Alene om vægttabet?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Alene om vægttabet?
hej alle:-) Jeg tænker på om der er andre, som er den eneste overvægtige, som gerne vil tabe sig? Hvordan støtter jeres venner/familie dig? Jeg føler mig så alene ved godt at det er min kamp, men alle omkring mig er str small og syntes det er mega hyggeligt med søde sager og så kan de forskellige ikke forstå hvor svært det er. det er jo "bare" at tage sig sammen. Jeg har taget 40kg på pga sygdom og medicin og når det er så meget der skal væk, så ville jeg ønske at der var mere støtte og en eller flere at kæmpe sammen med. Men jeg er glad for denne side, tror det bliver et godt værktøj. nå undskyld den laaannngggeee smørre:-)
k.h bigmamma
13 år7. december 2011 kl. 13:18
re: Alene om vægttabet?
Hej Bigmamma

Det sværeste er at få andre til at forstå, at man vil ændre sit liv.
Jeg vil gerne være din støtte i vægttabet :-)

Skal selv af med næsten 22 kg - du kan kigge på min tråd og gerne i min dagbog hvis du trænger til se hvad jeg spiser.

Min erfaring er at jo mere sukker (slik) og hvidt brød man spiser jo mere sulten bliver man.

Nu ved jeg ikke hvilken vej du vil tage, skriv gerne tilbage.
Held og lykke Blyant
13 år7. december 2011 kl. 14:06
Som du selv skriver er det din kamp.
Det vigtigste er at sige nej tak og stå ved det. Hvis du gang på gang bukker under mener du jo ikke nej, og så spørger de selvfølgelig igen igen (som at opdrage børn)

Jeg kan se i din profil at du har børn. Hvad enten de er str. smaal eller ej, skal de jo spise sundt uden for meget mega hygge og søde sager. Så på hjemmefrnten må du kunne gennemtrumfe et fælles projekt. Igen - du skal MENE det.

På arbejde må du træne din "nej tak" muskel. Jeg har ikke som sådan sagt noget på arbejde, men alle ved jo (efterhånden) at jeg ikke spiser kage, så ingen grund til at nøde mig til det. Jeg er ikke hellig omkring det eller forsøge at påvirke andre - men siger bare pænt nej tak i 90% af tilfældende.

Det er svært at omvende dig selv og andre, men når det først er gjort kan du ikke forstå at du ikke gjorde det noget før.
Min mand har langt om længe lært at der skal være grøntsager til aftensmaden, ellers spiser jeg nemlig demonstrativt ikke af det, men finder noget andet til mig selv - så kan han lære det ;-)
13 år7. december 2011 kl. 14:22
Ja selvom der er børn har de godt af at få sunde råvarer de lærer selv at indse det senere. Det er i mit tilfælde lykkedes med de 2 ud af 3 børn som nu er voksne.
Omgivelserne det har vi haft en tråd om tidligere på året. Groft og direkte så kan man ikke forvente at omgivelserne støtter. Man kan håbe men ikke tvinge. Det er en selv som skal gå vejen - og om man har lyst til at udbrede det til alle er en smagssag. MIn mand gider ikke grøntsager sådan er det bare så det er meget enkelt og forudsigeligt med ham. Men det handler om at gennemføre selv....uanset hvad andre tænker....og folk som ikke selv har oplevet at skulle tælle kalorier kan ikke sætte sig ind i det....men her er du ikke alene....
13 år7. december 2011 kl. 16:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...