ROS

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ROS
Jeg er lige startet op herinde igen efter en pause og forsøger at finde ud af hvordan jeg bedst muligt kan holde min motivation oppe. Jeg kan huske fra flere af de andre gange jeg har været herinde at en ting, som havde en positiv effekt på min motivation var ROS. Vi har så travlt med at nedgøre os selv. Jeg har så sent som i går stået og fortalt mig selv i spejlet at jeg er en stor idiot fordi jeg har ladet stå til og taget 15 kilo på af de 20 jeg ellers tabte for 3 år siden. Men nu skal det være slut med at skælde ud på sig selv - nu skal jeg ha noget ros.

I dag skal jeg have ros fordi....

- Jeg har taget en beslutning om at komme igang med den sunde livsstil igen og har tastet alt ind i madital i dag.
- Jeg har holdt det planlagte energiunderskud og lidt til.
- Jeg spiste ikke kage, da jeg serverede kage for ungerne i dag, men ventede med min belønning i form af lidt guf til aften hvor der er ro i huset, så jeg rigtig kunne nyde det.
- Jeg har kun drukket de 2 kopper kakao på arbejde, som jeg tillader mig selv.
- Jeg har drukket godt med væske.
- Jeg har fået løbet små 4 km. Føler at jeg er på sporet til at komme igang med at løbe igen.
- Jeg tog ikke pasta til aftensmaden, men nøjedes med grøntsager med kødsovs.
- Jeg er begyndt at træne armbøjninger. Jeg hader at jeg ikke kan tage en eneste armbøjning, så nu skal der laves om på det. I dag blev det til 5 sådan lidt halve armbøjninger. Altså bøj halvvejs ned. Målet må være at komme længere og længere ned og i første omgang tage 5 helt rigtige armbøjninger.
13 år19. juli 2011 kl. 23:15
re: ROS
Hov fik lige trykket på gem lidt for tidligt.

Hvad skal DU have ros for ? .... hvis du altså vil være med på den positive bølge. Der kan jo være dem som bedre motiveres af et los i røven :-)
13 år19. juli 2011 kl. 23:16
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år20. juli 2011 kl. 06:03
Uha jeg skal ha ros i dag. Igen i dag har jeg serveret kage uden selv at spise af den. Denne gang for nogle kolleger. Uha folk omkring kommer til at tage på, for de skal dælme spise kage når jeg ikke må. hihi.

Jeg har også spist godt med frugt på arbejde i dag og skal nok nå de sidste 200 g til aftensmaden.

Væske skal jeg også nok nå at få nok af, så alt ialt endnu en herlig dag.
13 år20. juli 2011 kl. 14:25
Lige nu ved jeg ikke hva jeg skal rose mig selv for men jeg håber på at kunne vende tilbage i aften og skrive en hel masse....hihi
13 år21. juli 2011 kl. 10:01
Jeg vil rose mig selv for at ha lavet en stor portion grøntsagssuppe og tænker at spise den over de næste par dage...der er kun sunde ting i og jeg vil bruge den til ´når jeg får den der lille sult så jeg ikke kommer til at spise alt muligt andet som ikke er så sundt...
13 år21. juli 2011 kl. 13:33
Godt gået!

Jeg ved ikke hvor meget ros jeg skal ha for i går. Hmmm, men jeg råhyggede med mine unger. Nå mon ikke jeg alligevel kan finde på noget selvom menuen var sandwich med tunsalat og æggesalat (med majonæse :-O)

Jeg skal ha ros for ...
- at supplere sandwicherne, som i øvrigt var med groft brød, med godt med gulerødder og cherrytomater.
- Min dessert var et æble mens ungerne spiste popcorn.
- Vi tog på skovtur og spillede vikingespil - ikke så vildt aktivt, men dog mere bevægelse og velvære der end ved at sidde hjemme foran TV'et.
- Der blev heller ikke spist guf da vi var hjemme igen og spillede matador :-)
- Her til morgen er jeg startet godt ud med at guffe gulerødder - dog er det snart rundstykketid. Det er fredag og den dag er der rundstykker på arbejde og det plejer jeg at gi mig selv lov til, så det er med god samvittighed.

God weekend alle sammen .... det er lige om lidt.
13 år22. juli 2011 kl. 08:43
Jeg skal ha ros for at ha spist suppe til aftensmad mens de andre sad og mæskede sig i karbonader med persilleflødesovs...
Bagefter kunne jeg sidde og slappe af med go samvittighed...dejligt
13 år22. juli 2011 kl. 09:59
Flot. Forleden varmede jeg også noget suppe - jeg har haft det frosset ned i portioner til supplement ind imellem. Men mine drenge er så vilde med suppen at det tit bare bliver til en lille forret og så spiser vi lidt af det "almindelige" mad bagefter. ;-) Men det er jo dejligt at de også synes det er godt.
13 år22. juli 2011 kl. 12:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...