Proteinpulver (ikke NUPO) i forbindelse med vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Proteinpulver (ikke NUPO) i forbindelse med vægttab
Hej,

jeg er stadig igang med min store kamp (tabe 50-60 kg.)
og jeg er blevet rigtig opslugt i træning, træner 6 gange om ugen fordelt på denne måde:

Mandag - svømning i 1½ time
Tirsdag - forbrænde 500 kcal i center + styrketræning
Onsdag - Svømning 1½ time
Torsdag - forbrænde 500 kcal i center + styrketræning
Fredag - FRI
Lørdag - Svømme 1½-2 timer + styrketræning
Søndag - Træning i center forbrænde 700 kcal

og det fungerer rigtig fint for mig :) og har tjekket det af med min mor som er fitnessinstruktør og diætist, og hun synes det er ganske forsvarligt og super godt at jeg har så meget gå-på-mod...

men, nu går jeg så meget op i at min krop ikke skal fyldes med tilsætningsstoffer osv. - spiser IKKE light produkter eller ting med mange farvestoffer (også pga. min astma at jeg ikke kan tåle disse ting)

så jeg overvejer at begynde at spise noget protein pulver, eftersom jeg ikke er så god til at spise kød, er vel nærmest halvt vegetar... .

men har nogen af jer erfaring med proteinpulver som IKKE er nupo?

jeg leder altså ikke efter måltidserstatning, men et supplement til min ellers sunde kost ....

sorry det blev lidt langt, men glæder mig til at høre jeres input ... :)
13 år12. oktober 2011 kl. 11:54
re: Proteinpulver (ikke NUPO) i forbindelse med vægttab
Kan du ikke få proteiner via kosten, selvom du ikke er den store kødspiser??? Jeg træner også meget og har førhen brugt proteinpulver, men er gået over til "protein-mad" istedet :-))
F.eks store mængder skyr, kidneybønner, kikærter, fisk osv. Jeg vil sige at energimæssigt virker det bedre end pulveret!!!
13 år12. oktober 2011 kl. 12:29
jaah Trif, du har måske ret...
er bare først nu, i en alder af 22 år, ved at lære at behandle min krop ordentlig :)
og ville derfor være sikker på at jeg gør det rigtige og ikke kommer i underskud af noget hvis du forstår...
og det er jo en JUNGLE med hensyn til kosttilskud og hvad der er sundt... min madplan ser sådan her ud på en ideel dag:

Morgen:
30 g. havregryn (lavet som havregrød)
10 g. mandler
10 g. rosin (i stedet for sukker)
½ l. vand

Formiddag:
30 g. rugbrød (fuldkorn)
1 skive kylingepålæg
1 frugt

Frokost:
50 g. rugbrød (fuldkorn)
4 skiver kyllingepålæg
4-5 tomater eller andet grønt

Eftermiddag:
2 dl. Cheasy Vanilie 0,1 % yoghurt
10 g. mandler
1 frugt

Aften:
200 g. kød
200-300 g. grønt
30-50 g. fuldkorns pasta/ brune ris eller kartoffel

sen aften:
- lidt youghurt, grønt eller mandler

er det helt hul i hovedet med hensyn til protein ?
jeg ligger på omkring 20-30 % protein om dagen i min oversigt....

sorry de lange indlæg, men vil bare gerne gøre det bedste jeg kan for mig selv.
13 år12. oktober 2011 kl. 12:46
Jeg spiser nogenlunde det samme, men aldrig pålæg!!!! Jeg laver kyllingefileter og bruger til pålæg, den måde får man mere kød og ikke tilsætning ;-)
Jeg har så en del skyr som mellemmåltider og væsentlig mere grønt - jeg er tilhænger af grøntsagssuppe og med kidneybønner i...
Så får du grøntsager og protein ;-)

Efter træning spiser jeg gerne en god portion skyr, evt med lidt æble i. Må indrømme at jeg gerne putter lidt sødemiddel i skyren - eller blander det med cheasy vanille.

Altså hvis jeg træner lige inden aftensmad, spiser jeg først min skyr som "aftensnack".

Derudover spiser jeg kun brød en gang om dagen, ofte til formiddag. Og så ekstra grønt/kyllling/fisk/kidneybønner el.lign til frokost.

Mandlerne er jo super gode og giver det sunde fedt!! Spiser du også avokado og æg???
13 år12. oktober 2011 kl. 13:11
Kunne godt være jeg skulle skrue lidt ned for brød, og så prøve noget mere af det der skyr... og flere grøntsager :) hehe ...

og god idé med at bruge kød i stedet for pålæg... det er jo både billigere og sundere... det kræver bare lige overskud at lave det i hverdagen :P hehe... men det må jeg jo se at finde frem :)

nej jeg spiser ikke så meget æg og avokado...
tænkte på at spise scrambled eggs lavet af æggehvide til morgenmad ? det er der massere af protein i ikke ??
13 år12. oktober 2011 kl. 15:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...