MANGE kilo vægttabere??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år24. august 2011 kl. 19:40
re: MANGE kilo vægttabere??
enig Flab og man kunne tilføje ; dårlige vaner....eller stille sig selv spørgsmålet: Løser det mad / guf min situiation. Bliver jeg på sigt lykkeligere ved at tage den marsbar? Er jeg fanget i en fed krop? Hvorfor vil jeg det?

Er jeg lykkelig bagefter? gør den chokolade mig lykkelig ? nu? idag ? om et år?.......er den en erstatning for andet? nærhed? tryghed? kærlighed? Er det bedst for mig, min krop, at lade den ligge? formuler det selv og tilpas.... det kaldes affirmationer..

13 år24. august 2011 kl. 20:02
13 år24. august 2011 kl. 20:26
Det er super interessant det her :-)

For mit vedkommende ved jeg præcis hvor og hvornår mit "madmisbrug" startede, da jeg var 13 år gammel og alvorligt depressiv, da jeg dengang ikke var i stand til at sætte ord på mine følelser og tanker spiste jeg mig ud af dem. Og så er det blevet en vane der har været svær at slippe af med.
Jeg holdte op med at ryge i marts og læste inden da Allan Carr - endelig ikke ryger. Principperne - har jeg brug for den her smøg/pose chips? osv. Eller er det noget jeg tror jeg har brug for. Altså ala de ting som Calcit også skriver.
Allan Carr skriver til sidst i bogen at man nu er klar til at holde op, at man skal tage sig den aller sidste smøg, men man skal ikke ryge den som man plejer, altså hvor man bare trækker røgen ind uden at tænke over det, man skal være bevidst om det, føle hvert et hiv og virkelig smage på det. Jeg siger dig det var den længste smøg jeg nogensinde har røget!!!!
Jeg har brugt samme princip da jeg lagde min kost om, jeg købte en pose chips som jeg tvang mig selv til at sidde og spise mens jeg lavede intet andet, og så var det ligesom ikke så godt, det var fedtet og jeg blev bare tørstig og klistret i min mund og jeg fik absolut ingenting ud af det.
MEN, jeg spiser dog stadig chips, og jeg kan GODT lide dem, men det er ikke på samme måde som før. Giver noget af det overhovedet mening???

Ikke mere fra min side i dag. jeg vil med rigtig god samvittighed tage mig et varmt bad og kravle i min seng med en god bog, jeg har nemlig været aktiv i aften og gik mig en tur på ca. 6 km. Dygtige Karina :-D

God aften til jer.
13 år24. august 2011 kl. 20:59
Ja det er flot...og vigtigt at rose sig selv.
13 år24. august 2011 kl. 21:49
Ihh sidder her og bliver helt høj af alle vores dybsindigheder!! og det er bare interessant. Jeg er da udemærket klar over at jeg bruger mad til det hele OG så kan jeg bare rigtigt godt lide mad!!
uhmmmmm
;)
en af de ting der faktisk virker for mig er at beskæftige mig med noget andet og drikke vand.. Altså jeg tænker uh jeg kunne godt lige spise - et eller andet .. går i køkkenet og drikker vand. og finder noget håndarbejde frem for så er hænderne beskæftiget eller cykler en tur eller ordner vasketøj ellr noget helt andet.

men ja det er uden tvivl psykisk og - for mig tror jeg også det er startet som en form for selvbeskyttelse.. hvis jeg gemmer mig - pakker mig ind så kan du ikke se den rigtige mig og såre mig... og trøst..

jeg er begyndt at købe små poser både slik og chips.. uden at skele til prisen.. netop fordi jeg nu tænker nej, vi har ikke brug for en større mængde end det her. For som der er skrevet så spiser man jo bare det mere når posen er større!
kan rigtig godt lide din overførsel til andre former for misbrug, Flab!! det er jo lige at slå hovedet på sømmet!! nu er det ved at være min - og "Da vinci mysteriets" sengetid - og ja jeg er bagud.. men har simpelthen ikke kunnet komme i gang med Dan Brown bøgerne før nu!
håber at det i morgen er mig, der kan rose mig selv men det er ikke lige i dag - og dog for jeg har fået de kalorier jeg skal i dag! og det væske jeg skal! så lidt godt er der da sket!
13 år24. august 2011 kl. 22:10
13 år24. august 2011 kl. 22:19
Jeg synes Dan Brown er god ;)
Nå, men udover det, Flab, jeg har prøvet at beskrive min trang til mad for min kæreste præcis som du beskriver det med stoffer, smørger og alkohol. Det var noget han forstod, da han er ex ryger. Jeg spurgte ham om han troede han kunne ryge bare ½ cigaret om dagen uden at skrue op for forbruget. Så faldt 10 øren ligesom hos ham om hvor svært det egentlig er at deale med madafhængighed. For det er vel i bund og grund det rigtig mange overvægtige er...
Jeg synes denne tråd er rigtig god. Der er mange gode overvejelser inde over fra mange aspekter, super fedt!
God dag til alle :)
Katzen
13 år25. august 2011 kl. 08:10
He he jeg sys også bøgerne er gode - han skriver nu godt. Fik bare set Da vinci mysteriet og sys faktisk den er lidt blodig.. så den skulle lige på afstand! ;)

ja det er bare en super beskrivelse af hvordan det er.. lige nu står min vægt helt bomstille - så skal vist lade være med at hoppe på den så ofte.. stakkels vægt! :D

jeg er super glad for den her tråd! Jeg synes det er så dejligt at I sidder derude og enten har været eller er på samme side som jeg selv. Og har lige læst mit allerførste indlæg på tråden og tænker: ja det var jo ikke for at forkjene det at skulle tabe ti kilo... og det kan da være lige så svært men for mig er det bare alt det andet vi får diskuteret også... en der skal tabe 10 kilo har vel ikke den samme hang til mad - for så var det ikke bare 10 kilo...

nå men jeg er da lige ved at kæmpe mig igennem min morgenmad.. dagens ret tykmælk 2 dl m. 100 gr müsli og 1 nektarin... så har jeg kalorierne hjemme til morgenmaden at den lever helt op til standarden.. men hold da op hvor er det meget mad!!!! og jeg skal egentligt ned at træne bagefter men det må da vist vente lidt - for er da bange for det kommer op igen;)
så kan mp3 afspilleren også lige nå at blive ladet op - det letter lidt på 45 minutter på motionscyklen med lidt godt musik i ørerne! jeg er helt vild med at komme ind i den der træningsbobbel, hvor der bare er mig, musik, sved og pusten og stønnen! hvor resten af verden ligesom bare ikke er vigtig! men jeg er også godt klar over at så kommer der jo lidt mere muskler og ikke så meget vægttab, men VED det vender igen.

vil iøvrigt lige tilstå at jeg gruer for denne weekend... vi skal på en weekend tur, inviteret af mine svigerforældre sammen med min mands bror, kone og deres tre børn. med vandland og wellness, bo i campinghytter og spise sammen...... og jeg er pænt nervøs for alt det der hyggen... med rødvin, og lidt godt, den brunch agtige morgenmad, og alt det hele... is, slik ... you name it - og så at jeg skal have min yderst regnormsagtige rygsøjle med.... hmrf!!! og jeg ved jo godt at jeg selv bestemmer hvad jeg putter i munden men altså... når det nu er der - så er det vel fordi det skal spises?!?!?!

så nu står den på træning både i dag og i morgen - i håb om at jeg kan få lidt mere rygrad - eller bare spare lidt op på kaloriekontoen til weekenden!

jeg kom lige til at tænke på det der med at spise sine kalorier op i mørk chokolade, om ikke jeg kunne få den samme effekt af en håndfuld nødder? og de må da alt andet lige være bedre... ved godt jeg skal tænke ved at de er enormt fede, men det er jo da det gode fedt der er i.. nogen erfaringer i den henseende?

nå må hellere komme i gang igen - vil starte med at ordne lidt vasketøj så jeg kan få pakket!! og så træning, og mere vasketøj og ... ja sså kører det vist!
Håber I alle får en dejlig sund dag!!!
varme kalorietællende hilsner Katj
13 år25. august 2011 kl. 09:05
Jeg spiser typisk mandler som snack. På den måde er jeg sikret det gode fedt, og en OK kcal mængde.

Mørk chokolade er også sundt men der får du kun dårligt fedt, så måske du skal veksle imellem de to.

Mørk chokolade (80%) giver kun langsom (ufarlig) blodsukkerstigning imens mandler giver nærmest igenting, så hvis du er sukkersulten, hjælper mandler ikke.

Tror faktisk at de 10-15 kilo kan være lige så svære at tabe, men man har ikke det psykologiske aspekt med en nærmest uoverstigelig mængde kilo der skal høvles af. Når kiloene først er tabt, vil du dog føle at det gik hurtigt.

13 år25. august 2011 kl. 09:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...