Trøstespisning
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+calcit
re: Trøstespisning
det er som en gammel grammofonplade der kører i samme rille......der skal en vilje og indsats til at flytte nålen.....vaner intet andet. Og find ud af om du er ked af det med en gyldig grund eller du selv er med til at skabe det humør......det er nemlig det samme.....indsatsen og valget er dit...
13 år18. september 2011 kl. 19:12
Ablanu
Den nemmeste måde at komme af med en vane på er, at erstatte den gamle (dårlige) vane med en ny (god).
Prøv f.eks. at gå en tur, når du er trist/ensom/kedsomhedsramt.. Eller spil et spil, hop på stedet, meget gerne noget der kan få dine tanker væk fra mad :)
Prøv f.eks. at gå en tur, når du er trist/ensom/kedsomhedsramt.. Eller spil et spil, hop på stedet, meget gerne noget der kan få dine tanker væk fra mad :)
13 år18. september 2011 kl. 19:29
Lovely
Altså en god løsning, hvis man lige har en partner i nærheden er også sex. Ikke alene er det godt for kroppen, humøret og selvtilliden - men man glemmer for en stund sukkertrangen (og så forbrænder man jo også kalorier ;0))
13 år19. september 2011 kl. 08:37
Lisbeth D (slettet)
Nu kan jeg ikke se din profil og det kan jo have indflydelse på mit svar.
Meld dig til motion- sæt overlæggeren langt ned så du er sikker på succes. F.eks. fitness > målet er bare at komme derned, klæde om og gå 10 min på løbebånd i et tempo der passer dig. Alt derudover er bonus. Skriv din mål op så det er konkret.
Når du har forbrændt i form af motion er det lettere at sige nej tak til slik.
Og sig til dig selv at du IKKE kan spise slik og tabe dig samtidig. = vilje og arbejde.
Tænk positivt og få øje på alle de gode ting du gør og byg videre på det.
Jeg håber du kan bruge noget af det .
KH lisbeth
Meld dig til motion- sæt overlæggeren langt ned så du er sikker på succes. F.eks. fitness > målet er bare at komme derned, klæde om og gå 10 min på løbebånd i et tempo der passer dig. Alt derudover er bonus. Skriv din mål op så det er konkret.
Når du har forbrændt i form af motion er det lettere at sige nej tak til slik.
Og sig til dig selv at du IKKE kan spise slik og tabe dig samtidig. = vilje og arbejde.
Tænk positivt og få øje på alle de gode ting du gør og byg videre på det.
Jeg håber du kan bruge noget af det .
KH lisbeth
13 år22. september 2011 kl. 12:20
Jeg tror ikke jeg er den eneste dette problem, tror alle kan "komme" til det engang i mellem.
Mit problem er at jeg gør det næsten dagligt. Jeg spiser når jeg er trist, når jeg keder mig eller føler mig ensom. Jeg spiser for den sags skyld også når jeg er glad.
Jeg HAR indset at jeg trøstespiser, mit spørgsmål er bare; hvordan kommer man videre? Selverkendelse er en ting, men at komme videre og få brudt med den dårlige vane er da ligeså svært!
Nogle forslag?
Mange hilsner
madglad