#1 af MaikenRH (slettet)
Vægtøgning trods kalorieunderskud?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+MaikenRH (slettet)
Jeg er en pige på 22 år, som ønsker at tabe i alt ca. 15 kg. Jeg har på nuværende tidspunkt tabt ca. 5 (yay!), men er nu kommet i den situation, at min vægt øges trods et kalorieindtag på under 1500 kalorier dagligt (forbrænder dagligt 2000 kalorier (beregnet) UDEN motion).. Hvad kan det skyldes? Jeg forsøger, at drikke mindst 1,5 liter vand pr. dag, og cykler til/fra arbejde..
12 år7. februar 2012 kl. 16:32
Benni (slettet)
re: Vægtøgning trods kalorieunderskud?
Hvor længe har du stået stille? Hvis det er under små 3 uger er det nok bare kroppen der gearer om.. Sidder på mobil så ksn ikke lige checke din dagbog,får du godt med fibre fra grøntsager og groft brød så kroppen har noget at arbejde på?
12 år7. februar 2012 kl. 16:39
MaikenRH (slettet)
Min vægt står ikke stille den stiger, og det har den gjort i ca. en uge.. Har lavest været nede på 73,5 og er nu på 74,6 en uge senere.. :/
12 år7. februar 2012 kl. 16:45
MaikenRH (slettet)
Hov, glemte at svare ang. brød og grøntsager, men spiser havregrød med mandler og æble til morgenmad, og rigeligt med grøntsager og rugbrød hver dag til frokost, og magert kød + grøntsager til aften. Spiser stort set ikke kartofler, og har ikke spist ris/pasta den sidste måned..
12 år7. februar 2012 kl. 16:46
loseandwin (slettet)
hvis det kun er på en uge, så er det meget almindeligt. Jeg har oplevet det op til flere gange - også selvom jeg har haft 700-1000 kcal. i underskud hver dag.
Det kan være at du har vejet dig på forskellige tidspunkter. Spist "lettere" den dag din vægt var på sit laveste eller du har lidt væske ophobning i kroppen.
Måske det er ved at være den tid på måneden? (der kan min vægt nemt stige 2 kg.)
Så giv det lidt tid, det skal nok vende igen!
Det kan være at du har vejet dig på forskellige tidspunkter. Spist "lettere" den dag din vægt var på sit laveste eller du har lidt væske ophobning i kroppen.
Måske det er ved at være den tid på måneden? (der kan min vægt nemt stige 2 kg.)
Så giv det lidt tid, det skal nok vende igen!
12 år7. februar 2012 kl. 19:34
MaikenRH (slettet)
Hm, måske jeg så skal slappe lidt af, selvom det er ret demotiverende at se vægten stige trods det rigtige kalorieindtag..
Ja, har ganske rigtigt vejet mig midt på formiddagen de andre gange, og nu vejer jeg mig kl. seks pga. jeg er begyndt på i praktik igen.. Men er det nok til den markante forskel?
Kan man godt "bare" ophobe væske "uden grund"??
Hm, det er desværre ikke grundet tiden på måneden, da jeg er ca. midt i cyklus..
Tak for din besvarelse, det giver en smule ro.. Må vel bare se tiden an og holde motivationen oppe - selvom det er nemmere sagt end gjort..
Ja, har ganske rigtigt vejet mig midt på formiddagen de andre gange, og nu vejer jeg mig kl. seks pga. jeg er begyndt på i praktik igen.. Men er det nok til den markante forskel?
Kan man godt "bare" ophobe væske "uden grund"??
Hm, det er desværre ikke grundet tiden på måneden, da jeg er ca. midt i cyklus..
Tak for din besvarelse, det giver en smule ro.. Må vel bare se tiden an og holde motivationen oppe - selvom det er nemmere sagt end gjort..
12 år7. februar 2012 kl. 20:08
momi (slettet)
Hej! Jeg har også oplevet at tage på selv om jeg haft kcal underskud. Du siger du er midt i cyklus...og så er det altså tid for ægløsning....det kan også gøre du tager på. Jeg har oplevet at tage næsten et kg på når jeg har ægløsning...så næsten den samme reaktion som når jeg har min menstruation.
Om kroppen kan ophobe væske uden grund kommer nok lidt an på hvad gener man har. Min krop kan sagtens samle væske...specielt de dage hvor jeg været meget "på benene"...så hæver de om aftenen. Hvis du spist mere salt end du "plejer" kan det også gøre at kroppen samler væske.
Held og lykke med dit fortsatte vægttab!
Om kroppen kan ophobe væske uden grund kommer nok lidt an på hvad gener man har. Min krop kan sagtens samle væske...specielt de dage hvor jeg været meget "på benene"...så hæver de om aftenen. Hvis du spist mere salt end du "plejer" kan det også gøre at kroppen samler væske.
Held og lykke med dit fortsatte vægttab!
12 år7. februar 2012 kl. 21:47
Butterfly<3
Har selv oplevet det samme! Sidst jeg brugte siden, tabte jeg mig over ca. 3 måneder... Og vægten gik ned, lidt op, og så ned igen bagefter, og sådan blev det ved, og ved, men hav tålmodighed - den skal nok begynde at dykke igen med dit kalorieindtag :) og tillykke med de minus 5 kg :)
12 år7. februar 2012 kl. 23:01
bruger slettet
Det bedste tidspunkt at veje sig på er om morgenen lige efter første toiletbesøg, men inden du indtager føde eller væske.
Og så holde sig til at stige på vægten der.
Så vil du opleve mindst mulige svingninger i din vægt. For du kan en dag have drukket mere end du havde sidst du vejede dig, samt spist et lidt størrere måltid. Og det vejer også mens det ligger nede i maven.
Man vejer gerne lidt mere om aftenen når man går i seng, end man gør når man står op om morgenen.
Og så holde sig til at stige på vægten der.
Så vil du opleve mindst mulige svingninger i din vægt. For du kan en dag have drukket mere end du havde sidst du vejede dig, samt spist et lidt størrere måltid. Og det vejer også mens det ligger nede i maven.
Man vejer gerne lidt mere om aftenen når man går i seng, end man gør når man står op om morgenen.
12 år8. februar 2012 kl. 00:23
Wamsler (slettet)
Træner du ikke er det sådan dit indlæg skal forståes??
12 år8. februar 2012 kl. 09:34