MANGE kilo vægttabere??

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: MANGE kilo vægttabere??
nu har der været flere som har fået skader undervejs så det er ikke for sjov ....
13 år10. september 2011 kl. 23:40
calcit, det ved jeg godt - og jeg siger heller ikke det er for sjovt! Men hvis man får lagt et program, der fra starten tager hensyn til ens størrelse, så er man ret godt hjulpet! det var såmænd bare der jeg ville hen :)
13 år11. september 2011 kl. 00:05
jaja...
13 år11. september 2011 kl. 00:11
Tusind tak for respons på mit indlæg :-). Dejligt at høre fra her derude! Jeg glæder mig til at følges med jer :-).
Tillykke med de resultater, I allerede har nået! Det er imponerende!

Kh Mejubu - som har været i træningscenter fra 8 til 9 til morgen :-).
13 år11. september 2011 kl. 09:36
Jeg elsker morgentræning - så er dagen ligesom skudt godt igang... mejebu hvad træner du efter - har du fået et program lagt eller hvordan?

hvor meget kredsløb og hvor meget alt det andet??
er lidt nysgerrig ;)
13 år11. september 2011 kl. 20:14
Hej Katj :-).

Jeg synes også, at morgentræning er dejligt...så er det "overstået" og der er ingen hindringer for at komme afsted. Jeg er som tidl. skrevet lige startet i indeværende uge, men tilstræber at træne 2-3 gange i ugen. Jeg har skiftende arbejdstider, hvorfor jeg min. en dag i ugen kan komme afsted en hverdagsformiddag og ellers må det blive aften, når vores børn er puttet og ellers en weekend morgen, som i dag :-). Men nu til det, du i virkeligheden spørger om..haha..

Jeg har ikke fået lagt et program, men har brugt mine tidl. erfaringer fra motionscenter og sammensat et selv. Tidligere var jeg almindelig vægtig +-5-10 kg og i relativ god form, så har valgt at udnytte denne erfaring.

Jeg træner af 1 times varrighed fordelt således:
10 min opvarmning på løbebånd (dog med rask gang), motionscykel eller ligende. Derefter styrketæner jeg i 30 min og slutter så af me 20 min fedtforbræning ligeledes på motionscykel, læbebånd, crosstrainer etc.

Hvordan fordeler du din træning ? Og hvordan går det dig generelt i forhold til kostomlægning etc. ?

13 år11. september 2011 kl. 20:43
Hej igen Mejebu

jeg starter ud med pt 48 minutter på motionscyklen, derefter styrketræning (i maskinerne) i ca 20 minutter - jeg har 4 forskellige maskiner - gulvøvleser i ca 25 minutter - alm mavebøjninger 2x20 skrå 2x15 til hver side, bækkenvip 2 eller 3x 20, rotation af underkroppen med fødderne på bold 3x20 ca, 15x skyden ryg og så laver jeg en eller anden ting eksperimentelt x 10. sidste uge var det løft af den store bold med benene, rygstrækkere x 2. og afslutningsvis spænder jeg ud - også i 20-25 minutter mens jeg sladrer med de andre!
eksperiment øvelserne er for at finde ud af hvad min ryg kan holde til og ikke kan - og er alt sammen øvelser jeg har lavet før...
jeg er afsted tre gange hver uge og gerne supleret med en dag med en laaaang cykeltur i det fri eller noget andet...
under kredsløbstræningen bestræber jeg mig på at have en gennemsnitspuls på ca 150 - gerne lidt over..

og hvad var det mere du spurgte om - nå ja kostomlægningen - det går faktisk ok sys jeg.. jeg har bestemt at det skal være til at leve med den måde jeg skal spise på og den kost jeg skal have. Jeg spiser almindelig mad, bare med mere grønt og mere fra bunden hjemmelavet mad.
jeg har pillet det hvide brød helt væk i hverdagene og har skåret meget ned på brugen af pasta, ris og kartofler.. og da jeg startede inden ryggen gik amok blev de ting skiftet ud med den grove variant og det har vi holdt ved hele tiden.
slik er helt væk i hverdagene og afmålte mængder i weekenden - og dog for har jeg en dag med meget lavt kalorie indtag sker det at jeg spiser lidt mørkchokolade eller vingumme og lakrids hvis det bare er kulhydraterne der skal lidt mere til af!
men det er en bevidsthed omkring mit indtag jeg er ved at opnå og en fornemmelse af hvad der er godt for mig.. hvis du gerne vil følge med så har jeg en tråd under personlige dagbøger der hedder "Nyt liv nu!" hvor frustrationer, succeser og alt det andet bliver fyldt ind!
er du godt i gang med kosten eller hvordan ser det ud med det?
mvh.
Katj
og undskyld smøren - en uvane jeg har ;)
13 år11. september 2011 kl. 21:09
Hej igen :-)

Lyder som et effektivt program!! Hvor er det flot, at du træner så markant. Jvf din tidl. kommentar angående mængden af fysisk aktivitet som meget overægtigt, så er jeg enig! Jeg vil træne og lytte til min krop og sunde fornuft.

Har du tænkt på, at ligge størstedelen af din kredsløbstræning efter styrketræningen, da flere studier viser, at styrketræning før konditionstræning øger fedtforbrændingen.
Udover motionscenter vil jeg gå lange ture og når kost og motionscenter er helt implenteret, er målet at påbegynde "I Forms" løbeprogram: 5 km på 12 uger, men den tid den glæde!

Mht kosten så har den første uge været relativ god. Fortsat for store mængder, men det vil jeg arbejde videre med denne uge.

Må løbe nu. Skal op kl. 5 og har 2 feberbørn som lige er vågnet.

Sov godt.

13 år11. september 2011 kl. 22:23
Hej Mejubu.

Det lyder da super med træning tre gange om ugen og sundere kost! Du er godt i gang lader det til :D
Lad os håbe bægten snart belønner dig - det er så dejlgit motiverende!
Jeg har også en tråd i personlige dagbøger: Katzen er på banen igen! hvis det skulle have interesse at læse lidt om hvordan det er gået for mig indtil nu ;)
God ny uge til alle herinde!
Katzen
13 år12. september 2011 kl. 08:05
niks det har jeg ikke overvejet - og grunden til det er, at der som oftest kommer mange pensionister lige omkring når jeg er færdig på cyklen nu - hvilket vil sige at de så vil være der, når jeg skal cykle også - og jeg hader at sidde som sild i en tønde på cyklerne! Men tak for fiffet!! jeg har brugt tidligere at cykle 15 minutter i slutningen af min træning også - men så vidt er jeg ikke lige kommet endnu.. kan være det sker ... inden længe!!

vil bare lige sige - pas på med det der løberi.... altså med vores tyngde, så er det monster hårdt for dine knæ og ankler... og det ville da være dumt at komme sådan afsted at det hele falder i vasken... bare lige en tanke! :)

uhh god bedring til pigerne.. og godt det ikke er mig der skal op kl. 5.. det er bare TIDLIGT!
god dag derude!!
Katj
13 år12. september 2011 kl. 08:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...