Ugens fokuspunkter - uge 2

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeg har tidligere lavet tråde med ugens fokuspunkter. Det er fordi det tit virker godt for mig ikke at fokusere på at gøre ALTING rigtigt, for så gør man på et eller andet tidspunkt noget forkert og kan blive sur på sig selv over det. Hvis man derimod selvfølgelig følger sund fornuft, men ud over det opsætter nogle gode succeskriterier for ugen er der basis for at man kan få en succes.

Mine fokuspunkter for denne uge vil være følgende:
- Drik mindst 2 liter vand
- Spis gulerødder
- Tast mad i madital (jeg accepterer dog at jeg ikke får tastet aftensmad hver dag, da jeg ikke altid kommer til computeren hjemme)
- Motion minimum 2 x karate + 1 x løb + gåtur eller andet

Nogle der vil være med. Jeg forestiller mig at vi sidst på ugen går ind og laver vores egen vurdering af hvordan det nu er gået.
13 år10. januar 2012 kl. 08:31
re: Ugens fokuspunkter - uge 2
Rigtig god idé! Jeg tror jeg vil byde ind senere, når jeg finder ud af mine :)
13 år10. januar 2012 kl. 09:13
Hold da op det er da også mange flotte fokuspunkter på én gang.
Held og lykke med det.

Samtidig vil jeg også gerne lægge mine fokuspunkter - de er som følger:
- skær ned på brød
- husk et mellemmåltid om eftermiddagen
- kom ud og gå

ja lad os se hvordan det går
13 år10. januar 2012 kl. 09:20
hmmm mine fokus punkter denne uge:
-at få styr på den av i min mave
-at drikke mindst 1½L ren vand
-at få vanen ind med at veje/måle mig torsdag og huske at skrive måltiderne ind
-at få min ankel iorden så jeg kan komme igang med at trave med Doris(vores papillon) for hun elsker turene i skoven og i bjergene og jeg kan formå at få pulsen op på at trave hastigt op ad
13 år10. januar 2012 kl. 10:38
- Indtil videre går det fint med fokuspunkterne - nu gælder det bare om at holde fast
13 år12. januar 2012 kl. 07:50
Super jeg har altid noget jeg arbejder med og i denne uge skal det være:

- løbe mindst 2* 3 km

- styrketræne mindst 1 gang af ca 25 minutter.

- taste alle madvarer ind endnu en uge, da det gav gode resultater i denne uge.

- overholde max kalorier samlet for en uge.

glæder mig til at gøre status
13 år12. januar 2012 kl. 07:59
Lige et spørgsmål, som jeg måske tænker kan gøre lidt tanker :=)
Kaso du skriver at du vil overholde kalorie-indtag samlet for en uge.. Vil det så sige at du så mere satser på et snit end på hver dag at holde det stabilt ?

Her tænker jeg nemlig (uden helt at vide), at det vel betyder at de ekstra kalorier(især vel fra sukker) man indtager den ene dag kan få lov at lagre sig som fedt, som er pokkers svært at komme af med, hvor det er meget nemmere at forbrænde kalorierne mens de endnu ikke har sat sig, via motion ?

Karina gulerødder er gode, jeg kan godt lide dem fordi de tager så god tid at tygge, at de hjælper mig til at minde mig om lige at tage mig tiden til maden og ikke bare 'sluge' den :=)
13 år12. januar 2012 kl. 08:23
Hej Benni. Jeg har et liv hvor jeg ikke altid formår at spise helt regelmæssigt. Da jeg har tre helt små børn. Nogle gange spiser jeg bare efter behov, tid og mulighed. Feks. nu har jeg tid så nu spiser jeg lige hvad der er. Det kan godt være det kunne være mere hensigtsmæssigt.Jeg vil bare gerne over en uge holde mig under gennemsnit. Så jeg ikke hvis jeg er sulten skal undlade men udjævne det over ugen. Det fungere fint for jeg er mest under og så kan jeg spare op til fredags slik osv. Jeg ved ikke om det når at sætte sig som fedt. Når jeg sætter mig for at tabe mig lykkes det for mig, så jeg har ikke tænkt så meget over det.
13 år12. januar 2012 kl. 11:18
God ide. Det vil jeg gerne være med til.

Mit fokuspunkt er at huske at spise alle dagens måltider.
13 år12. januar 2012 kl. 11:37
nå ja det eneste punkt jeg virkeligt ikke har styr på endnu er den forbandede av i min mave der gør at jeg vågner klamtsvedende og utilpas om morgenen... de andre punkter går som smurt...
13 år12. januar 2012 kl. 11:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...