Nu skal det væk inden barslen er forbi!!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nu skal det væk inden barslen er forbi!!!
Hej
Jeg er en ung pige på 27 år der efter det andet barn mangler at smide 20 kg. Nu hvor sønnen er 7 mdr skal det til at være hvis jeg skal nå at smide det inden barslen er forbi.
Jeg håber der er nogle derude der vil være med i en tråd hvor vi kan motivere hinanden og dele både opture og nedture.
Jeg tænkte at der skulle være en fast vejningsdag om mandagen.
I dag stod vægten på 91,1 kg og med et BMI på 29,1.
13 år5. september 2011 kl. 13:08
re: Nu skal det væk inden barslen er forbi!!!
hej!
Jeg vil bare gøre dig opmærksom på veje tråden ugens taber som kører hver torsdag - måske du har lyst at være med der?
hepper på dig - så du kommer tilbage fra barsel tynd og smækker ;)
mvh Katj
13 år5. september 2011 kl. 14:36
Jeg vil gerne være med i en tråd, hvis ikke du hopper over i "ugens taber".
Jeg vejede 92,2 imorges (bmi: 28,8) og er 25 år, så vores profiler ligner meget hinanden - dog er jeg ikke så heldig at have fået nogle dejlige små unger endnu - den dag glæder jeg mig til :-)
Min overvægt skyldes et meget stresset og stillesiddende studie, hvor der ikke er meget overskud eller for den sags skyld tid i hverdagen - og så har jeg vidst valg lidt forkert og lidt for nemt lidt for mange gange. Så nu vil jeg gerne smide, ja omkring 20 kg, så jeg kan føle mig lidt mere veltilpas og mindre "flov" over mig selv, hvis du forstår.
Jeg har forsøgt et utal af gange, men denne gang SKAL det bare lykkedes, eller kan jeg simpelthen ikke se mig selv i øjnene...
13 år5. september 2011 kl. 21:27
Lyder bare som en allertiders idé.....er ikke go når det kun er mig selv jeg står til regnskab overfor.....er også go til de nemme løsninger, men som sagt nu er det SLUT.....Har gjort det før efter sidste graviditet at nå de 68 kilo så det er ikke en helt umulig opgave selvom jeg synes der er lang vej pt.... selvom manden ikke synes det er så fedt har jeg gjort det til vane at bår vi sidder og ser fjernsyn om aftenen så kan jeg lige siddde og cykle lidt på motionscyklen....enten er der masser af energi og den får lidt gas, andre dage cykles der i stille tempo....alt er joi bedre end at bare sidde :) håber på at dele goe råd og ellers bare opbakning igennem denne hårde tid hvor man vejer LIDT for meget, er utilfreds med sig selv og ikke kan passe det tøj man har i skabet....
13 år7. september 2011 kl. 08:52
Åhh jeg har det samme problem med tøjet. NÆGTER simelthen at smide tøj ud, der er for småt for det er jo lidt det samme som at opgive at komme til at kunne passe det igen - det har så resulteret i, at jeg har tøj liggende helt tilbage fra folkeskolen, som jeg simpelthen ikke kan få mig til at smide ud .-S Hmm.... Og så har min kæreste en tendens til at købe en masse tøj til mig over nettet - nogle gange passer det og ja, andre gange er det ALT for småt og det ligger så også bare i stakken...
Det er mega sejt, at du har en konditionscykel i stuen. Vi har også haft en engang men jeg syntes simpelhen de der hjemmemaskiner skratter og skramler sådan - det kan jeg slet ikke have med at gøre, så jeg går i fitness engang imellem istedet for eller cykler en tur i skoven - Jeg vil SÅÅÅÅ gerne begynde at løbe, men enten får jeg ondt i anklerne eller også begynder jeg at kede mig (Åhh alle de dårlige undskyldninger).
Jeg havde ellers en positiv oplevelse med aftensmaden idag - det skal jo være nemt. Jeg skulle egentlig have spist ude, men det blev aflyst, så jeg var helt alene hjemme og havde ikke planlagt aftensmad, så jeg tog ca. 100 g frossen spinat fra fryseren og smed det i microovnen et par minutter, så smed jeg 100 g rejer oveni, som lige tilfældigvis var i køleskabet. Derefter fik det lige et par minutter mere i microovnen plus lidt salt og peber - Det smagte uventet godt og der var nærmest ingen kalorier i, ja faktisk for få for jeg blev mega sulten senere og endte med at gå i nogle saltede nødder - ikke godt for vægttabet, men jeg har besluttet at den ene smutter ikke skal slå mig ud - jeg er tilbage på hesten imogen!

Jeg har fundet frem til at mit største problem er mangel på motion, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad dine motionsvaner er og hvor stringent du er med dem? Det må jo være lidt svært med to små...
13 år7. september 2011 kl. 22:02
Ja men snart skulle vi gerne kunne passe alt det tøj igen :)
Fitnesscenter er ikke en mulighed med 2 børn så jeg har en crosstrainer og en motionscykel stående i soveværelset. Jeg prøver at cykle 1 time om dagen. rolig den ene dag og mere intensiv den næste for ikke at overbelaste musklerne. Nummer 2 barn er utrolig nem så når den store er i børnehave og han skal sove formiddagslur, kan jeg nå at cykle så manden brokker sig ikke så meget endnu :) skulle gerne, når formen blir lidt bedre, cykle i længere tid, kan se fra mine gamle trænningslister herinde at jeg var oppe og cykle 2½ time pr dag for at nå mit mål på 68 kilo på et ½ år. Jeg skal helst se at der sker noget ellers falder motivationen makant. Jeg satser også på at om nogle uger begynder al motionen at give pote og give lidt mere overskud i hverdagen og dermed mere overskud til trænning. Jeg tænkte på hvor mange kalorier indtager du i løbet af en dag???? Jeg havde ikke fået mere end 1100 kaloerie igår så belønnede mig selv med en toms skildpadde is( havde dog dårlig samvittighed bagefter, så note til mig selv, det er slet ikke nødvendigt), synes også jeg husker alle de usunde ting som mere lækre end de rent faktisk er når jeg så spiser noget af det, men der skal også være plads til lidt forkælelse bare i små portioner. Tror min last er rødvin elsker et godt glas rødvin til noget godt mad så mit mål er føsrt at drikke et glas når vi skal til kobberbryllupd. 1 okt. Tager en slap af dag i dag da natten har været lidt rodet datteren har smittet mig med diaré så det har ikke været hyggeligt så hvis jeg får det bedre i løbet af dagen kan det være jeg alligevel springer på cyklen...motivationen er der i hvertfald skal ihvertfald have nået mit mål til 1 maj for skal giftes d 12 maj og der ville jeg gerne være smækker lækker slank :) mangler bare at være tilpas/tilfreds i min krop igen.
13 år8. september 2011 kl. 08:12
Jeg er godt nok imponeret over at du kan tage dig sammen til at cykle en time om dagen - det er dælme flot - Bliv ved med det :-) Jeg træner ca 2-3 gange om ugen i fitnesscenter med en halv times crosstrainer og noget styrketræning. Jeg kørte på et tidspunkt op til 1,5 time ad gangen på crosstraineren men dumme kvikly har sat parkeringen ned til en time, så hvis jeg er i bil (hvilket jeg ALTID er) så kan jeg ikke nå mere :-( Jeg har tænkt mig at skrue op for motionen, men jeg skal lige ordentligt ind i alt det her vej min mad og begræns kalorierne først, da jeg ikke kan overskue det hele på en gang. Jeg startede først i sidste uge, så jeg har heller ikke rigtigt fundet ud af hvor mange kalorier jeg skal have. Min ligevægtsbalance er 1700 kcal, så jeg burde i princippet ikke komme under (har læst det kan skade basalstofskiftet) men jeg ligger generelt på 1500 - 1700 og har så en ambition om at træne så det daglige underskud bliver ialt 1000. Om en uges tid vil jeg så vurdere om det fungerer for mig og evt. skrue lidt mere ned for kalorierne og op for farten. Har også tænkt på måske at køre en enkelt uges suppekur med meget få kalorier, men ved ikke om det er en satsning - det skulle under alle omståndigheder kun være en uge, så mit stofskifte ikke skades... Hmm, men nu ser jeg lige hvordan det går og om det virkelig bliver nødvendigt.
Hehe, du har nu helt ret i det med at "godter" ikke smager knap så godt, som man husker dem - det skal man bare lige huske...
Forresten TILLYKKE med bryllupet, kærlighed er nu engang det vigtigste her i verden :-) Så SKAL det også lykkedes, hva... man skal jo se FANTASTISK ud til sit bryllup, det skal jeg IHVERTFALD når den dag kommer... thihi
13 år8. september 2011 kl. 19:31
Så nu er dagens trnning veloverstået det blev ½ time på crosstrainer og ½ time cykling. Det var super skønt at træne idag følte jeg havde masser af energi og den fik bare gas. Havde en off dag igår ang træning men sys at jeg havde rimmelig styrpå kalorieindtaget og undgik fristelser. Føler de dage hvor jeg har hviledage at jeg ikke tager livstilsændringen helt alvorligt, og det er de dage der er sværest for mig at komme igennem uden ekstra kalorieindtag. Har heller ikke været så længe igang, kun få uger med 2-3 dage hvor jeg ikke tog det alvorligt dvs tabte mig i starten af ugen og tog det tabte på i slutningen af ugen....så skal bare overleve denne weekend med forhåbenlig et vægttab. Tog cm mål af mig selv i mandags og tror jeg vil sammenligne dem igeng i måneden, da vægten godt kan snyde lidt, da muskler vejer mere.
Sys det er svært at finde ud af hvad man skal spise efter træning og hvor meget for at genopbygge musklerne er ikke sikker på jeg gør det rigtige hvad spiser du efter træning??
Kæresten sagde her til morgen at han synes jeg har tabt mig :) meeeen sys lige det er for tidligt men sødt alligevel. Middagsmad står på fisk og salat :) og omme lidt et koldt bad har læst at 30 sek. koldt brusebad (i slutningen af badet) aktivere det brune fedt der er med til at forbrænde de hvide fedt som er det vi har på maven mm. så man må sige ordsproget man må lide for skønheden kommer lidt til sin ret, men nu også meget forfriskende, og hvad gør man ikke for at smide lidt ekstra :)
13 år9. september 2011 kl. 09:42
Åhh jeg synes weekenden er hård. Har en god rutine om morgenen og på arbejde, men når jeg så er hjemme hele dagen, får besøg, er på besøg eller bare render rundt omkring tænker jeg aaaalt for meget på mad -det gode er til gengæld at jeg har god tid til at træne. Tog lige en to-timers tur i skoven igår - det var dejligt afslappende, fordi jeg skal koncentrere mig så meget at jeg glemmer alle de ting (arbejde mm.) som ellers nager :-)
Jeg har ikke noget bestemt madritual efter træning men har læst at det er godt at få nogle fiber og proteiner - f.eks. et stykke rugbrød.
Jeg vil også have taget mål, måske imorgen mandag, men skal lige have fundet målebåndet frem - aner ikke hvor det har gemt sig...
Er spændt på at høre om du så klarede weekenden med et vægttab, det tror jeg næppe jeg gjorde, synes ikke rigtig jeg har haft kontrol. MEN hopper op på hesten igen nu. Skal også ud og træne idag, enten i skoven igen eller i fitness - det har jeg ikke helt afgjort endnu...
13 år11. september 2011 kl. 09:06
Brunt og hvidt fedt det har jeg aldrig hørt om?
13 år11. september 2011 kl. 09:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...