Motiverende sundhedstjek
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+tjep
re: Motiverende sundhedstjek
En læge målte mit blodtryk til at være en hel del for højt. Han mente blodtrykssænkende medicin er vejen frem.
Han sagde dog også at vægt og motion er meget afgørende, derfor har jeg hårdt presset tabt mig ca 7 kg,.
Det er ingenting i forhold til at jeg måske nok kunne undvære 40 kg mere, men det positive er at jeg kan se mit blodtryk er på vej ned.
Så jeg vil mene der er håb forude, også for andre med det problem. Held og lykke med det.
Thomas
Han sagde dog også at vægt og motion er meget afgørende, derfor har jeg hårdt presset tabt mig ca 7 kg,.
Det er ingenting i forhold til at jeg måske nok kunne undvære 40 kg mere, men det positive er at jeg kan se mit blodtryk er på vej ned.
Så jeg vil mene der er håb forude, også for andre med det problem. Held og lykke med det.
Thomas
13 år7. september 2011 kl. 16:25
KarinaHadsten (slettet)
re: Motiverende sundhedstjek
Tak - jeg er også helt sikker på at man kan gøre meget med vægttab, så det er ganske motiverende. Men jeg tror så også at min stressede dag i morgen havde lidt betydning for målingen. Derfor tager jeg et tjek ved lægen i dag. Men sundhedstjekket var stadig et spark bagi, så jeg kan se at komme igang.
13 år8. september 2011 kl. 08:58
Men også mit blodtryk var for højt - 151/110. Det er så meget for højt at jeg skal til lægen og have det tjekket. Men det kan nemt hænge sammen med at jeg har været mega stresset i formiddag, så jeg håber det viser noget andet når jeg tager til lægen og får det tjekket i morgen.
MEN - det var heldigvis ikke kun dårlige nyheder. Jeg fik også målt kolesterol og triglycerid. Og her var tallene ganske fine. Og så kan de vist endda blive endnu finere ved vægttab, så det er jo fantastisk.
Jeg vil forsøge at bruge det her på den allermest positive måde som et spark igang med en målrettet indsats for vægten.