:-) Andre der spiser maven flad ?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

:-) Andre der spiser maven flad ?
Hej med jer :-)

Jeg er 37 år og hjemmegående med 2 krudtugler på snart halvandet år.

Jeg har spist efter konceptet i 4 uger nu, der er røget 4,1 kg og 7 cm om livet :-) Jeg spiser efter den milde udgave (med Joker ;-) ..."kuren" er vel egenligt lavet til folk der ikke skal tabe sig så meget, men det fungerer nu fint nok alligevel :-)
Efter at have taget 7 kg (plus alt det løse fra før graviditeten :-)) på under amning (af tvillinger!!!! O_o)).....ØV bøv!!! (regl nummer 1! - alle burde tabe sig når de ammer ;-)) Har jeg kæmpet hårdt, intensivt og næsten tudet snot ind imellem, for at smide de 7 kg!!!!

Fra 1. feb til 1. sep. har jeg tabt 7 kg...så så er første tilbage betaling slut :-)

1 kg blev smidt med et forsøg på sund fornuft...og så faldt jeg over "Spis maven flad", og trængte til at prøve noget nyt...og lettere (HA, HA!!!:-)) har spist efter noget der minder om DDV.

Det har været super mht at knække lækkersulten, men jeg havde nogle dage i starten hvor jeg var meget skidt!!!! ...det hjalp at spise lidt ekstra af de lovlige kulhydrater...

Nogle dage er lettere end andre...prøver at planlægge mig ud af dagene og nogle dage har jeg bare sådan lyst til chips og Pizza.... har ikke lige regnet ud hvordan jeg spiser ude endnu, eller bestiller mad...når vi bare ikke gider...hmmm!!!
Det er så nok bare SLUT!!! :-)

Håber det sidder andre der ude :-)??? Bogen er vidst solgt i 14 oplag nu på 2 år, så nogen må da have bogen i det mindste :-)....eller fungerer det bare et par uger...O_o :-))))
Fortæl gerne :-)

KH Fru Mor
13 år12. oktober 2011 kl. 15:09
re: :-) Andre der spiser maven flad ?
Hov, vil da lige sige at jeg mangler at tabe en søle 30 kg ;-)
13 år12. oktober 2011 kl. 15:10
Hej

Jeg spiser ikke decideret efter spis maven flad - men går hos Alice hartvig der arbejder på den klinik der har skrevet bogen. Hun er diætist og arbejder ud fra de samme principper. Har nu været på min kostplan i 3 uger og har tabt ca. 3 kilo... Ville ønske det gik hurtigere da jeg har i hvertfald 15 kilo tilbage... Men så længe det går i den rigtige retning :-)
13 år12. oktober 2011 kl. 17:44
Hej Fru Mor

Jeg er meget begejstret for "Spis Maven Flad" - selvom jeg ikke følger den slavisk, har jeg taget rigtig mange af principperne til mig - og synes den er fantastisk (Prøv lige frikadellerne, der er verdens bedste - sammen med den stuvede hvidkål...MUMS)

Jeg har også "Hold maven flad" som jeg regner med skal danne grundlag for vægtvedligehold, når jeg kommer så langt.

Held og lykke med projektet.

Lovely
13 år13. oktober 2011 kl. 08:21
Hej Fru Mor

Jeg lånte bogen i går på biblioteket og vupti var den læst.. Meget spændende.. Jeg vil prøve at følge den milde kur dag jeg ikke skal tabe mig så meget, men gerne vil af med dellen der er mega irriternde. (Man blir jo til en muffin når man har bukser på)

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået det hele i bogen endnu.. Ang kostprogrammet og jokeren. Jokeren er 100 kalorier.. Men hvis man spiser 100 g magert kød gir det da mere end 100 kalorier ikk?
13 år15. oktober 2011 kl. 10:48
Orv .... den bog havde jeg ikke hørt om. Men tror jeg smutter en tur på biblioteket for lige at lure den af....

Tak for god inspiration :o)
13 år16. oktober 2011 kl. 12:06
hvad handler den om, er det motivation eller opskrifter eller ?

13 år16. oktober 2011 kl. 13:54
Hej Moulin

Bogen har både motivation og opskrifter/madplan.. Specielt målrettet os, der har en tendens til det kedelige mavefedt.

Den baserer sig på få (og rigtige) kulhydrater, MUFA (monu-umættede-fedtsyrer - mener jeg det står for, mandler, planteolier mv.) proteiner.

Lovely

Lovely
13 år17. oktober 2011 kl. 07:58
Jeg er startet op i dag på at følge kostplanen fra bogen. Glæder mig til at se om det virker.
Har i nogen gode råd til planen hvis i har prøvet den?
13 år17. oktober 2011 kl. 08:56
Hej alle :-)

Dejligt at møde andre "lidelsesfæller" ;-)

Jeg har nu på lidt mindre end 5 uger, tabt 3,6kg...vægten har næsten været gået i stå i den sidste ugestid :-/

...og 9 cm om taljen!!! Det er ret vildt :-) Så vil helt klar sige at "Spis maven flad" virker!!! :-)
Hvor godt det er til vægttab...må jeg så lige se til ;-)

Stampe12, kommer du på klinikken eller her over nettet? Er det godt og hvordan fungerer det og tager de meget udgangspunkt i dig? :-)

Lovely, Jeg har lånt "Hold maven flad" på bibliotekket og synes bestemt også den er super....tror også jeg altid vil skæve lidt til principperne ;-) Spiste lige frikadellerne og stuvet hvidkål i går aftes....og JA! det kan varmt anbefales! -Takker :-)))

Millerv, joooe, der er noget der ikke rigtigt passer mth deres kcal-beregning og den egentlige :-/ ...Kan jeg tydeligt se når jeg taster her på siden....jeg tror det har en del at gøre med at de runder op eller ned til nærmeste 50kcal og at mandler mange gange er gratis (?)

Jeg lavede en ugeplan den første uge (og lægger stadigvæk en slags plan fra uge til uge) Hvor jeg kun tog fra opskrifterne og ikke talte kcal... efter at have talt dem ender det til på ca. 1700kcal om dagen, men det har jo virket so far ;-)
Må virkelig også sige at jeg ikke har kunnet få regnestykket til at gå op når der i en tilbehørs-opskrift står 250-300kcal (til vægttab) og så skal man spise 200g kød til...og de anbefaler 400kcal til aftensmad O_o hmmm!!!! Det er jeg så begyndt at regne lidt mere på og må nogle dage tage Jokeren til hjælp til min aftensmad...og det er ikke altid at mellemmåltiderne giver 150kcal, som anbefalet...ved ikke om det her giver nogen mening ;-) Held og lykke med det i hvertfald Millerv, glæder mig til at høre om hvad du synes om det og hvordan det virker på dig :-)

Maes, :-)

Moulin, Det er begge dele :-)
Man spiser efter lavt GI og spiser monoumættede fedtsyrer til hvert måltid (æg, bestemte slags olier, nødder, oliven mm.) principperne i grove træk ;-)....ser lige at Lovely har svaret ;-) enig med hende ;-)

KH Fru mor

13 år17. oktober 2011 kl. 11:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...