Komme ned igennem 70'erne

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Komme ned igennem 70'erne
Hej Allesammen

Er der nogen der vil følges med mig ned gennem 70'erne ligger selv på ca 82 nu, så glæder mig virkelig til at ramme et decimal der starter på 7 og bliver der, mit slutmål er uder 60, men ved at når jeg er i starten af 70'erne begynder jeg nogenlunde at acceptere min krop, så det kan ikke gå hurtigt nok.

Dette må også gerne være en motivationstråd da jeg har virkelig svært ved at finde motivationen til træningen, er lige blevet meldt ind i Fitnes DK men kommer bare ikke afsted ..

Havde tænkt vi skulle skrive vægt ind hver onsdag, så er man ligesom ovre weekenden :P

hvad siger I ?
12 år2. februar 2012 kl. 00:08
re: Komme ned igennem 70'erne
Hov glemte lige, mit mål en minimum 1 kg i ugen her den næste måned til jeg når ned på omkring 72-73kg.. :D
12 år2. februar 2012 kl. 00:09
Jeg vejer 140 kg, så vil ikke følges med dig igennem 70'erne, da min "idealvægt" er omkring de 110. men procentuelt skal vi vist tabe ca. det samme, så måske kan jeg være med til at motivere.
Jeg dyrkede meget vægttræning for nogle år siden, og ved meget om det, og ved det er vejen til en varigt lavere fedtprocent, og er efter en skade endelig kommet op på hesten igen.

Du skal ikke bruge så meget tid på kredsløbstræning i fitnesscentret, men på frie vægte. Et helkropsprogram med ca. 15 sæt pr. gang fordelt over de store muskelgrupper (6 øvelser) til at starte med, 2 gange om ugen er nok, og giver store resultater i løbet af 6 uger.
12 år2. februar 2012 kl. 14:03
Hej Sandra87

Der var jeg lige 3½ måned hurtigere end dig.
Jeg stadtede herinde i midten af oktober 2011 og der vejede jeg 82,3 kg. I dag vejer jeg 69,5 kg. og mit mål er 65 kg. d. 1/4-2012.

Jeg vil følge dig med glæde da det er min "kamp" om igen. Det har faktisk ikke været nogen svær kamp men en kæmpe fornøjelse.

Go' weeken fra Haul
12 år3. februar 2012 kl. 18:42
Hej Sandra87

Vi står i næsten den helt samme situation:) Jeg har levet alt for godt de seneste par år. Jeg og min fantastiske madglade kæreste har hygget alt for meget igennem med god mad i alt for lang tid, og da jeg trådte op på vægten i forrige uge blev jeg mødt af 81,9 kilo - Jeg har simpelthen taget 20 kilo på på 2 år! Min idealvægt ligger lige omkring 60-62 kilo, så jeg skal den lange vej ned igennem 70'erne som dig:)
Men jeg er forfærdelig til det med motivationen, især når det kommer til træning:P Jeg bevæger mig dog ret meget i hverdagen (Cykler ca. 7 km plus træner vægte 3 gange om ugen). Så jeg fokuserer mere på en low carb kostomlægning. Men nøj hvor er det svært at modstå pasta, kartofler og at sige nej når svigermor smækker den store kulhydratbombe på bordet i bedste mening!

Jeg ser frem til at følge dig her på forummet:) Jeg vil da gerne lige stikke hovedet forbi hver onsdag, eller når jeg lige er online deromkring. Jeg har kickstartet mit vægttab og er i skrivende stund på 78,9 kilo efter et par uger. Jeg tror ikke at de resterende kilo ryger lige så hurtigt, men nu må vi se:o)
12 år4. februar 2012 kl. 10:02
jo da nu jeg også er i 70'erne må jeg hellere hoppe gruppe så jeg er med her og det føles skønt at kunne være i denne gruppe og erkende at jeg nu er kommet så langt her...

FANTASTISK
12 år4. februar 2012 kl. 12:40
Jeg vil også meget gerne være med! - og er klar på at skrive vægt ind om onsdagen.. Men skal det være i den her tråd, eller?

Jeg har tabt mig fra 88 til 81 over en længere periode, men har stået i stampe på 79.5 - 81,5 i over en måned nu og har bare svært ved at komme ned i 70'erne og BLIVE der!

Mit realistiske mål er 68 kg men mit drømmemål er 65 kg :)

Med hensyn til træningen, så er jeg blevet SÅ glad for step på et hold og med en super step træner :) Det er pisse hårdt, men det føles ikke sådan fordi hjernen bliver slået fra og man bare skal følge det træneren siger :) Måske det var noget?

12 år5. februar 2012 kl. 19:59
Jeg vil gerne være med! :-)
Er endelig kommet ned på 73 kg efter en lang og hård kamp mod elevatorvægten som havde sneget sig op på 80 kg (igen)... Mit mål er at tabe 1 kg om ugen, og komme ned på de 60-62 kg som jeg var inden jeg blev mor. NU skal det sgu være! Glæder mig til at følges med jer. :-)
Knus
12 år6. februar 2012 kl. 13:22
Tak for alle de svar fra jer
Tak for alle de svar fra jer :D har ikke lige haft så meget tid og overskud til at følge op på det, men nu er jeg her igen :D
Ja synes bare vi skal skrive herinde, og hvis det bliver for uoverskueligt laver jeg bare en ny tråd.

Min vægt sagde imorges 80,75 :D mega skønt, nu har jeg så ikke lige fået drukket så meget, så den ligger nok omkring 81, men bare det at der var et nyt decimal, godt nok ikke det første men stadig, det er skønt, glæder mig så meget til at ramme halvfjerderserne :)

Må indrømme min kur nok ikke er super sund pt, da jeg ikke spiser særlig meget, har bare vænnet mig til ikke at spise medmindre jeg er meget sulten, plus al slik og cola er skåret fra :) jeg er lidt fattig pt, og det er jo åbenbart effektivt .. hehe ...
Så spiser kulhydrater i form af kerneboller, ellers står den på lidt forskelligt, men har sådan set vænnet mig til ikke at spise noget aftensmad, spiser det meget tidligere, og det passer mig faktisk super godt, er slet ikke sulten om aftenen, spiser dog lidt inden træning hvis det er jeg træner sent :) Har dog stadig en kaloriedag eller to, som jeg kan gå og glæde mig til hvis det er helt slemt. Men af alle kure osv jeg har prøvet er det faktisk altid den måde jeg kører nu der har virket, da jeg uanset hvad ikke gider stå og lave mad konstant, jeg er meget kræsen og bliver hurtigt træt af at følge en kur plus alle de måltider man skal spise, jeg får det ikke gjort, jeg spiser to til tre gange på dagen og det har jeg det fint med og har efterhånden accepteret at jeg aldrig kommer op på mere .. så det at have et max kalorie antal på dagen passer mig bare super, så er det jo ris til egen røv hvis man vælger at fyre dem alle af på tre stykker kage ...

12 år8. februar 2012 kl. 11:20
re: Tak for alle de svar fra jer
80,75, hvor præcis er din vægt lige? Du skal tænke på, at kroppen nemt kan sige +/- et par hundrede gram om dagen..

Og så skal du passe på med det lille indtag, du ender med at nedsætte dit basalstofskifte og derved ender du med at kunne spise mindre end nu, for at holde vægten.. Hvor mange kcal får du om dagen? Ca?
12 år8. februar 2012 kl. 12:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...