#2 af Autum (slettet)
Det er godt nok svært det her
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Autum (slettet)
re: Det er godt nok svært det her
JA JA JA - DET ER SVÆRT, TÆNK AT DET ER SÅ SVÆRT AT LUKKE MUNDEN.
DERFOR ER DET - AT ANDRE SYNES MAN ER SLAP - NÅR MAN IKKE KA' TABE SIG.
Men der er kun én vej til vægttab
- Spis mindre end du forbrænder
go' vind til dig
DERFOR ER DET - AT ANDRE SYNES MAN ER SLAP - NÅR MAN IKKE KA' TABE SIG.
Men der er kun én vej til vægttab
- Spis mindre end du forbrænder
go' vind til dig
12 år18. januar 2012 kl. 11:47
Benni (slettet)
Hej Jennice,
først og fremmest godt gået, 2 kg på blot 18 dage er da helt kanon. At bære 7 kg rygsæk påvirker burde dog ikke lige have noget med din vægt at gøre, hvis monteret korrekt, det er småtings afdelingen :=)
Men dermed er det nu rart nok at få ekstra kg væk jo.
Går ud fra du får motion hver dag når du så skal afsted, som er mit vigtigste værn mod trangen. Det virker ikke med fx at have små skrællede gulerødder som du kan spise snacks ?
Lyder mest af alt som det handler lidt om det samme problem som med rygning, dårlige vaner, som er utrolig svære at komme ud af, hvis man er vant til på bestemte tidspunkter at belønne sig med noget usundt. Hvis det er det ville jeg prøve at erstatte med noget andet, fx gulerødderne eller hvis det er bestemte tidspunkter, forsøge at ligge motionen deromkring i stedet ?
først og fremmest godt gået, 2 kg på blot 18 dage er da helt kanon. At bære 7 kg rygsæk påvirker burde dog ikke lige have noget med din vægt at gøre, hvis monteret korrekt, det er småtings afdelingen :=)
Men dermed er det nu rart nok at få ekstra kg væk jo.
Går ud fra du får motion hver dag når du så skal afsted, som er mit vigtigste værn mod trangen. Det virker ikke med fx at have små skrællede gulerødder som du kan spise snacks ?
Lyder mest af alt som det handler lidt om det samme problem som med rygning, dårlige vaner, som er utrolig svære at komme ud af, hvis man er vant til på bestemte tidspunkter at belønne sig med noget usundt. Hvis det er det ville jeg prøve at erstatte med noget andet, fx gulerødderne eller hvis det er bestemte tidspunkter, forsøge at ligge motionen deromkring i stedet ?
12 år18. januar 2012 kl. 11:58
bruger slettet
Jennice jeg har selv døjet med sukkertrang, men det der virker for mit er totalt stabilt blodsukker. Det har jeg opnået ved at spise masser af proteiner og fedt.
12 år18. januar 2012 kl. 14:42
bruger slettet
Sorry fik den lige sendt for tidligt.
Prøv at google LCHF...
Prøv at google LCHF...
12 år18. januar 2012 kl. 14:42
haul
Først vil jeg ønske dig tillykke med tabet ad de 2 kg!
Nogen gange kan det hjælpe at twiste sin tankegang en smule - det kender jeg fra den gang jeg holdt op med at ryge.
Gennem flere mislykkede rygestop sagde jeg daglig til mig selv "Du MÅ ikke ryge". Ved mit sidste rygestop sagde jeg "Du må godt, men du VIL ikke"
På den måde kunne jeg styre trangen i stedet for at den styrede mig.
Jeg håber, at det kan hjælpe dig lidt på vej.
Nogen gange kan det hjælpe at twiste sin tankegang en smule - det kender jeg fra den gang jeg holdt op med at ryge.
Gennem flere mislykkede rygestop sagde jeg daglig til mig selv "Du MÅ ikke ryge". Ved mit sidste rygestop sagde jeg "Du må godt, men du VIL ikke"
På den måde kunne jeg styre trangen i stedet for at den styrede mig.
Jeg håber, at det kan hjælpe dig lidt på vej.
12 år18. januar 2012 kl. 16:14
calcit
Det er vanskeligt men prøv at bryde vanerne og foretag noget...hvis muligt
12 år18. januar 2012 kl. 16:28
kis (slettet)
Flot 2kg!
Nu er lækkerrier jo mange ting:)
Laks med asparges, rejer med æg
Tomater med rå løg
mandler og rosiner som sødt
1dl havregryn + 1dl æblemost
Gå en tur i naturen:)
Nu er lækkerrier jo mange ting:)
Laks med asparges, rejer med æg
Tomater med rå løg
mandler og rosiner som sødt
1dl havregryn + 1dl æblemost
Gå en tur i naturen:)
12 år18. januar 2012 kl. 16:45
Miaprut (slettet)
I stedet for at prøve at lade være med at tænke på søde sager, majs chips og peanuts, så prøv at indføre nye tanker som æbler, pærer, rå asparges og sukkerærter... På den måde får du (måske) skubbet de andre tanker ud.
Men jo mere du tænker på søde sager, majs chips og peanuts, hvad enten det er positive tanker eller negative tanker, vil du ubevidst stile efter at få det. Dit ubevidste jeg er ligeglad med om du tænker godt eller dårligt om noget, så snart du tænker på det stiler dit ubevidste jeg mod det.
Men jo mere du tænker på søde sager, majs chips og peanuts, hvad enten det er positive tanker eller negative tanker, vil du ubevidst stile efter at få det. Dit ubevidste jeg er ligeglad med om du tænker godt eller dårligt om noget, så snart du tænker på det stiler dit ubevidste jeg mod det.
12 år18. januar 2012 kl. 19:09
mrs credible (slettet)
som de andre er inde på så er det en ændring i dit tankemønster der skal til...
Jeg er stort set holdt op med de søde sager men jeg giver mig selv lov til dem i stedet for at nægte mig selv dem.. på samme måde som jeg har gjort med smøgerne...
Hver gang trangen melder sig tænker man først "er det kalorierne værd, hvis det betyder jeg skal spise mindre resten af dagen" og hvis man så beslutter sig for at det er det, så skal man stadig huske at beslutte sig for at vente til lidt senere fx en halv eller en hel time.. Som oftest er man kommet fra det igen og ellers så tag et lille stykke eller to.. samtidigt kan man vælge et sukkerfrit alternativ eller tage et stykke frugt.
Det tager tid at bryde sukkerafhængighed og før de første 30dage er gået kan man på ingen måde håbe på at have brudt trangen...
Og husk at de ting vi fokuserer mest på er det vi ikke må så for at fjerne en del af den psykiske trang så tillad dig selv det men gør det rationelt og med hjernen ikke med hjertet
Jeg er stort set holdt op med de søde sager men jeg giver mig selv lov til dem i stedet for at nægte mig selv dem.. på samme måde som jeg har gjort med smøgerne...
Hver gang trangen melder sig tænker man først "er det kalorierne værd, hvis det betyder jeg skal spise mindre resten af dagen" og hvis man så beslutter sig for at det er det, så skal man stadig huske at beslutte sig for at vente til lidt senere fx en halv eller en hel time.. Som oftest er man kommet fra det igen og ellers så tag et lille stykke eller to.. samtidigt kan man vælge et sukkerfrit alternativ eller tage et stykke frugt.
Det tager tid at bryde sukkerafhængighed og før de første 30dage er gået kan man på ingen måde håbe på at have brudt trangen...
Og husk at de ting vi fokuserer mest på er det vi ikke må så for at fjerne en del af den psykiske trang så tillad dig selv det men gør det rationelt og med hjernen ikke med hjertet
12 år19. januar 2012 kl. 09:30
Og ps
Madital er et rigtig godt forum og et fantastisk værktøj