minus sukker og stivelse!!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ablanu
re: minus sukker og stivelse!!!
Jeg tror, jeg ville sætte målet lidt ned, hvis jeg var dig.. Hvis målet er relativt 'nemt' at nå, hjælper det meget på motivationen, da det ellers hurtigt kan blive træls, når det ikke går som man gerne vil.. Tænk også på, at december er en enormt svær måned at slanke i (!), så stilstand i december er nok et smartere træk..
Det mål du har sat dig svarer til over et kilo om ugen, og det er altså meget! Hvis du plejer at være på 'normal, gennemsnitlig' kost, kan du nok godt tabe dig efter dit mål i den første uge eller tre, men jeg tror du skal være mere end almindelig fanatisk for at køre sådan helt til jul (og igennem julen!)..
Tænk på, at din mands fættes kone havde 8 måneder, du har det halve..
Hvad med 11 kilo til 1. december, stilstand til januar og så de sidste 10 kilo derefter? :)
Du ønskes i hvert fald rigtig meget held og lykke herfra!
Det mål du har sat dig svarer til over et kilo om ugen, og det er altså meget! Hvis du plejer at være på 'normal, gennemsnitlig' kost, kan du nok godt tabe dig efter dit mål i den første uge eller tre, men jeg tror du skal være mere end almindelig fanatisk for at køre sådan helt til jul (og igennem julen!)..
Tænk på, at din mands fættes kone havde 8 måneder, du har det halve..
Hvad med 11 kilo til 1. december, stilstand til januar og så de sidste 10 kilo derefter? :)
Du ønskes i hvert fald rigtig meget held og lykke herfra!
13 år6. september 2011 kl. 14:33
hanemor (slettet)
Hej Ablanu
Det er egentlig også lidt det jeg selv lægger op til, ved netop at skrive:
Citat start "måske lidt overdrevet, men nu gør jeg dælme et forsøg, for ryger der bare halvdelen vil jeg være en lykkelig kvinde!!! " Citat slut
;)
For ja, som du helt rigtig skriver, er det jo nok kun i starten at der vil ryge omkring et kg. om ugen...
Så i bund og grund så er det jo egentlig som du foreslår: 11 kg. frem til 31/12... meeeen ku der ryge mere ville det da være "fedt" :D, for jeg SKAL af med 21 i hvert fald!!!
Men tak for respons!!! :)
Det er egentlig også lidt det jeg selv lægger op til, ved netop at skrive:
Citat start "måske lidt overdrevet, men nu gør jeg dælme et forsøg, for ryger der bare halvdelen vil jeg være en lykkelig kvinde!!! " Citat slut
;)
For ja, som du helt rigtig skriver, er det jo nok kun i starten at der vil ryge omkring et kg. om ugen...
Så i bund og grund så er det jo egentlig som du foreslår: 11 kg. frem til 31/12... meeeen ku der ryge mere ville det da være "fedt" :D, for jeg SKAL af med 21 i hvert fald!!!
Men tak for respons!!! :)
13 år6. september 2011 kl. 15:01
hanemor (slettet)
Jeg har simpelt hen tænkt meget over det du skrev Ablanu og har nu været inde og ændre min profil og mål til 11 kg. inden d. 31/12-2011
64 kg. (i stedet for 54 kg.) er også en god og realistisk vægt, alt derunder vil jeg se som en kæmpe bonus!!!
Tak endnu engang for din "øjenåbner" :D
64 kg. (i stedet for 54 kg.) er også en god og realistisk vægt, alt derunder vil jeg se som en kæmpe bonus!!!
Tak endnu engang for din "øjenåbner" :D
13 år6. september 2011 kl. 15:22
Ablanu
Det er da godt, du kan bruge det til noget ;)
Jeg så godt, at du havde kommenteret lidt ekstra på det, men det er nemmere med et lidt mere fast mål - du kan jo bare få mere underskud end det den viser, hvis du har overskuddet ;)
Og så vil jeg lige spørge: Du er vel 168? Der står nemlig 68 i din profil, og det er godt nok meget lavt ;)
I så fald vil jeg også mene, at 54 er for lidt (både på lang og kort sigt), jeg er 168 og mit minimum ligger på 57, jeg tror jeg vil se alt for skinny ud, hvis jeg kommer til at veje mindre end det ;)
Jeg så godt, at du havde kommenteret lidt ekstra på det, men det er nemmere med et lidt mere fast mål - du kan jo bare få mere underskud end det den viser, hvis du har overskuddet ;)
Og så vil jeg lige spørge: Du er vel 168? Der står nemlig 68 i din profil, og det er godt nok meget lavt ;)
I så fald vil jeg også mene, at 54 er for lidt (både på lang og kort sigt), jeg er 168 og mit minimum ligger på 57, jeg tror jeg vil se alt for skinny ud, hvis jeg kommer til at veje mindre end det ;)
13 år6. september 2011 kl. 15:29
hanemor (slettet)
ha ha ha... jow jeg er 168... :D
13 år6. september 2011 kl. 16:56
lilja (slettet)
Jeg har selv lige tabt mig 8 kilo på 6 uger ved at reducere meget kraftigt i mit indtag af sukker og kulhydrater. Det er meget effektivt. Jeg vejer så en del mere end du og er også 168 cm. Jeg startede på knap 92 kilo og vejer nu knap 84 kilo.
Husk at få godt med den fedtfattige slags protein til hovedmåltiderne så holder du dig bedre mæt og får et mere stabilt blodsukker. Jeg kan desuden anbefale at spise 5 - 6 mindre måltider pr. dag - det holder også blodsukkeret godt i ro, så dagene bliver nemme.
Spis masser af grøntsager, så kan du altid spise dig mæt. Jeg kan anbefale at kigge i kogebøgerne: Suveræne salater og brilliante buffetter samt Vegetarisk vellyst. Begge bøger er fyldt med skønne billeder, skønne opskrifter og masser af inspiration til nye favoritretter med masser af grønt.
I øvrigt har jeg som første mål at ramme de 79,9 inden slut oktober og det regner jeg med at kunne nå. Sætter mine mål så de er meget realistiske og så giver det bare god energi, hvis jeg når dem før tid :)
Pøj pøj med projektet.
Husk at få godt med den fedtfattige slags protein til hovedmåltiderne så holder du dig bedre mæt og får et mere stabilt blodsukker. Jeg kan desuden anbefale at spise 5 - 6 mindre måltider pr. dag - det holder også blodsukkeret godt i ro, så dagene bliver nemme.
Spis masser af grøntsager, så kan du altid spise dig mæt. Jeg kan anbefale at kigge i kogebøgerne: Suveræne salater og brilliante buffetter samt Vegetarisk vellyst. Begge bøger er fyldt med skønne billeder, skønne opskrifter og masser af inspiration til nye favoritretter med masser af grønt.
I øvrigt har jeg som første mål at ramme de 79,9 inden slut oktober og det regner jeg med at kunne nå. Sætter mine mål så de er meget realistiske og så giver det bare god energi, hvis jeg når dem før tid :)
Pøj pøj med projektet.
13 år6. september 2011 kl. 20:26
Jeg forsøgte mig herinde i 2009, men jeg fik ikke rigtig gjort noget ved det...
Senere forsøgte jeg mig på vægt vogterne, hvilket gav RIGTIG godt resultat, men det er sådan med vægt vogterne, at hvis man ikke kommer til deres møder, jeg så taber man sig heller ikke!?! (sådan var det i hvert fald for mig)
Nu har jeg så lige mødt min mands fætters kone... :) hun har BARE TABT SIG helt vildt og det er kun siden februar, 25 kg...
Det vil jeg altså også prøve (21 kg.) jeg satte hende i total krydsforhør, for at finde hemmeligheden, hendes enkle svar var: jeg har skåret stivelse og sukker fra!!!
Det er så det jeg vil gøre nu, så jeg har sat mig et mål der hedder -21 kg. inden 31/12-2011 måske lidt overdrevet, men nu gør jeg dælme et forsøg, for ryger der bare halvdelen vil jeg være en lykkelig kvinde!!!
Jeg vil så vidt mulig komme herind (i dagbogen) hver dag, for med madital og - stivelse og sukker som værktøjer, tror jeg selv på det, og det er vel det vigtigste ik sandt!?!
Krams herfra!