Nu skal det være!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Lovely
re: Nu skal det være!
Hej Sandra
Mange gange velkommen til her på Madital - et rigtig dejlig fællesskab, synes jeg, hvor alle forsøger at hjælpe andre - vi fastholder hinanden og sparker også lidt kærligt, når det gælder ;o))
Vi er rigtig mange, der kender dine problemer med hygge og trøstespisning - og det handler jo i bund og grund om at få kortlagt sine mønstre, og forsøge at erstatte dem. Noget fx min egen svingende vægt vidner om, kan være helt uhyggeligt svært.. men det KAN og SKAL lade sig gøre - også for dig.
Så jeg håber dagen idag bliver dagen, hvor du altid i fremtiden vil tænke.. den dag ændrede jeg mit liv!
Held og lykke, vi ser frem til at følge dig gennem tykt og tyndt..;o)
Knus og gode tanker
Lovely (tråd: 60 kg juleaften)
Mange gange velkommen til her på Madital - et rigtig dejlig fællesskab, synes jeg, hvor alle forsøger at hjælpe andre - vi fastholder hinanden og sparker også lidt kærligt, når det gælder ;o))
Vi er rigtig mange, der kender dine problemer med hygge og trøstespisning - og det handler jo i bund og grund om at få kortlagt sine mønstre, og forsøge at erstatte dem. Noget fx min egen svingende vægt vidner om, kan være helt uhyggeligt svært.. men det KAN og SKAL lade sig gøre - også for dig.
Så jeg håber dagen idag bliver dagen, hvor du altid i fremtiden vil tænke.. den dag ændrede jeg mit liv!
Held og lykke, vi ser frem til at følge dig gennem tykt og tyndt..;o)
Knus og gode tanker
Lovely (tråd: 60 kg juleaften)
13 år17. oktober 2011 kl. 14:14
Ablanu
Velkommen til - og tillykke med beslutningen :)
Når du taber dig, og hvis du gør det i dit eget tempo, vil det med al sandsynlighed hjælpe meget på din selvtillid, og med det vil (med lidt held) også følge en knap så genert og stille (og overvægtig ;)) pige :)
Mht. trøste/hyggespisningen, er der forskellige ting der kan hjælpe..
Hvis du sørger for at komme i gang med noget andet (en gåtur er f.eks. et super godt alternativ, hvis du er til sådan noget), noget der kan få tankerne væk og hånden væk fra skålen.. Det er i hvert fald en mulighed!
Ellers kan du prøve nogle mere sunde alternativer, grønsager i stænger, små frugtbider, evt lidt nødder (men kun lidt, der er jo godt med kalorier i stadset).. Evt med en form for dip (lavet f.eks. på yoghurt/skyr/lign), hvis du er til det..
Mht. trøst så noget med at finde ud af, hvad du egentligt er ked af, om der kan gøres noget ved det (og evt gøre det).
Står den på tv med kæresten hver aften? For det kunne måske også erstattes af en lille gåtur eller noget andet? Hvis tv'et gør det svært at holde fingrene af fadet, er det jo smart at holde sig fra tv'et ;) .. Evt. med mulighed for at se bestemte ting, som der 'skal' følges med i (men altså ikke bare se tv af kedsomhed).
Og så selvfølgelig noget med ikke at have de forkerte ting i huset, det er ofte nemmere at droppe det, hvis man skal helt til nærmeste supermarked/kiosk og ikke bare ud i køkkenet ;)
Hvordan ser din kæreste ud, også overvægtig?
Og overordnet vil jeg så råde dig til at lave en tråd herinde i dagbøgerne (eller evt bare få flyttet denne), og så sørge for at få skrevet i den.. Det er enormt rart at have noget at holde fast i og også lidt nogen at 'stå til regnskab for', det kan hjælpe med at holde fingrene fra det usunde..
Prøv at skriv ind hvad du spiser, her på madital.. også trøste/hyggespisningen. Det kan hjælpe meget, især i starten, at veje sin mad, så man kan finde ud af, hvad man rent faktisk propper i munden og hvad det 'koster' i kalorier.. Måske overveje, om det egentligt er kalorierne værd?
Jeg glæder mig til at følge med :)
Når du taber dig, og hvis du gør det i dit eget tempo, vil det med al sandsynlighed hjælpe meget på din selvtillid, og med det vil (med lidt held) også følge en knap så genert og stille (og overvægtig ;)) pige :)
Mht. trøste/hyggespisningen, er der forskellige ting der kan hjælpe..
Hvis du sørger for at komme i gang med noget andet (en gåtur er f.eks. et super godt alternativ, hvis du er til sådan noget), noget der kan få tankerne væk og hånden væk fra skålen.. Det er i hvert fald en mulighed!
Ellers kan du prøve nogle mere sunde alternativer, grønsager i stænger, små frugtbider, evt lidt nødder (men kun lidt, der er jo godt med kalorier i stadset).. Evt med en form for dip (lavet f.eks. på yoghurt/skyr/lign), hvis du er til det..
Mht. trøst så noget med at finde ud af, hvad du egentligt er ked af, om der kan gøres noget ved det (og evt gøre det).
Står den på tv med kæresten hver aften? For det kunne måske også erstattes af en lille gåtur eller noget andet? Hvis tv'et gør det svært at holde fingrene af fadet, er det jo smart at holde sig fra tv'et ;) .. Evt. med mulighed for at se bestemte ting, som der 'skal' følges med i (men altså ikke bare se tv af kedsomhed).
Og så selvfølgelig noget med ikke at have de forkerte ting i huset, det er ofte nemmere at droppe det, hvis man skal helt til nærmeste supermarked/kiosk og ikke bare ud i køkkenet ;)
Hvordan ser din kæreste ud, også overvægtig?
Og overordnet vil jeg så råde dig til at lave en tråd herinde i dagbøgerne (eller evt bare få flyttet denne), og så sørge for at få skrevet i den.. Det er enormt rart at have noget at holde fast i og også lidt nogen at 'stå til regnskab for', det kan hjælpe med at holde fingrene fra det usunde..
Prøv at skriv ind hvad du spiser, her på madital.. også trøste/hyggespisningen. Det kan hjælpe meget, især i starten, at veje sin mad, så man kan finde ud af, hvad man rent faktisk propper i munden og hvad det 'koster' i kalorier.. Måske overveje, om det egentligt er kalorierne værd?
Jeg glæder mig til at følge med :)
13 år17. oktober 2011 kl. 14:45
sandrapetersen1990 (slettet)
Mange tak for jeres svar! :) - & alle de gode råd..
Min kæreste vejer også for meget, han er dog ikke vildt overvægtig, da det meste er muskler ved ham.
Jeg har hermed lagt indlægget op i min dagbog.. hmm hvis jeg da har fået gjort det rigtigt!?
Min kæreste vejer også for meget, han er dog ikke vildt overvægtig, da det meste er muskler ved ham.
Jeg har hermed lagt indlægget op i min dagbog.. hmm hvis jeg da har fået gjort det rigtigt!?
13 år17. oktober 2011 kl. 15:24
Ablanu
Hvis han er meget muskuløs, kan han jo godt 'veje' for meget, uden at være overvægtig.. Tyk.. Fed ;)
Mente egentligt herinde: madital.dk :) .. Du kan prøve at skrive til Lone (hende der har siden - nederst er en 'kontakt') og flytte denne tråd derind :)
Mht. din kostdagbog, den bliver nemmere at komme til, hvis du åbner din profil :)
Mente egentligt herinde: madital.dk :) .. Du kan prøve at skrive til Lone (hende der har siden - nederst er en 'kontakt') og flytte denne tråd derind :)
Mht. din kostdagbog, den bliver nemmere at komme til, hvis du åbner din profil :)
13 år17. oktober 2011 kl. 15:35
sandrapetersen1990 (slettet)
Nemlig! Altså han er overvægtig (har en lille 'ølvom'), men det er ikke meget! :)
Super :) Jeg har bare kopieret indlægget, og lagt det ind der..
Super :) Jeg har bare kopieret indlægget, og lagt det ind der..
13 år17. oktober 2011 kl. 15:48
Mit navn er Sandra, jeg er en frisk pige på 21 år. Jeg har stort set alt hvad jeg kunne ønske mig: en dejlig kæreste gennem 2 år, god og støttende familie, skønne veninder, drømmeuddannelsen er ved at blive taget osv. Nu kommer men'et , det gør det jo altid, MEN, jeg har det her kæmpe problem, som får min hverdag til at falme /: MIN VÆGT!
Jeg har altid set mig selv som klassens tykke pige, uden egentlig at ha været det. Når jeg kigger på gamle billeder, var jeg jo overhovedet ikke tyk!!
Problemet jeg har i dag, og som jeg har kæmpet med de sidste 5 år, er at jeg er blevet den overvægtige, generte, stille pige, uden nogen form for selvtillid! Hvilket virkelig påvirker min hverdag og menneskerne omkring mig! Jeg har f.eks. svært ved at åbne mig fuldstændig overfor min kæreste, af den grund, at jeg simpelthen er bange for at blive såret.. :(
Jeg har også været igennem en deperassion, som varede omkring et år. Heldigvis fik jeg kæmpet mig ud af den igen, og er i dag fri for samtaler og medicin :)
Min fortid med div. slankekure/kostomlægninger er laaaaang! Jeg har prøvet at tabe mig med hjælp fra min mor, min læge, De Danske Vægtkonsulenter osv... Tabte mig da også alle gange, men så gik det hele i stå, og jeg tog det dobbelte på igen :/ Hvilket har været med til at jeg i dag vejer 116 kg :( ØV!
Mit største problem med mad er 'hygge/trøste' spisning! Når jeg er trist ryger der tit de forkerte ting ind, chokolade, chips, slik osv. Men også om aftenen efter aftensmaden, hvor den står på tv med kæresten, har jeg en ustyrlig trang til at skulle ha noget at 'hygge' med..
Men nu skal det være slut! Jeg vil ikke være forhindret i at leve mit liv fuldt ud, pga. at jeg har en rygrad som en regnorm! Jeg bliver nød til at tage mig sammen, og sige at 'nu skal det være', ikke kun for min egen skyld, men også for min krops skyld, min familie og kærestes skyld, og mine kommende børns skyld.
jeg vil blive gammel, og dø af alderdom, ikke fedme!!
Derfor skriver jeg det her i dag..
Mandag d 17.10.11 skal være en dag jeg vil tænke tilbage på, og sige; der gjorde jeg det sku! Jeg tog skridtet, og tog kampen op..
Tak til dem der læste med :) For det blev da noget langt!
Knus Sandra :)