#2 af Wolfgirl (slettet)
GOD BALANS
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Wolfgirl (slettet)
re: GOD BALANS
Jeg har aldrig hørt om det, er det en lynkur? Hvad går det ud på?
13 år10. august 2011 kl. 09:26
Fluffy82
Jeg har aldrig hørt om det før, men med en hurtig google-søgning kan man jo få svar på alt. Har lige skimmet kort igennem deres "God Balans forte" og må indrømme at jeg er en tand chokeret!! En ting er at man kun skal indtage 480 kcal pr dag (sådan ca. 2½ gange mindre end hvad man ellers anbefaler som minimum. At de påstår at ketoner ligefrem er godt for kroppen lyder meget mistænksomt i mine ører!! Hvis man træner med tomme kulhydrat-depoter, vil kroppen ganske rigtigt danne acetone (som er en keton), fordi der er nogle processer, som ikke kan forløbe naturligt - og man vil sandsynligvis IKKE have overskud til at træne. Om det direkte er skadeligt skal jeg ikke udtale mig alt for skråsikkert omkring, men jeg har MEGET svært ved at tro at du ikke vil føle en enorm sult, og blive sløv og utilpas.
De lidt mere moderate former (mix og mad) er der ikke lige angivet kalorier på, og umiddelbart virker de lidt mere fornuftige.
Der findes desværre alt for mange mere eller mindre fup-firmaer indenfor slankeverdenen, og om God Balans tilhører dem tør jeg ikke sige, men med mindre der er andre herinde, som faktisk har haft gode erfaringer, ville jeg ikke råde dig til at kaste dig ud i netop den kur...
Ved godt du egentlig bare spurgte om erfaringer, men efter deres egen beskrivelse, kunne jeg ikke lade være med at komme med et "lille" pip ;)
De lidt mere moderate former (mix og mad) er der ikke lige angivet kalorier på, og umiddelbart virker de lidt mere fornuftige.
Der findes desværre alt for mange mere eller mindre fup-firmaer indenfor slankeverdenen, og om God Balans tilhører dem tør jeg ikke sige, men med mindre der er andre herinde, som faktisk har haft gode erfaringer, ville jeg ikke råde dig til at kaste dig ud i netop den kur...
Ved godt du egentlig bare spurgte om erfaringer, men efter deres egen beskrivelse, kunne jeg ikke lade være med at komme med et "lille" pip ;)
13 år10. august 2011 kl. 11:10
Wolfgirl (slettet)
Hmm efter at have læst hvad det går ud på vil jeg også mene at det er en dårlig idé.. Jeg har ikke erfaringer med netop denne lynkur, men med andre lynkure og for mig har de aldrig været en succes. Jeg vil aldrig anbefale nogen en lynkur, hvis det er endelig er, så ville jeg foreslå Nupo, da de sikrer at man får nogenlunde de næringsstoffer man skal bruge trods det grotekst lave kalorieindtag.
En kickstart er måske god motivation, men man skal huske på at de hurtigt tabte kilo en sådan kickstart via lynkur giver, ofte er et resultat af væsketab, madvolumen i maven og glykogenlagrets forsvinden. Evt også muskelmasse hvis man kører den for længe. Derfor er en kickstart kun noget der virker psykologisk godt... På sigt vil man sikkert være bedre stillet uden og jeg er sikker på at kickstarten kan tage så meget af ens energi hvis man presser sin krop så hårdt, at man ikke vil være i ligeså god stand til at holde sin kur herefter. Evt. vil man være for udmattet til at yde sit bedste mht. motion og man vil muligvis blive træt og deprimeret og lettere fristet af usunde sager eller bare til at spise for meget..
Det er mine egne erfaringer med lynkure, men der er jo nogle der påstår at de har haft succes med dem så selvfølgelig er folk forskellige men jeg synes at et indtag på 480kcal dagligt til enhver tid uanset varighed må afvises som værende forsvarligt at udsætte sin krop for :)
En kickstart er måske god motivation, men man skal huske på at de hurtigt tabte kilo en sådan kickstart via lynkur giver, ofte er et resultat af væsketab, madvolumen i maven og glykogenlagrets forsvinden. Evt også muskelmasse hvis man kører den for længe. Derfor er en kickstart kun noget der virker psykologisk godt... På sigt vil man sikkert være bedre stillet uden og jeg er sikker på at kickstarten kan tage så meget af ens energi hvis man presser sin krop så hårdt, at man ikke vil være i ligeså god stand til at holde sin kur herefter. Evt. vil man være for udmattet til at yde sit bedste mht. motion og man vil muligvis blive træt og deprimeret og lettere fristet af usunde sager eller bare til at spise for meget..
Det er mine egne erfaringer med lynkure, men der er jo nogle der påstår at de har haft succes med dem så selvfølgelig er folk forskellige men jeg synes at et indtag på 480kcal dagligt til enhver tid uanset varighed må afvises som værende forsvarligt at udsætte sin krop for :)
13 år10. august 2011 kl. 13:55
Katrine101 (slettet)
Det undrer mig bare at fitness.dk sælger produktet...???
13 år10. august 2011 kl. 14:40
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år10. august 2011 kl. 21:52
katzen (slettet)
Hej Katrine.
Først vil jeg da lige sige velkommen til :)
Dernæst, jeg kender heller ikke til kuren, men har også lige fundet og skimmet den vha. google. Jeg må indrømme at jeg er enig med de andre i, at det ikke lyder heeelt sundt.
Jeg hælder som Flab til, at du lægger din livsstil om fra start - de første kg er klart nemmest at komme af med.
Jeg startede herinde med at taste kcal ind og holde øje med indtag og den første uge røg der adskillige kg. Det virker altså, selvom det ikke er en lynkur...
Håber du kan bruge svaret til et eller andet, selvom det ikke indeholder noget som helst om erfaring med den kur du nævner.
Håber for dig du kommer godt i gang med dit vægttab :)
Hilsen Katzen (tråd i personlige dagbøger: Katzen er på banen igen! - hvis du skulle få lyst til at lægge en hilsen ;)
Først vil jeg da lige sige velkommen til :)
Dernæst, jeg kender heller ikke til kuren, men har også lige fundet og skimmet den vha. google. Jeg må indrømme at jeg er enig med de andre i, at det ikke lyder heeelt sundt.
Jeg hælder som Flab til, at du lægger din livsstil om fra start - de første kg er klart nemmest at komme af med.
Jeg startede herinde med at taste kcal ind og holde øje med indtag og den første uge røg der adskillige kg. Det virker altså, selvom det ikke er en lynkur...
Håber du kan bruge svaret til et eller andet, selvom det ikke indeholder noget som helst om erfaring med den kur du nævner.
Håber for dig du kommer godt i gang med dit vægttab :)
Hilsen Katzen (tråd i personlige dagbøger: Katzen er på banen igen! - hvis du skulle få lyst til at lægge en hilsen ;)
13 år16. august 2011 kl. 09:17
calcit
Med en så stor overvægt er du nødt til at leve på 1200 kcal dagligt. Ellers brækker du ned....de første kilo smutter hurtigt...
13 år16. august 2011 kl. 14:28
Er ny i forummet og generelt her på slankefronten... har efter 2 børn på 2,5 år taget 25 kg på som jeg gerne vil af med nu, jeg vil starte med en lynkur for at give det et kick og derefter står den på kostomlægning... har læst en del om det der hedder God Balans og vil høre om der er nogle der har prøvet det ?