#62 af Slettet indlæg
MANGE kilo vægttabere??
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år1. september 2011 kl. 16:10
Katj (slettet)
re: MANGE kilo vægttabere??
Tak Flab, det er jo lige der skoen trykker eller hvad det er.. ;)
og (u)heldigvis har vi jo alle sammen en rygsæk der er fuld af oplevelser og handlemønstre som er dem vi flader tilbage på når vi er pressede, eller ikke lige har en anden udvej vi kan bruge til at håndtere tingene med - noget vi har gjort før og da virkede det tilsyneladende lige for mig!.. oplevelser hvor det andre har bestemt for en, BESTEMT ikke har været det bedste for en.. hmmm sådan er livet nu engang...
men men arbejder med tingene - lidt af gangen!
og (u)heldigvis har vi jo alle sammen en rygsæk der er fuld af oplevelser og handlemønstre som er dem vi flader tilbage på når vi er pressede, eller ikke lige har en anden udvej vi kan bruge til at håndtere tingene med - noget vi har gjort før og da virkede det tilsyneladende lige for mig!.. oplevelser hvor det andre har bestemt for en, BESTEMT ikke har været det bedste for en.. hmmm sådan er livet nu engang...
men men arbejder med tingene - lidt af gangen!
13 år1. september 2011 kl. 23:12
calcit
uha Katj...der ramte du lige et gammel traume; "andre som bestemte for en...." sundt at få repeteret.....hehe
13 år1. september 2011 kl. 23:51
calcit
Og katj du får også min respekt synes du er nået langt og lytter ikke kun til din krop men også til det som er mellem linierne...de hint du får. Eller intuition om man vil. ;-)
13 år2. september 2011 kl. 00:09
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år2. september 2011 kl. 01:16
Katj (slettet)
tak skal i have begge to!
og ja små skridt.. man kan ikke bare ændre det hele på en gang sådan er det bare... men med lidt selvreflektionog erkendelse så er der lys forude!!
og ja heldigvis er vi da mennesker på godt og ondt!! men det er da bare nemmere at komme udenom at lave de samme fejl som man selv har været udsat for, hvis man er bevidst om det.. vil i grunden gerne se det menneske der kan komme igennem et pædagogstudie uden at tage et grundigt kig i egen rygsæk! som min socialfagslærer plejede at sige! ;)
nå har i nogen vilde planer i weekenden?
;)
he he ikke for at skifte emne.. ;)
og ja små skridt.. man kan ikke bare ændre det hele på en gang sådan er det bare... men med lidt selvreflektionog erkendelse så er der lys forude!!
og ja heldigvis er vi da mennesker på godt og ondt!! men det er da bare nemmere at komme udenom at lave de samme fejl som man selv har været udsat for, hvis man er bevidst om det.. vil i grunden gerne se det menneske der kan komme igennem et pædagogstudie uden at tage et grundigt kig i egen rygsæk! som min socialfagslærer plejede at sige! ;)
nå har i nogen vilde planer i weekenden?
;)
he he ikke for at skifte emne.. ;)
13 år2. september 2011 kl. 07:48
calcit
Katj der helt enig....ved at være bevist har du mulighed for ikke selv at blive sådan. Der findes nemlig personer som aldrig om de så bliver 100 kunne tænke tanken om hvad mon den anden synes....underligt vælger mange et job med udsatte / andre mennesker når de selv har masser i rygsækken. Har læst det er ubevidst
Så der kommer de reflektioner samvittighed og indføling ind.
Så der kommer de reflektioner samvittighed og indføling ind.
13 år2. september 2011 kl. 09:29
katzen (slettet)
Meget fine reflektioner i denne tråd også :)
Så sundt det er! Det er jo godt at lave sunde "øveser" for hovedet, når man øver kroppen i at være sund. Så krop og hoved hænger sammen... Noget Flab har nævnt tidligere med at man jo ikke bare kan tænke kroppen for sig og ligesom "skære" hovedet af den udviklingsproces. Mærkelig formulering, men håber I fatter det alligevel ;)
For en gangs skyld skal kæresten og jeg ikke rigtig noget ude her i weekenden. Hvilket for mig faktisk er dejligt for det plejer vi at være, og det plejer at betyde øget kcal indtag. Så vil prøve at passe mine kcal her i weekenden :)
Planen er at vi skal male hus udenfor. Det skulle vi egentlig have gjort i vores sommerferie, men det regnede :(
Så nu håber vi det holder tørvejr i weekenden. Hvis bare det regner en lille smule, kan vi stadig male udhæng, så det er OK, bare det ikke VÆLTER ned. Og det er vel også sjovere at male i solskin...!
Katzen
Så sundt det er! Det er jo godt at lave sunde "øveser" for hovedet, når man øver kroppen i at være sund. Så krop og hoved hænger sammen... Noget Flab har nævnt tidligere med at man jo ikke bare kan tænke kroppen for sig og ligesom "skære" hovedet af den udviklingsproces. Mærkelig formulering, men håber I fatter det alligevel ;)
For en gangs skyld skal kæresten og jeg ikke rigtig noget ude her i weekenden. Hvilket for mig faktisk er dejligt for det plejer vi at være, og det plejer at betyde øget kcal indtag. Så vil prøve at passe mine kcal her i weekenden :)
Planen er at vi skal male hus udenfor. Det skulle vi egentlig have gjort i vores sommerferie, men det regnede :(
Så nu håber vi det holder tørvejr i weekenden. Hvis bare det regner en lille smule, kan vi stadig male udhæng, så det er OK, bare det ikke VÆLTER ned. Og det er vel også sjovere at male i solskin...!
Katzen
13 år2. september 2011 kl. 09:29
Katj (slettet)
: MANGE kilo vægttabere??
god fornøjelse med maleriet Katzen! vi nåede heller ikke alt det vi troede vi skulle i sommerferien - men nå sådan er det vel bare.. når det skal regne så meget.. vi skulle også have haft malet en smule, fældet et træ og løbet haven over ende... og så have græsplænen lagt om.. men tror ikke det bliver i år!
har meldt pas til alle gode tilbud til søndag.. VIL IKKE være noget for forældre eller søskende på søndag.. vi vil bare være os! min søster har lige været til en enkelt overnatning og så lige et par timer her i eftermiddag fordi hun skulle til fest på skolen.. og da hun går i skole her i byen så.. ja ja .. har jo altid sagt min dør altid er åben - og det er blevet flittigt brugt her i år! men søndag er vores!
Endnu en smøre fra mine fingre!
God weekend
Katj
har meldt pas til alle gode tilbud til søndag.. VIL IKKE være noget for forældre eller søskende på søndag.. vi vil bare være os! min søster har lige været til en enkelt overnatning og så lige et par timer her i eftermiddag fordi hun skulle til fest på skolen.. og da hun går i skole her i byen så.. ja ja .. har jo altid sagt min dør altid er åben - og det er blevet flittigt brugt her i år! men søndag er vores!
Endnu en smøre fra mine fingre!
God weekend
Katj
13 år2. september 2011 kl. 19:47
meen jeg var jo ved at gøre noget godt.. ;)
samtidig med arbejdede jeg røven ud af bukserne på en afdeling med unge mennesker med fysisk/psykisk nedsat funktionsevne - multihandicappede og det var bare TUNGT arbejde oven i hatten... sååå det var hårdt ved ryggen der også... men nå, sådan er det.. og om ikke andet har jeg da lært at høre efter når den siger nok er nok! Så intet er så galt det ikke er godt for noget!
Og jeg er så udemærket klar over at det ikke altid er for mit eget bedste med den tilgang til tingene, men vil da gerne hilse og sige at den ikke kommer af ingenting.. men det er ikke noget jeg liiige føler trang til at skulle dele her - så det håber jeg er okay... og det er bare ikke lige noget jeg har haft mod og styrke til at få lavet om på... så ...