#2 af Crashe (slettet)
15 kg ned - pyyyyhh
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Crashe (slettet)
re: 15 kg ned - pyyyyhh
Velkommen til. Skal jeg dele ud af mine egne erfaringer (ikke fordi jeg har de store, der er kun gået 3 uger siden jeg også tog mig sammen), så har du allerede fat i det rigtige. Du vil det! OG! du søger om råd herinde. Madital har været helt uundværlig for mig, både hvad angår at finde motivation, men også at have et redskab, hvor jeg kan følge mit vægttab for hver uge. Du kan evt. starte din egen dagbog, så plejer der at være en del søde mennesker der kommenterer, hvilket også er med til at holde én i gang.
Held og lykke!
Held og lykke!
12 år9. februar 2012 kl. 16:19
maian889 (slettet)
Hejsa..
Nu har jeg prøvet at gøre det offentligt. :-D
Hvor meget har du selv smidt på de tre uger? Og hvad har du ændret?
Jeg har sat mig det mål at jeg den 1. marts gerne sku have smidt 1,8 kg. Så er jeg på 69,5kg - det er vel ikke helt urealistisk?
Der er 22 dage til.
Nu har jeg prøvet at gøre det offentligt. :-D
Hvor meget har du selv smidt på de tre uger? Og hvad har du ændret?
Jeg har sat mig det mål at jeg den 1. marts gerne sku have smidt 1,8 kg. Så er jeg på 69,5kg - det er vel ikke helt urealistisk?
Der er 22 dage til.
12 år9. februar 2012 kl. 17:31
Crashe (slettet)
Du kan sagtens smide 1.8 kilo indtil da, måske endda mere.
Jeg har vurderet hvad mit problem var. Jeg spiste for meget og ukontrolleret, jeg spiste meget chokolade og is, og jeg dyrkede ikke nok motion. Jeg har primært fokuseret på de første to.
Den første uge spiste jeg bare sundt og i små portioner.
Den anden uge spiste jeg mest proteiner, næsten intet kulhydrat. Her tabte jeg mig mest.
Den sidste uge spiste jeg igen sundt og i små portioner.
Det skal så siges, at jeg selvfølgelig har spist lidt "usundt" nogle gange, en burger, noget chokolade osv. Men det var ret lidt, og det skal der også til.
Jeg startede på 70.2, i morges vejede jeg 65.4 , så næsten 5 kilo.
Jeg ved ikke hvordan du har det med motion, men havde jeg været mere aktiv, havde jeg nok tabt mig mere.
Angående dagbog, så mente jeg, at du i forummet kan oprette din egen "dagbog" og skrive derind når du har lyst. Du kan selvfølgelig også bare fortsætte med at skrive i dette indlæg. Du er også velkommen til at kigge i min, den hedder "min vej til 60" eller noget i den retning. Kan ikke lige huske det :)
Jeg har vurderet hvad mit problem var. Jeg spiste for meget og ukontrolleret, jeg spiste meget chokolade og is, og jeg dyrkede ikke nok motion. Jeg har primært fokuseret på de første to.
Den første uge spiste jeg bare sundt og i små portioner.
Den anden uge spiste jeg mest proteiner, næsten intet kulhydrat. Her tabte jeg mig mest.
Den sidste uge spiste jeg igen sundt og i små portioner.
Det skal så siges, at jeg selvfølgelig har spist lidt "usundt" nogle gange, en burger, noget chokolade osv. Men det var ret lidt, og det skal der også til.
Jeg startede på 70.2, i morges vejede jeg 65.4 , så næsten 5 kilo.
Jeg ved ikke hvordan du har det med motion, men havde jeg været mere aktiv, havde jeg nok tabt mig mere.
Angående dagbog, så mente jeg, at du i forummet kan oprette din egen "dagbog" og skrive derind når du har lyst. Du kan selvfølgelig også bare fortsætte med at skrive i dette indlæg. Du er også velkommen til at kigge i min, den hedder "min vej til 60" eller noget i den retning. Kan ikke lige huske det :)
12 år9. februar 2012 kl. 17:44
bruger slettet
Det er 600 gram om ugen - det lyder realistisk.
12 år9. februar 2012 kl. 19:42
maian889 (slettet)
Mine store syndere består af chips, og så spiser jeg generelt bare for meget og forkert.
Har valgt at jeg spise påp mindre tallerkener, og tager kun en gang.
Jeg vil i dag afprøve at drikke et glas vand inden jeg spiser og se om ikke det skulle give en effekt også.
Jeg er ligeledes begyndt at lave smoothies om morgenen bestående af jordbær og banan og vand.. Før spiste jeg som regel 2 krydderboller med noget smøre-chokolade på.. Ikke just sundt, men for filan hvor var det nemt.
Nu har jeg så fundet ud af at jeg kan lave smoothies til flere dage af gangen, så det er jo faktisk endnu hurtigere.. :-D
Ved allerede at jeg vil synde i aften, er ikke lige klar til at give afkald på min fredags hygge, men kan bestemt moderere mængderne :-D
Godt med et forum til at holde en i nakken.
Og flot med de mange kg - sikke en viljestyrke.
Synes jeg har prøvet så tit, men har nok været for halvhjertet og uden de store resultater - og så kan det også bare være ligemeget har jeg nok tænkt..
Har valgt at jeg spise påp mindre tallerkener, og tager kun en gang.
Jeg vil i dag afprøve at drikke et glas vand inden jeg spiser og se om ikke det skulle give en effekt også.
Jeg er ligeledes begyndt at lave smoothies om morgenen bestående af jordbær og banan og vand.. Før spiste jeg som regel 2 krydderboller med noget smøre-chokolade på.. Ikke just sundt, men for filan hvor var det nemt.
Nu har jeg så fundet ud af at jeg kan lave smoothies til flere dage af gangen, så det er jo faktisk endnu hurtigere.. :-D
Ved allerede at jeg vil synde i aften, er ikke lige klar til at give afkald på min fredags hygge, men kan bestemt moderere mængderne :-D
Godt med et forum til at holde en i nakken.
Og flot med de mange kg - sikke en viljestyrke.
Synes jeg har prøvet så tit, men har nok været for halvhjertet og uden de store resultater - og så kan det også bare være ligemeget har jeg nok tænkt..
12 år10. februar 2012 kl. 11:04
maian889 (slettet)
Var lige på vægten samme aften som jeg lavede denne tråd - den sagde 73,5kg.. Højeste nogensinde, Det gav mig kun ret i at nu var det nok. ved godt vægten er højest om aftenen, så vejede mig lige her til morgen, der sagde den 72,9kg...
Har gået en lang tur med hunden til morgen som løb op i 6216 skridt. Wuhuu.. Og så allerede kl 8 om morgenen.. Det bliver en smal sag at klare mere end 10.000 skridt i dag, skal på messe hele eftermiddagen.
Tænker at jeg vil lave en fast veje-dag som er mandag morgen, mest fordi så kan jeg da huske det. Måle-dag bliver det samme.
Har gået en lang tur med hunden til morgen som løb op i 6216 skridt. Wuhuu.. Og så allerede kl 8 om morgenen.. Det bliver en smal sag at klare mere end 10.000 skridt i dag, skal på messe hele eftermiddagen.
Tænker at jeg vil lave en fast veje-dag som er mandag morgen, mest fordi så kan jeg da huske det. Måle-dag bliver det samme.
12 år11. februar 2012 kl. 11:06
Ablanu
God idé med fast vejedag - og super med gåturen :)
Vil dog råde til at lave vejedag sidst på ugen, sådan har mange herinde det i hvert fald, fordi det er ok til hverdag, men i weekenden kan der godt komme lidt ekstra ombord, hvilket kan vise sig på vægten (også uden at være reelt, jo, da meget kan gøres fra eller til i væske og mad i mave og tarm) :)
Vil dog råde til at lave vejedag sidst på ugen, sådan har mange herinde det i hvert fald, fordi det er ok til hverdag, men i weekenden kan der godt komme lidt ekstra ombord, hvilket kan vise sig på vægten (også uden at være reelt, jo, da meget kan gøres fra eller til i væske og mad i mave og tarm) :)
12 år11. februar 2012 kl. 12:56
Crashe (slettet)
Vil give Ablanu ret. Der er også en torsdagsvejetråd herinde, som du også kan bruge til motivation, hvis du beslutter dig for at veje dig om torsdagen.
12 år11. februar 2012 kl. 13:09
maian889 (slettet)
Nåh ja, det var da en meget god ide :-D Tror jeg, at jeg vil benytte mig af.
Har nu taget skridttælleren af og endte i dag med 14121 skridt.. Så det er dejligt. Spiste en fed frokost, men har til gengæld så undgået helt at hygge spise resten af dagen :-D Så har stadig underskud på kontoen her efter aftensmaden :-D
Har nu taget skridttælleren af og endte i dag med 14121 skridt.. Så det er dejligt. Spiste en fed frokost, men har til gengæld så undgået helt at hygge spise resten af dagen :-D Så har stadig underskud på kontoen her efter aftensmaden :-D
12 år11. februar 2012 kl. 19:45
Jeg er en lille splint på sølle 148 cm og med 72 kg i baggagen - hvilket jo giver et svimlende BMI. Samtidig ser det forfærdeligt ud, og sidder nu med tanken at NU KAN DET VÆRE NOK.
Kiloene er kommet snigende stille og roligt over de sidste 7 år fra 57 kg til 72 i dag. Jeg har altid været meget muskuløs og besat af sport. Det er bare som om der er en der gennem tiden har fjernet motivationen og musklerne stille og roligt er blevet pakket ind i fedt (for har i følge en diætist vægt stadig en utrolig høj muskel masse)
Men guuud hvor er det svært at komme igang, har prøvet et utal af gange og rygraden bliver mere og mere bøjelig som dagene går..
Skulle der være nogen med nogle gode triks til at opretholde motivationen og komme de dårlige vaner til livs så sig til..
Skulle der sågår gemme sig en træningsmakker derude som træner i FW i Roskilde så ville det være endnu bedre er nemlig konkurrence menneske, så kan holde mig motiveret hvis jeg har en jeg skal tæve. :-D Kunne måske også være en online-træningsmakker, hvor vi udveksler vægt og diverse kropsmål osv...
Kom frisk..