Jeg gjorde det :-)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: Jeg gjorde det :-)
Selvfølgelig er du ikke glemt her - du inspirerede jo os alle med dit fine vægttab. Og fornutige tanker. Mig er det også gået godt... det tager jo sin tid, det ved vi. Og at holde vægten er bestemt sin sag. Har tit tænkt hvordan mon det er gået for det er spændende...Velkommen Tanja...rart at høre fra dig - ja, jeg er her stadig...calcit.
13 år28. oktober 2011 kl. 13:17
Tanjaknoth (slettet)
Hej Calcit - dejligt at høre fra dig, jeg var lige inde og smugkigge på din profil - wow du har gjort det godt... stort tillykke med dit flotte vægttab du har virkelig god griúnd til at være stolt af dig selv og selvfølgelig skal du nok kunne holde vægten.. kunsten er jo at der skal være plads til at leve, men alt med måde. Og så er det en god ide at holde badevægten lidt i hånden, så man kan tage en evt vægtøgning i opløbet i stedet for at hoppe i noget større tøj: -D de 5 kg der har sneget sig på mig igen skal også bare smides på porten i en fart og jeg vil sørge for at stramme lidt op på mig selv...
jeg har erfaret, at det der går galt er når jeg får for få kcal i løbet af dagen og for mange om aftenen. samtidig med at inaktivitet kan være en grim ting.. det var også det der i første omgang gav mig den helt store vægtøgning efter mit færdselsuheld.
jeg har haft en lang periode hvor jeg har lagt lidt på den lade side, cyklen har været skubbet ind bagerst i skuret men nu er jeg lige begyndt til zumba sammen med en veninde og skal igang med at være lidt mere aktiv de øvrige hverdage igen... Nu er jeg klar til at tage den sidste etape imod mit endelige mål, det gode ved min pause hvor jeg trods alt har holdt vægten nogenlunde stabil er at huden efterhånden sidder nogenlunde tilforladeligt... stort knus Tanja
jeg har erfaret, at det der går galt er når jeg får for få kcal i løbet af dagen og for mange om aftenen. samtidig med at inaktivitet kan være en grim ting.. det var også det der i første omgang gav mig den helt store vægtøgning efter mit færdselsuheld.
jeg har haft en lang periode hvor jeg har lagt lidt på den lade side, cyklen har været skubbet ind bagerst i skuret men nu er jeg lige begyndt til zumba sammen med en veninde og skal igang med at være lidt mere aktiv de øvrige hverdage igen... Nu er jeg klar til at tage den sidste etape imod mit endelige mål, det gode ved min pause hvor jeg trods alt har holdt vægten nogenlunde stabil er at huden efterhånden sidder nogenlunde tilforladeligt... stort knus Tanja
13 år28. oktober 2011 kl. 14:15
calcit
jaja Tanja du er jo ung på alder med et af mine børn som jeg husker det.....aftenerne er også mit problem....;-)
13 år28. oktober 2011 kl. 15:16
kis (slettet)
Hej igen Tanja
Ja det er en go`ide at holde badevægten i hånden:)
Jeg har vedligeholdt vægten på 70 kg ca 1 år uden problemer.
Jeg tænker at det gælder om at finde den form for motion som man kan lide og ens krop kan holde til
Rart at høre fra dig:)
Ja det er en go`ide at holde badevægten i hånden:)
Jeg har vedligeholdt vægten på 70 kg ca 1 år uden problemer.
Jeg tænker at det gælder om at finde den form for motion som man kan lide og ens krop kan holde til
Rart at høre fra dig:)
13 år28. oktober 2011 kl. 22:51
Tanjaknoth (slettet)
Smiler - calcit jeg bliver 32 den 19 November - det er jo snart.. og med 2 unger på 12 og snart 8 så har maveskindet blevet noget trist.. men pyt jeg skal heller ikke være model ;-) he he
Dejligt at hører fra dig Kis - og flot at din vægtvedligeholdelse har været stabil... :-) stort tillykke med det.
Nu vil jeg i seng kan i sove godt derude <3
knus Tanja
Dejligt at hører fra dig Kis - og flot at din vægtvedligeholdelse har været stabil... :-) stort tillykke med det.
Nu vil jeg i seng kan i sove godt derude <3
knus Tanja
13 år28. oktober 2011 kl. 23:47
Store_Michael (slettet)
Der er du jo :-)
Glemt ? over hovedet ikke.
Hvordan skulle vi kunne glemme dig..
Næ du, alt som før..
Her hussere stadig en kerne af maditalere som jeg selv håber at tilhøre.
Godt at have dig tilbage Tanja..
Knus
michael.
Glemt ? over hovedet ikke.
Hvordan skulle vi kunne glemme dig..
Næ du, alt som før..
Her hussere stadig en kerne af maditalere som jeg selv håber at tilhøre.
Godt at have dig tilbage Tanja..
Knus
michael.
13 år29. oktober 2011 kl. 02:18
biologi c
velkommen tilbage Tanja
fra 96kg til 68kg er flot.
men det er især flot at du ikke tager det hele på igen + lidt mere.
og du har øvet din krop i at holde vægten.
og laver en ny maxvægt på 73kg.
prøv at veje dig 1gang om ugen næste gang du når normalvægt og brug vedligeholdsforummet.
held&lykke.
fra 96kg til 68kg er flot.
men det er især flot at du ikke tager det hele på igen + lidt mere.
og du har øvet din krop i at holde vægten.
og laver en ny maxvægt på 73kg.
prøv at veje dig 1gang om ugen næste gang du når normalvægt og brug vedligeholdsforummet.
held&lykke.
13 år29. oktober 2011 kl. 07:32
Tanjaknoth (slettet)
Hej Michael og Biologi C. Hvor er det dejligt at føle sig velkommen tilbage:- )
Biologi c. at få sig en ny max vægt... tak for et godt begreb.. sådan har jeg ikke selv tænkt.. men det er en god tanke at have i baghovedet... da jeg tog på efter jeg kørte galt tænkte jeg at jeg ihvertfald ikke skulle over 100 kg... og ganske rigtigt da jeg nåede de 96 gik jeg i krig mod de overflødige kg.. jeg tror min nye max vægt skal skrues ned til 69 når jeg når under igen.. og så vil jeg love mig selv aldrig at komme ind i 70érne igen.. kan i have en dejlig dag derude..
varmt knus Tanja
Biologi c. at få sig en ny max vægt... tak for et godt begreb.. sådan har jeg ikke selv tænkt.. men det er en god tanke at have i baghovedet... da jeg tog på efter jeg kørte galt tænkte jeg at jeg ihvertfald ikke skulle over 100 kg... og ganske rigtigt da jeg nåede de 96 gik jeg i krig mod de overflødige kg.. jeg tror min nye max vægt skal skrues ned til 69 når jeg når under igen.. og så vil jeg love mig selv aldrig at komme ind i 70érne igen.. kan i have en dejlig dag derude..
varmt knus Tanja
13 år29. oktober 2011 kl. 09:32
vestrup
Tanja - du er bestemt ikke glemt. Din tråd fulgte jeg med i og var glad for dine råd i min.
Jeg er her stadigvæk - langt fra mit mål og ikke så god til at få kommenteret i andres tråde, da tiden er knap. Men du skal da lige have et velkommen tilbage. De 5 kg får du hurtigt smidt væk.
Jeg er her stadigvæk - langt fra mit mål og ikke så god til at få kommenteret i andres tråde, da tiden er knap. Men du skal da lige have et velkommen tilbage. De 5 kg får du hurtigt smidt væk.
13 år29. oktober 2011 kl. 09:43
Det er længe siden jeg sidst har været her, håber ikke jeg er blevet helt glemt :-) Jeg glæder mig ihvertfald til at hilse på både "gamle" og nye maditallere ;-)
sidste år i September vejede jeg 96 kg med en højde på 161 cm...
jeg gik i gang med at cykle og fordele mine måltider over 5 - 6 x om dagen. skar ned på pasta, kartofler, ris og sukker og skruede op for groft brød, grove grøntsager og fedtfattigt kød.
dette resulterede i et gennemsnitligt vægttab på 5 kg om mdr så på et halvt år tabte jeg knap 30 kg og kom ned på 68 kg.
jeg har ikke været herinde siden januar - så vidt jeg husker, jeg holdt vægten i lang tid trods rygestop.
Nu er der gået ca 14 mdr siden jeg lagde stilen om - jeg har lagt badevægten lidt på hylden og været lidt for dårlig til at overholde de 5 - 6 måltider om dagen, dermed er forbrændingen blevet sat lidt ned og vægten er steget til 73 kg...
dette vil jeg dog ikke finde mig i, så nu skal der dælen dytme lægges andre boller på suppen.
jeg har sat mig et lille overskueligt mål der hedder 69 kg til den 24 december, så jeg kommer på den rigtige siden af 70.
jeg er en muskuløs pige, har styrketrænet siden jeg var 16 min vægtøgning kom efter et færdselsuheld for snart 5 år siden hvor jeg blev meget inaktiv pga følgeskader. (som gjorde at jeg måtte lukke min virksomhed)
min idealvægt iflg min højde er ca 55 kg. men pga min muskelmasse mener lægen ikke at jeg skal længere ned end 62 - 64 kg, som er mit endelige mål. Jeg glæder mig meget til at taste ind igen og komme i dialog med alle i dejlige mennesker.
varme hilsner Tanja