Lækkersult

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Lækkersult
Luksusproblem, vil nogen sikkert sige..
Jeg trøstespiser ikke, men er konstant lækkersulten, hvilket betyder, at jeg konstant putter i hovedet, hvilket medfører, at jeg vejer en "kende" for meget..
What to do??
13 år8. oktober 2011 kl. 18:01
re: Lækkersult
hej Tinana

jeg bliver næsten altid lækkersulten om aftenen - og min "drug og choice" er chokolade. jeg snakkede med min praktiserende læge om det (som også er dietolog), og han mente, at selv om man tror at det er kulhydrater ens krop kræver, er det i virkeligheden mangel på protein, som kroppen signalerer.

ved ikke hvor meget af det er rigtigt, men siden da, nu hvor jeg er bevidst om det, begyndt jeg spise noget protein-rigt i stedet for slik og lign. jeg varier mellem frugtyoghurt (som er også sød, så jeg snyder kroppen), nødder og kogt kyllingefille med græske krydderier. nogle gange spiser jeg også forskellige frugt i stedet for slik, hvis trangen til sødt er der stadig.

det fungerer for mig, jeg kan mærke at selv små mængder af protein-rigt mad slukker for min lækkersult. og nu har jeg altid en "stash" af smagfuld kylling skåret i små strimler (så det ser ud som snack) eller yoghurt i kølleskabet. og det faktum at sådan en sund erstatning slukker min sult gør det nemmere for mig at ikke tænke på slik.

ved ikke om det er relevant for dig, fordi forskellige kroppe har forskellige metabolisme, men man kan jo altid prøve :) jeg vil så også pointere, at jeg jeg får lækkersult om aftenen, efter aftensmaden... men jeg ved ikke om det vil hjælpe på samme måde, hvis man er lækkersulten i løbet af hele dagen.

lad mig vide, om du har prøvet det alligevel, og om det har hjulpet dig :)
knus
Elsy
13 år9. oktober 2011 kl. 19:52
Hej :-)
Det kender jeg rigtig godt!!!
Jeg drikker the, det hjælper nogen gange ;-)

Pickwick lakrids the og Yogi Tea, Choco... mine favoritter, smager uhhmm :-)

Hvis det er rigtig slemt spiser jeg en halv Nupo-mealreplacement-bar, der er ca 100kcal i karamel- eller chokoladevarianten :-)
(den indeholder vist også en del protein ;-))
Jeg spiser efter Lav GI og det har generel hjulpet rigtig godt på min lækkersult :-)

Held og lykke med at knække koden :-)

KH Fru Mor
13 år10. oktober 2011 kl. 09:48
Uhhh sådan har jeg det også tit. Især om aftenen. Jeg har tit tilladt mig at få noget om aftenen. Men fordi jeg ved at jeg som regel bliver lækkersulten kan jeg planlægge mig ud af det. Så jeg planlægger at jeg må få et godt stykke chokolade eller en lille håndfuld m&m's eller hvad jeg nu har lyst til. Eller jeg spiser blandede nødder e.l., som jo er lige så energirig, men sundere :-)

Jeg tror meget det handler om at lære sig selv at kende. Hvornår er trangen størst. Hvis det er om aftenen, så prøv at planlæg hvad du må få og beløn dig selv med det. Prisen er så at du hele dagen spiser planmæssigt og ikke bukker under for lækkersulten hele tiden. På den måde skulle der være plads i kalloriebudgettet til din planlagte aftensnack.
13 år11. oktober 2011 kl. 09:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...