#2 af Fru Mor (slettet)
Få psyken med.
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Fru Mor (slettet)
re: Få psyken med.
Hej :-)
Velkommen til og tillykke med din beslutning :-)
Nikker meget genkendende til det du beskriver og det tror jeg der er mange der gør ;-)
Når det står stille er det der prøven skal ståes og det er også her, at det fejler for de fleste... :-( Incl mig selv mange mange gange :-/
Jeg prøver at ligge mig kcal-mæssigt så højt som muligt, men så jeg alligevel taber mig det jeg skal, ved ikke om det giver mening ;-)
Så er der noget at skubbe med når når det står stille og jeg skal stille og roligt vænne mig til hvor mange kcal jeg skal spise resten af mit liv ;-)
...Ja for det er jo lige det!!!! Erkendelse af at det er for LIFE!!! pyhhh, synes indimellem den er svær at sluge :-)
KH Fru Mor
Velkommen til og tillykke med din beslutning :-)
Nikker meget genkendende til det du beskriver og det tror jeg der er mange der gør ;-)
Når det står stille er det der prøven skal ståes og det er også her, at det fejler for de fleste... :-( Incl mig selv mange mange gange :-/
Jeg prøver at ligge mig kcal-mæssigt så højt som muligt, men så jeg alligevel taber mig det jeg skal, ved ikke om det giver mening ;-)
Så er der noget at skubbe med når når det står stille og jeg skal stille og roligt vænne mig til hvor mange kcal jeg skal spise resten af mit liv ;-)
...Ja for det er jo lige det!!!! Erkendelse af at det er for LIFE!!! pyhhh, synes indimellem den er svær at sluge :-)
KH Fru Mor
13 år30. oktober 2011 kl. 15:24
calcit
Fast vilje og stædighed....spørge dig selv om du vil være fanget i den vane?...om ikke du skulle lave noget andet.....du vil jo opleve de lykkedes og jo flere gange bliver det nemmere....hvis du ikke får brudt den vane kommer den igen og du vil aldrig opleve at holde vægten.Som afledning har jeg læst meget og strikket og hæklet...og gået en tur dog lille i starten......Og det er forskelligt om folk kan tåle at have fristelser i huset....jeg har det fordi jeg kan styre det....ellers har jeg også kigget på guf men ikke lagt det i kurven.....det samme gælder hos bageren ....vilje og valtet om ikke at skulle være fanget i et hylster af fedt.
13 år30. oktober 2011 kl. 16:45
calcit
valget!
Og husk i de perioder hvor vægten ikke rykker sig, som kan være 3 uger, da afprøves man virkeligt om man kan klare strabadserne...intet er let....men valget er kun dit.
Og husk i de perioder hvor vægten ikke rykker sig, som kan være 3 uger, da afprøves man virkeligt om man kan klare strabadserne...intet er let....men valget er kun dit.
13 år30. oktober 2011 kl. 16:48
Jeg skal tabe 38 kg. og har tabt 4 kg i en hulens fart, så lige nu er livet en leg - og tak for det! Jeg ved dog godt at der er en grund til at jeg er meget overvægtig. Det er jo ikke fordi at jeg ikke ved hvad der er sundt at spise og i hvilken mængder. Fejlen er at jeg spiser ALT for meget af alt hvad jeg synes er lækkert og absolut forbinder trivsel/hygge med mad. Derudover kan jeg også se at jeg i perioder af mit liv vælger overspisning i forbindelse med "stress" og en travl hverdag. Alt dette er jeg opmærksom på og jeg gør virkelig hvad jeg kan for at lave om på det og få de sunde vaner. Jeg frygter nu lidt at jeg pludselig falder tilbage i den gamle vane når vægttabet ikke går så hurtigt og dermed heller ikke så motiverende for mig. Derfor tænker jeg at jeg nu hvor jeg har det rigtig godt måske skulle gøre noget ved den mentale del af dette problem. Hvad tænker I andre - hvad gør I for ikke at falde "tilbage"? Jeg har jo prøvet masser af kure før og denne gang er det sidste forsøg i dette liv. Det skal lykkes denne gang!!