølgelig ikke altid, men så handler det bare om kun at spise lidt
12 år10. februar 2012 kl. 11:29
bruger slettet
Jeg er virkelig dårlig til at være på besøg for jeg gør også som du gør. Men det der virker bedst for mig er at være ligefrem og sige: nej tak, jeg vil gerne tabe mig så det er en dårlig ide at spise kage osv.
12 år13. februar 2012 kl. 20:10
Crashe (slettet)
Det er jo ikke fordi de er onde, men ønsker at give dig det de tror du elsker, nemlig brød, slik osv. For hvem elsker ikke det ? Det jeg plejer at gøre er, at jeg lækker alt min opmærksomhed på den del af maden der er sund , for eksempel kommenterer jeg på hvor lækkert grøntsagerne er tilberedte. Og jeg ber om mere. Når du først har spist dig mæt i det sunde, så selvom du måske ville have spist meget mindre af det derhjemme, så er du til sidst så mæt at du har en undskyldning til ikke at spise for meget slik- ja måske endda intet . Håber metoden kan inspirere :)
12 år13. februar 2012 kl. 20:48